ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شلیک موشک‌های روسیه از مدیترانه به مواضع داعش در سوریه

وزارت دفاع روسیه می‌گوید دو ناو جنگی و یک زیردریایی این کشور شش موشک کالیبر به سوی مراکز فرماندهی و انبارهای اسلحه داعش در استان حما شلیک کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو کشتی جنگی و یک زیردریایی این کشور از دریای مدیترانه موشک‌هایی را به سوی اهدافی از گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه شلیک کرد.

روسیه شش موشک به مواضع داعش در استان حما سوریه شلیک کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه روز ۲۳ ژوئن / ۲ تیر ضمن اعلام این خبر در بیانیه خود افزود نیروهای ارتش ترکیه و اسرائیل «از طریق شبکه‌های ارتباطی از زمان پرتاب این موشک‌ها مطلع شدند». در این بیانیه به نیروهای آمریکایی اشاره‌ای نشده است.

روسیه روز دوشنبه ۱۹ ژوئن / ۲۹ خرداد از تعلیق شبکه‌ ارتباطی خود با آمریکا در مورد عملیات نظامی در سوریه خبر داد. این تعلیق فردای روزی صورت گرفت که آمریکا یک جنگنده ارتش سوریه را سرنگون کرد. جنگنده سوری ظاهراً به مواضع ارتش آزاد سوریه در رقه نزدیک شده بود. مسکو واشنتگتن را متهم کرد که بدون دادن هشدار این جنگنده را سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه گفته است روز جمعه ناوهای «دریاسالار اسن» و «دریاسالار گریگوروویچ» به‌همراه زیر دریایی «کراسنودار» شش موشک کالیبر را به سمت مراکز فرماندهی و انبارهای اسلحه متعلق به داعش در منطقه حما، واقع در مرکز سوریه شلیک کرده‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه «این موشک‌ها مراکز فرماندهی و همچنین انبارهای مهم سلاح‌های تروریست‌های داعش در استان حما را نابود کرد.»

در ویدئویی که وزارت دفاع روسیه بر روی سایت یوتیوب منتشر کرده شلیک موشک‌ها نشان داده می‌شود که بر روی ساختمانی یک طبقه‌ای در یک منطقه نیمه‌بیابانی فرو می‌ریزند.

وزارت دفاع روسیه افزوده است که جنگنده‌های این کشور نیز با حملاتی «نیروهای زنده‌مانده داعش و تأسیسات آن‌ها را نابود کردند».

آخرین باری که روسیه اعلام کرد که از موشک‌های کالیبر برای شلیک به مواضع داعش در سوریه استفاده کرده به ۳۱ ماه مه / ۱۰ خرداد باز می‌گردد. این حملات به نزدیکی شهر پالمیرا صورت گرفت.

به‌گفته وزارت دفاع روسیه داعش در استان حما مراکز فرماندهی و انبارهای اسلحه خود را در ساختمان‌های بزرگ ایجاد کرده است.

در رقه نیز «نیروهای دموکراتیک سوریه»، متشکل از کردها و عرب‌ها با پشتیبانی ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا به مواضع داعش حمله کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.