ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل بار دیگر به بلندی‌های جولان حمله کرد

اسرائیل پس از حملات روز شنبه خود به بلندی‌های جولان در خاک سوریه، بار دیگر به این منطقه حمله کرد. اسرائیل می‌گوید به سوی این کشور شلیک‌هایی شده است.

از سال‌ها پیش اسرائیل از شورشیان سوریه حمایت می‌کند. اکنون نیروهای هوایی این کشور بار دیگر به واحدهای ارتش رژیم اسد حمله کرده است.

اسرائیل بار دیگر به بلندی‌های جولان در خاک سوریه حمله کرد

نیروی هوایی اسرائیل یکشنبه ۲۵ ژوئن / ۴ تیر بار دیگر واحدهای ارتش سوریه مورد حمله قرار داد.

روزنامه هاآرتص اسرائیل به‌نقل از ارتش این کشور ضمن اعلام این خبر نوشت در این حمله یک کامیون نظامی سوریه و دو توپخانه ارتش این کشور هدف قرار گرفتند.

پیش از این حمله باز هم در جریان نبردهای سوریه به سوی خاک اسرائیل به اشتباه شلیک‌هایی صورت گرفته بود.

به‌نوشته هاآرتص ارتش سوریه این حملات را مورد انتقاد قرار داده است. اسرائیل نسبت به تکرار چنین حملاتی هشدار داده بود.

اسرائیل شنبه ۲۴ ژوئن / ۳ تیر نیز به بلندی‌های جولان حمله کرده بود. این کشور مدعی شده بود که به دلیل فرود خمپاره‌ها و گلوله‌های سوری در قسمت تحت کنترل این دولت در بلندی‌های جولان، دست به اقدام تلافی‌جویانه زده و دو تانک ارتش سوریه را هدف حمله هوایی قرار داده است.

اما خبرگزاری دولتی سانا در سوریه گفته بود در حملات روز شنبه اسرائیل به بلندی‌های جولان چندین نفر از غیرنظامیان کشته شدند.

روز یکشنبه در واکنش به شلیک خمپاره‌ها به منطقه جولان بخش اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که به هرگونه شلیک به مناطق تحت کنترل اسرائیل به شدت پاسخ داده خواهد شد.

نتانیاهو گفت: «به هیچ عنوان شلیک به سمت خاک خود را از سوی هیچ گروهی نخواهیم پذیرفت.»

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل نیز گفت اسرائیل نسبت به این حملات بی‌تفاوت نخواهد بود.

نتانیاهو در جلسه هفتگی اعضای کابینه‌اش، علاوه بر واکنش به وقایع اخیر در مرز سوریه، در مورد «نفوذ نظامی» ایران در نزدیکی مرزهای اسرائیل هم هشدار داده. او گفت «ما عمیقاً نگران تلاش‌های ایران برای تثبیت [حضور] نظامی در سوریه هستیم و از نزدیک این موضوع و ارسال تسلیحات نظامی برای حزب‌الله لبنان را زیر نظر داریم.»

حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله‌ لبنان، ۲ تیر گفته بود: «اسرائیل بداند در هر جنگ آتی که با لبنان، سوریه یا غزه راه بیندازد، ده‌ها هزار نفر و چه بسا صدها هزار نفر از عراق، یمن، ایران، افغانستان و پاکستان وارد کارزار می‌شوند.»

در حال حاضر یک سوم قوای نظامی حزب‌الله لبنان در سوریه مستقر است.

تنها ۳۰ درصد بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل نیست و از سوی سوریه اداره می‌شود. استان قنیطره که در این منطقه قرار دارد، محل نزاع بین نیروهای وفادار به اسد از جمله حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران با مخالفان مسلح است.

مخالفان مسلح بشار اسد کنترل بیشتر قنیطره را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.