ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رویترز: ده‌ها کشته در حمله هوایی ائتلاف به‌رهبری عربستان به بازاری در یمن

در تازه‌ترین حملات ائتلاف عربستان سعودی به یمن دست‌کم ۲۵ غیرنظامی کشته شدند. نیروهای امداد و نجات برای مدتی به سبب ترس از بمباران مجدد قادر به امدادرسانی نبودند.

در دو حمله هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به بازاری در شمال یمن ۲۵ غیرنظامی کشته شدند.

منطقه بمباران شده شعدا چسبیده به خاک عربستان است/ عکس حملات به یمن، از آرشیو

به گزارش شبکه خبری الجزیره، این حملات شنبه ۱۷ ژوئن/ ۲۷ خرداد، در بازار المشنق منطقه شدا در استان صعده انجام شد. این منطقه در نزدیکی مرز یمن با عربستان قرار دارد.

رویترز به نقل از یک پزشک محلی نوشته «به سبب ترس از اصابت آتش توپخانه‌ دسترسی به منطقه مدتی برای تیم‌های امداد و نجات مقدور نبود».

چندین وب‌سایت خبری یمنی نیز گزارش‌های مشابهی در مورد بمباران شعدا منتشر کرده‌اند. شعدا منطقه‌ای است چسبیده به خاک عربستان و در امتداد مرزهای آن با یمن.

اکنون دو سال از عملیات جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان علیه حوثی‌ها در یمن می‌گذرد.

حوثی‌ها در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵ کاخ ریاست‌جمهوری یمن را تصرف کردند و در پی آن، منصور هادی وادار به کناره‌گیری از قدرت شد. با شروع عملیات ائتلاف به رهبری عربستان با عنوان «طوفان اراده» در همان سال در حمایت از رئیس‌جمهوری برکنارشده، هادی به عدن گریخت و استقرار دولت خود را در آنجا به موازات دولت حوثی‌ها و متحدان‌شان در صنعا اعلام کرد. از آن پس، جنگ داخلی یمن شدت بسیار بیشتری به خود گرفت.

عربستان و متحدانش حوثی‌ها را شورشیانی می‌دانند که تحت حمایت نظامی و مالی ایران قرار دارند. حوثی‌ها شیعه‌مذهب هستند و در حکومت‌های پیشین یمن نیز به دلیل به‌حاشیه‌رانده‌شدن دست به شورش مسلحانه می‌زدند.

جنگ در یمن تا کنون بیش از ۱۰۰۰ تن کشته و بیش از ۳ میلیون آواره بر جا گذاشته است.

یمن فقیرترین کشور عربی است و در حال حاضر ۱۹ میلیون نفر از ۲۸ میلیون جمعیت یمن نیازمند به کمک‌های بشردوستانه‌اند.

عربستان به عنوان فرمانده ائتلاف در جنگ با حوثی‌ها به عنوان یکی از عامل اصلی کشتار غیرنظامیان در یمن معرفی می‌شود. این ائتلاف امکان ارسال کمک‌های غذایی و دارویی را به شدت محدود کرده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.