ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه پاسداران: رهبر انصارالفرقان کشته شد

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران دوشنبه، ۲۹ خرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که جلیل قنبرزهی، رهبر گروه انصارالفرقان در عملیات نیروهای سپاهی در ارتفاعات قصرقند کشته شده است.

سپاه پاسداران ایران در بیانیه‌ای ادعا کرد که رهبر گروه انصارالفرقان را کشته است.

عکسی که از محل درگیری سپاه و انصارالفرقان منتشر شده

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران دوشنبه، ۲۹ خرداد در این بیانیه اعلام کرد که جلیل قنبرزهی، رهبر گروه انصارالفرقان در عملیات نیروهای سپاهی در ارتفاعات قصرقند کشته شده است.

انصار الفرقان یک گروه مسلح مذهبی تندرو است که طی سال‌های گذشته چندین مرتبه با نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی درگیر شده است؛ به خصوص در چندین روز اخیر.

برگزاری «میزان» شامگاه پنجشنبه ۲۵ خرداد از درگیری شدید میان نیروهای سپاه پاسداران و «انصار الفرقان» در منطقه کوهستانی قصرقند بلوچستان خبر داد. پس از آن روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور یک تیم تروریستی تکفیری در منطقه عمومی قصرقند سیستان و بلوچستان، واحدهایی از قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به منطقه اعزام و با محاصره ارتفاعات قصرقند، از ظهر امروز (پنج‌شنبه) با تروریست‌ها درگیر شدند.» این اطلاعیه تأکید کرد که تعقیب «تروریست‌های متواری‌شده» ادامه دارد و از کشته و زخمی‌شدن چندین تن در آن درگیری‌ها خبر داد.

یک روز قبل از آن، چهارشنبه ۲۴ خرداد، نیز درگیری میان نیروهای امنیتی و یک گروه مسلح به کشته شدن سه تن انجامید. وزیر اطلاعات ایران گفت که در این درگیری یک تن از ماموران وزارت اطلاعات کشته شده است.

درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی ایران و گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی طی یک دهه گذشته در بلوچستان شدت گرفته است.

فعالان حقوق اقلیت‌ها و نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر در ایران طی چند روز گذشته نسبت به «اقدامات خشونت‌آمیز» و «سرکوب شدید» زندانیان و فعالان اهل سنت و اقلیت‌های ملی به بهانه مبارزه با «گروه‌های تروریستی» هشدار داده‌اند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.