ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوریه: حمله اسرائیل در جولان به مرگ غیرنظامیان انجامید

اسرائیل مدعی است که در اقدامی تلافی‌جویانه دو تانک و یک مسلسل سنگین سوری را هدف قرار داده، اما یک مقام ارتش سوریه می‌گوید موشک‌های اسرائیلی به یک ساختمان مسکونی اصابت کرده‌اند.

اسرائیل شنبه، ۲۳ ژوئن ادعا کرد که به برخی اهداف متعلق به ارتش سوریه در بلندی‌های جولان حمله کرده‌است. یک منبع نظامی سوری اما از کشته‌شدن چندین غیرنظامی در این حمله خبر داده است.

شورشیان مخالف اسد در قنیطره در نزدیکی پایگاه متروکه سازمان ملل - عکس: AFP

یک مقام نظامی ارتش سوریه که نامش فاش نشد، یکشنبه، ۲۴ ژوئن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «رویترز» مدعی شد که موشک‌های اسرائیلی به یک ساختمان مسکونی اصابت کرده‌اند و علاوه بر وارد کردن صدمه به آن، موجب کشته‌شدن غیرنظامیان نیز شده است.

او گفته که حمله اسرائیل در حمایت از شورشیان جهادگرا بوده است.

اما اسرائیل شنبه، ۲۳ ژوئن مدعی شد که به دلیل فرود خمپاره‌ها و گلوله‌های سوری در قسمت تحت کنترل این دولت از بلندی‌های جولان، دست به اقدام تلافی‌جویانه زده و دو تانک ارتش سوریه را هدف حمله هوایی قرار داده است. ارتش اسرائیل ادعا می‌کند که یکی از این دو تانک در حال آماده‌شدن برای پرتاب گلوله‌های جدید بوده است.

در ویدئوی هوایی‌ای که ارتش اسرائیل از این حمله منتشر کرد، به نظر می‌رسد که دو تانک و یک مسلسل سنگین ارتش سوریه هدف حمله هوایی اسرائیل قرار می‌گیرند.

ارتش اسرائیل گلوله‌های فرودآمده در بخش اسرائیلی جولان را آتش‌باران اشتباهی و «نقض غیرقابل قبول حاکمیت ملی» خواند.

اسرائیل در جنگ‌های ۱۹۶۷ توانست ۱۲۰۰ کیلومتر مربع از بلندی‌های جولان را اشغال کند. تل‌آویو بعداً این قسمت را به خاک خود ضمیمه کرد.

تنها ۳۰ درصد بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل نیست و از سوی سوریه اداره می‌شود. استان قنیطره که در این منطقه قرار دارد، محل نزاع بین نیروهای وفادار به اسد از جمله حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران با مخالفان مسلح است.

مخالفان مسلح بشار اسد کنترل بیشتر قنیطره را در اختیار دارند.

همزمان با حمله اسرائیل، نبرد بین نیروهای سوری و مخالفان مسلح بشار اسد، از جمله گروه‌های جهادی تندرو در منطقه قنیطره جریان داشت.

اسرائیل پیش از این نیز نیروهای هوادار اسد در قنیطره را هدف قرار داده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.