ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

الله کرم: با اصل ورود زنان به ورزشگاه مشکلی نداریم

حسین الله کرم در مورد بيانيه‌ای كه برای درخواست ممنوع شدن ورود زنان به ورزشگاه‌ها منتشر شده، گفته است: «ما آتش به اختيار عليه مسوولانيم، نه زنان.»

حسين‌ الله‌كرم، دبيركل انصار حزب‌الله در مورد بيانيه‌ای كه برای درخواست ممنوع شدن ورود زنان به ورزشگاه‌ها از سوی شورای هماهنگی انصار حزب‌الله منتشر شده، گفته است: «ما آتش به اختيار عليه مسوولانيم، نه زنان.»

هفته گذشته در حاشیه برگزاری نماز جمعه تهران، انصار حزب‌الله نزديک به ٤٠ هزار امضا برای ممنوع کردن ورود زنان به استادیوم‌ها جمع کرد. در بیانیه و نامه سرگشاده این گروه که به اقدامات تند و خشن در حوزه زندگی اجتماعی و سیاسی مشهور است، خطاب به رييس قوه قضاييه نوشته شده بود که اگر اقدام عملی برای جلوگيری از حضور زنان در ورزشگاه‌ها نشود، خودشان «آتش به اختيار» اقدام خواهند كرد.

حسین االه کرم اما در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق گفته که اين آتش به اختيار جنبه عملياتی نخواهد داشت و «نه حالا بلكه هيچ زمان ديگری در جمهوری اسلامی افسران جنگ نرم به دنبال آتش به اختيار نبوده‌اند و نيستند.»

الله کرم گفته اين مساله سياسی شده و برخي به دنبال اين هستند كه بگويند اسلام با حضور زنان مخالف است اما این حرف غلط است: «آنها می‌خواهند بگويند دانشجويان و اساتيد حزب‌الله به دنبال اين هستند كه آتش به اختيار را عليه زنان برای جلوگيری از ورود آنها به ورزشگاه‌ها به كار ببرند. اما اينگونه نيست. ما آتش به اختيار عليه مسوولانی هستيم كه قادر نيستند تصميم درست بگيرند و قادر نيستند وضعيت را طوري آرايش بدهند كه اين اتفاق نيفتد.»

الله کرم همچنین گفته که به حكمی كه قوه قضاييه در مورد شكايت‌شان از وزارت ورزش و جوانان صادر می‌كند گردن می‌نهند و نمي‌خواهند اقدام عملياتی خشني داشته باشند.

او در عین حال گفته که زمانی آتش به اختيار عملياتی خواهد شد كه قوه قضاييه، نيروی انتظامی و مسوولان محترم ورزش و جوانان به آنها پاسخ‌هايی بدهند كه فكر کنند در ستادهای تصميم‌گيری خللی وجود دارد.

حسين‌الله‌كرم دبيركل انصار حزب‌الله گفته كه «اصل حضور زنان در ورزشگاه‌ها را پذيرفته‌اند» و تنها نگرانی‌اش حواشی هيجانات تماشاگران مرد است كه ممكن است زنان را سرخورده كند.

او گفته تا سال ۹۳ نيروی انتظامی اعلام می‌كرد كه قادر به مهار مفاسد و حواشی و جهت‌گيری‌های غير اخلاقی كه ممكن است در اثر هيجانات مسابقه به وجود بيايد، هست. اما پس از آن مساله به یک مساله سياسی تبديل شده است.

او گفته وزارت كشور به نيروی انتظامي دستور داده حضور زنان را در ورزشگاه‌ها ممنوع اعلام کند و همچنين مواجعی مثل مكارم شيرازی و جعفر سبحانی اعلام كردند كه ورود زنان به ورزشگاه‌ها جايز نيست.

ورود زنان به ورزشگاه نه منع شرعی دارد نه قانونی

از سوی دیگر، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی، نایب رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به انتشار بیانیه شورای مرکزی حزب‌الله و جمع‌‌آوری امضا گفته جلسات متعددی به‌عنوان نایب رییس فراکسیون زنان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با وزارت ورزش و جوانان برگزار کرده و هیچ منع قانونی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد.

در مسابقات لیگ جهانی والیبال، تعدادی از زنان به صورت گزینشی وارد استادیوم‌ها شدند

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران گفته کسانی که این بیانیه را امضا کرده‌اند، در واقع گروهی از مردم هستند که با ورود زنان به ورزشگاه‌ها مخالف هستند و برای تایید ادعایشان به وصیت‌نامه روح الله خمینی استناد کرده‌اند. حال آن‌که بسیاری از شهروندان نیز با این مساله موافق بوده و طبیعتاً می‌توانند به‌نوعی دیگر به وصیت‌نامه او استناد کنند.

سیاوشی گفته زنان تا همین سه سال قبل بدون هیچ مشکلی وارد سالن‌های بستکبال و والیبال می‌شدند و هیچ منع قانونی هم وجود نداشت.

او در پاسخ به این سوالی درباره روال طی شده برای تحقق مساله ورود زنان به ورزشگاه‌ها در مسابقات لیگ جهانی والیبال گفته:

«معمولاً مراجع قانونی تلاش می‌کنند، ابتدا نظرات را هم از قطب‌های دولتی و غیردولتی و هم از نهادهای مذهبی دریافت کنند و پس از آن‌که مطمئن شدند که مشکلی نیست، اقدام می‌کنند و خوشبختانه در این مورد تمامی این مراحل طی شده و هیچ نهاد قانونی و مذهبی نبوده که نادیده گرفته شود و نظرات همه قطب‌های فرهنگی، مذهبی و سیاسی دریافت شده است.»

در جریان مسابقات لیگ جهانی والیبال، تعدادی از زنان به صورت گزینشی توانستند وارد استادیوم‌ها شوند. این زنان از اعضای خانواده‌های ورزشکاران، برخی از خبرنگاران و تعداد کمی تماشاچی عادی بودند. در سایت فروش بلیت این مسابقات اختلالاتی وجود داشت که اجازه نمی‌داد زنان برای خرید بلیت به راحتی اقدام کنند.

سیاوشی با با اشاره به چند مورد اجرای طرح ورود زنان به استادیوم‌ها در مسابقات لیگ جهانی والیبال گفته: «نهادهای تصمیم‌گیر و تاثیرگذار تلاش کرده‌اند که از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند و در این راستا، مسیرهای ویژه زنان در نظر گرفته شده و برخوردی میان زنان و مردان وجود نداشت که بخواهد منجر به بروز مشکلات شرعی شود.»

سیاوشی گفته از نزدیک شاهد بوده که هیچ مشکلی در اجرای این طرح به‌وجود نیامده و تعدادی از زنان خبرنگار و تعدادی از مسوولان مربوطه نیز در ورزشگاه نیز حضور یافتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    آنها که کوشیدند تا حرف روشن خامنه ای را طور دیگری معنی کنند توجه بفرمایند ! این آغازش است !

  • روزبه

    همه دست اندکاران این رژیم دروغگو هستند حتی شهامت مسولیت پذیری هم ندارند. سایت فروش بلیط برای زنان اختلالات داشته یعنی چی دروغگو ها. جرات نمیکنند بگن زنان راه نمیدیم که فدراسبون بین المللی مسابقه بهش نده.

  • شهروند درجه سه

    آقای الله کرم ! شما و رهبرتان با مردم مشکل دارید. مردم هم در مخالفت با خامنه ای بارها رای خود را داده اند،اضافه بر آنها که رای ندادند. آن 16 میلیون رای که برای رئیسی اعلام شد خود میدانید که دروغ است و برای آرام کردن رهبرتان بود. بیش ازاین با مردم دشمنی نکیند. دارید کشور را نابود میکنید.