ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: مقامات عربستان در حد و اندازه خودشان اظهار نظر کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با عنایت به انتصاب محمد بن سلمان به ولایت‌عهدی عربستان سعودی، از ولیعهد جدید عربستان و وزیر دفاع این کشور خواست که در «حد و اندازه خودش» اظهار نظر کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با عنایت به انتصاب محمد بن سلمان به ولایت‌عهدی عربستان سعودی، از ولیعهد جدید عربستان و وزیر دفاع این کشور خواست که در «حد و اندازه خودش» اظهار نظر کند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

ملک سلمان، پادشاه عربستان محمد بن نایف برادرزاده خود را از ولیعهدی و معاونت رئیس شورای وزیران و وزارت کشور برکنار کرد و به جای او با صدور فرمانی محمد بن سلمان را که از مخالفان هرگونه مذاکره با ایران است به عنوان ولیعهد و معاون رئیس شورای وزیران برگزید. محمد بن سلمان سمتش به عنوان وزیر دفاع عربستان سعودی را حفظ می‌کند.

محمد بن سلمان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در ماه مه سال جاری ایران را به فرقه‌گرایی و تلاش برای گسترش تشیع در خاورمیانه و مداخله در امور کشورهای منطقه متهم کرده بود. او در همین گفت‌وگوی تلویزیونی گفته بود که می‌بایست جنگ به داخل مرزهای ایران کشیده شود.

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در واکنش به انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید عربستان از سوی پادشاه این کشور گفته است:

«با توجه به ولیعهدی بن سلمان از مقامات عربستان می خواهیم در چارچوب مقررات بین‌المللی، با متانت و در حد و اندازه خودشان اظهار نظر کنند. ایران به هر نوع تهدید و هر نوع اقدام علیه امنیت ملی خود را پاسخ دندان‌شکن خواهد داد، پاسخی که پشیمان کننده خواهد بود.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همان حال تأکید کرد که همه مناقشات در منطقه خاورمیانه را می‌توان با گفت‌وگو حل کرد.

جابر انصاری، معاون وزیر خارجه ایران به خبرگزاری‌های داخلی گفته بود تشکیل دفتر حافظ منافع بین ایران و عربستان منوط به نیاز و توافق دو طرف است. این نخستین گام برای تنش‌زدایی بین ایران و عربستان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.