ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج میلیون کودک عراقی به کمک‌های انسانی نیاز دارند

یونیسف می‌گوید در سراسر عراق، کودکان همچنان شاهد صحنه‌های خشونت‌بار غیرقابل تصور در یکی از «وحشیانه‌ترین» جنگ‌ها در تاریخ معاصر هستند.

سازمان ملل جنگ با داعش را یکی از «وحشیانه‌ترین» نبردها در تاریخ معاصر نامید و اعلام کرد که پنج میلیون کودک عراقی نیازمند کمک‌های انسانی‌اند.

بیش از چهار هزار و ۶۵۰ کودک عراقی از سال ۲۰۱۴ تاکنون از خانواده‌های خود جدا افتاده‌اند.

به‌گزارش رویترز، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز پنج‌شنبه ۲۲ ژوئن / یکم تیر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «در سراسر عراق، کودکان همچنان شاهد صحنه‌های وحشت و خشونت غیرقابل تصور هستند.»

یونیسف افزوده است: «در پس‌زمینه یکی از وحشیانه‌ترین جنگ‌های تاریخ اخیر، کودکان کشته و زخمی می‌شوند، ربوده می‌شوند و مجبور می‌شوند که شلیک کنند و بکشند.»

بنا به این بیانیه، در شهر موصل، کودکان توسط گروه «دولت اسلامی» (داعش) عمداً هدف قرار گرفته و کشته می‌شوند تا خانواده‌های آن‌ها تنبیه شده و از فرار بازداشته شوند.

سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند بیش از ۱۰۰ هزار نفر از غیرنظامیان که نیمی از آن‌ها کودک هستند در بخش قدیمی موصل، آخرین دژ مستحکم داعش در عراق، در شرایطی به‌غایت خطرناک گرفتار شده‌اند.

از سال ۲۰۱۴ که داعش بخش وسیعی از عراق را به تصرف خود در آورد، بیش از یک‌هزار کودک در این کشور کشته و یک‌هزار و ۱۰۰ کودک دیگر زخمی شده‌اند. همچنین بیش از چهار هزار و ۶۵۰ کودک در همین بازه زمانی از خانواده‌های خود جدا افتاده‌اند.

از سال ۲۰۱۵ پس از یک سلسله عملیات نظامی از سوی ارتش عراق و هم‌پیمان‌هایش، داعش کنترل بیشتر مناطق موصل را از دست داده و در آستانه واگذاری کامل این شهر است.

یونیسف پیش از این نیز نسبت به وضعیت کودکان موصل هشدار داده و از طرف‌های درگیری خواسته بود که از کودکان محافظت کرده و به حقوق بشر توجه کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.