ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه ایران: با عربستان مستقیماً مذاکره نمی‌کنیم

معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرده است که جمهوری اسلامی قصد ندارد با عربستان سعودی مذاکرات مستقیمی انجام دهد. با این‌حال بازدید از سفارتخانه‌های ایران و عربستان در دستور کار دو کشور قرار گرفته است.

جابر انصاری، معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرده است که جمهوری اسلامی قصد ندارد با عربستان سعودی مذاکرات مستقیمی انجام دهد. با این‌حال بازدید از سفارتخانه‌های ایران و عربستان در دستور کار دو کشور قرار گرفته است.

سفارت عربستان در تهران در آتش می سوزد. عکس از توئیتر سبحان حسن‌وند - خبرنگار روزنامه شرق

جابر انصاری، معاون وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره مذاکرات بین ایران و عربستان پیرامون بازدید از سفارتخانه‌های دو کشور گفته است:

 «این موضوع هنوز به نتیجه نهایی نرسیده. هرگونه اقدامی به شکل متقابل، برابر و بر اساس توافق روی جزییات توسط دو کشور انجام خواهد شد و منوط به این است که توافق بین دو کشور در ارتباط با جزییات و به شکل کاملاً متبادل صورت گیرد.»


۱۲ دی ۱۳۹۴ راست افراطی – نیروهای خودسر - در اعتراض به اعدام شیخ نمر به سفارت عربستان در تهران و کنسلوگری این کشور در مشهد هجوم بردند. آن‌ها پرچم عربستان را پایین کشیدند و با پرتاب مواد آتش‌زا بخشی از سفارت و کنسولگری عربستان را آتش زدند. شورای شهر تهران هم خیابان بوستان را که سفارت عربستان در تهران در آن واقع شده به خیابان «آیت‌الله نمر باقر النمر» تغییر نام داد. برادر شیخ نمر اما این حملات را محکوم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن حمله به سفارت و کنسولگری عربستان را محکوم نمود.

حابر انصاری به خبرگزاری ایسنا گفته است که موضوع حمله به سفارت عربستان همچنان در قوه قضائیه پیگیری می‌شود. معاون وزیر خارجه همچنین اعلام کرده که از مجاری دیپلماتیک ضرورت‌هایی که بین ایران و عربستان پیش بیاید، رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.