ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عقب‌نشینی خامنه‌ای: آتش‌ به اختیار به معنی فحاشی و بی‌قانونی نیست

رهبر جمهوری اسلامی که از راست افراطی و ولایتمداران خودسر خواسته بود مانند لشکر در حال هزیمت به هر شکل که مایل‌اند عمل کنند، از نظر خود برگشت.

رهبر جمهوری اسلامی ایران بعد از نماز عید فطر، سخنانی ایراد کرد. در فرازی از این سخنان او که تا پیش از این از راست‌ افراطی و ولایتمداران خودسر خواسته بود هرگاه اخلالی دیدند، مانند لشکر در حال شکست، به فرمان «آتش به اختیار» عمل کنند، یعنی به هر شکل که تشخیص دادند عمل کنند، از نظر خود برگشت و راست افراطی و خودسران را به تن دادن به قانون دعوت کرد.

عقب‌نشینی علی خامنه‌ای بعد از نماز عید فطر در مصلی تهران

فرازی از سخنرانی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به معنای عقب‌نشینی از فرمان «آتش به اختیار» بود. خامنه‌‌ای به صراحت نظرش را تغییر داد:

« آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است. معنی‌اش این است که در تمام کشور، صاحبان اندیشه، فکر و همت، کار را خودشان پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل، آتش به اختیار به معنای بی‌قانونی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست. نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم کشور، مراقب آرامش کشور، مراقب عدم سوءاستفاده‌ دشمنان از وضعیت کشور، مراقب حفظ قوانین باشند.»

علی خامنه‌ای، پس از حملات تروریستی به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی در روز چهارشنبه ۱۷ خرداد در دیدار با گروهی از دانشجویان به آن‌ها توصیه کرد که هرگاه اخلالی در دستگاه‌های فرهنگی دیدند، می‌توانند مانند زمانی که در جنگ اخلال به وجود می‌آید، به هر شکلی که مایل‌اند و بدون در نظر گرفتن قانون عمل کنند.

خامنه‌ای گفته بود: «در جنگ هم اگر اخلال در قرارگاه مرکزی پیش بیاید نیروها آتش به اختیار می‌شوند. این‌که در وضعیتی که ما این‌همه مسائل مهم فرهنگی در کشور داریم، حالا فرض کنیم فلان آهنگ قبل از افطار پخش بشود یا نشود، این می‌شود مسئله اصلی، نامه‌نگاری می‌کنند. پیداست که این دستگاه اختلال پیدا کرده، مسئله اصلی را از فرعی تشخیص نمی‌دهند. وقتی این‌جوری دستگاه‌های مرکزی اختلال دارند، آن وقت این‌جا شما آتش به اختیارید.»

فرمان رهبر جمهوری اسلامی به ولایتمداران، در راهپیمایی روز قدس اجرا شد. در راه‌پیمایی روز جمعه به عده‌ای از مقامات، از جمله حسن روحانی، رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی و علی مطهری، نماینده مجلس، توهین شد.

توهین کنندگان به روحانی شعار می‌دادند «بنی‌صدر، روحانی، پیوندتان مبارک».

مقایسه میان روحانی و بنی‌صدر، اولین رئیس جمهوری نظام ولایی، از خود رهبر و سایت او آغاز شد. منظور از آن کوبیدن روحانی از این زاویه بود که گویا رئیس جمهوری اسلامی از ولی فقیه تبعیت نمی‌کند.

این حملات بی‌پاسخ نماند: بسیاری از مقامات دولتی خواستار پیگیری قضائی «توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهوری» شدند، تا اینکه سرانجام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور شنبه، ۳ تیر  وعده پیگیری داد.  

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • انقلابی ام

    این درک شماس از سخنان رهبر.البته تعجبی هم نداره شما پول این جور حرفارو میخوری .باز خدا اموات آقای روحانیو بیامرزه اینقد ناشیانه عمل کرد به اسم آزادی سفره شمارو پر کرده.

  • مومن

    نزدیک به چهل سال است که این حضرات با روش و فرمان و چماق " آتش به اختیار" قدرت را قبضه و هر صدای حق طلبانه ای را در گلو خفه کرده اند و حال که متوجه بیداری و بیزاری اکثریت مردم شده اند مجبور گشته اند این دسته چاق را از زیر عبا بیرون آورده وهر از چند گاهی به رییس جمهور منتخب مردم وآنان که سعی در اصلاح امور کشور دارند نشان داده تا بدانند با چه کسی طرف هستند غافل از آنکه این روشهای قرون وسطایی واراجیفی که برای توجیه سیاستهای ضد مردمی خود بهم میبافد تاریخ مصرف خود را از دست داده است و فقط باعث روسیاهی و شرمساری بیشتر برای رژیم استبدادی عبا و نعلین است.

  • مهران

    چه کسی گفته آتش به اختیار یعنی فحاشی که شما ادعا میکنی الان اقای خامنه ای از حرفش برگشته لطفا مردم را احمق فرض نکنید و بداتید مردم شعورشان به حد کافی میرسد ایشان توضیح دادند آنجایی که نهادهای متولی امر بد عمل کردند مردم اقدام نمایند و این اصلا به معنی درگیری و بالطبع فحاشی نمی باشد