ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان مشهد: هنرمندان شهرهای دیگری را برای برگزاری کنسرت انتخاب کنند

قوه قضائیه لغو کنسرت‌ها را حق خودش می‌داند. مشهد هم همچنان جایگاه ویژه‌ای برای خودش قائل است. غلامعلی صادقی یک بار دیگر این موضوع را یادآوری کرد.

غلام‌علی صادقی، دادستان مشهد یک بار دیگر به تأکید اعلام کرده که برگزاری کنسرت در مشهد به صلاح نیست. او از هنرمندان موسیقی ایرانی خواسته است که شهرهای دیگری را برای برگزاری کنسرت‌هایشان انتخاب کنند.

سکوت موسیقی در استان خراسان

قوه قضائیه اصولاً لغو کنسرت‌های مجوزدار را حق خودش می‌داند و در این زمینه، در دولت یازدهم از همکاری نیروی انتظامی هم برخوردار بود. خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد هم به خاطر مجاورت با حرم رضوی برای خودش به عنوان یک شهر مذهبی جایگاه ویژه‌ای قائل است. اکنون دادستان مشهد یک بار دیگر جایگاه ویژه این شهر را یادآوری کرده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، غلام‌علی صادقی، دادستان مشهد در فرازی از سخنانی که به مناسبت هفته قوه قضائیه ایراد کرده، گفته است:

« برگزاری کنسرت در شهر مشهد به دلیل اتفاق نظر علما و توصیه‌هایی که در این رابطه دارند با مجاورت حرم مطهر رضوی سازگاری ندارد و هنرمندان بهتر است دیگر شهرها را برای برگزاری کنسرت انتخاب کنند.»

دادستان مشهد فقط به این منع اکتفا نکرده، بلکه برای برگزاری کنسرت‌ها در شهرهای دیگر هم شرایطی قائل شده است:

«توصیه می‌کنیم احترام علما حفظ شود و مخالفتی با آنها انجام نگیرد. انجام نشدن کارهای منافی عفت و اختلاط نامحرم از جمله شرط‌هایی هستند که برای برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها لازم است.»

کنسرت هنرمندانی مانند سالار عقیلی، شهرام ناظری و کیهان کلهر در استان خراسان رضوی تابستان گذشته به بهانه پیشگیری از «اتفاقات اخلاقی ناگوار» لغو شد. بعد از سخنرانی معروف احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد که مرداد سال گذشته گفته بود مشهد شهر عیاشی و گردشگری و کنسرت نیست، دادستان مشهد، مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت تا ممنوعیت برگزاری کنسرت در استان خراسان را اعلام کند. در همان حال در پیش‌زمینه سه نفر را اعدام می‌کردند. این تصاویر ثبت شد و در یادها ماند.

امام جمعه مشهد از ساکنان مشهد خواسته بود که اکر کنسرت می‌خواهند از این شهر به شهر دیگری بروند.

حسن روحانی در آخرین سخنرانی انتخاباتی‌اش در مشهد در پاسخ به علم‌الهدی گفته بود:

«شما به مردم مشهد گفتید اگر هنر می‌خواهید و مراسم هنری باشد، از مشهد بروید بیرون. حالا می‌خواهید ایران را بگیرید و به مردم بگویید از ایران بروند بیرون؟»

در این سخنرانی حجت اشرف‌زاده و سالار عقیلی، دو هنرمند موسیقی ملی ایران هم روحانی را همراهی کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمشید

    آقای داستان ! جناب عالی مسئول برقراری امنیت مردم و تامین حقوق کسانی هستید که در چارچوب قانون رفتار میکنند. هرکه خلاف قانون رفتار میکند، حتا اگر بالاترین مقام هم باشد شما باید برابر قانون جلوی قانون شکنی او را بگیرید. بلندگوی زورمداران و قانونگریزان که نباید باشید. اگر برگزاری کنسرت قانونی نیست، در هیچ جا نباید برگزار شود. اگر قانونی است چرا در مشهد برگزار نشود ؟ این حرف شما خلاف قانون است و در شآن یک دادستان نیست. با تاسف بسیار اینگونه رفتار و بدتر ازاین در قوه قضائیه جمهوری اسلامی امری عادی است ! آقای علم الهدی زور میگوید. متأسفانه پشت ایشان به بالاترین مقام جمهوری اسلامی و به سپاه پاسداران و نیروها غیررسمی سرکوبگر گرم است. اگر نمیتوانید امنیت را برقرار کنید از این سمت استعفا دهید.

  • reza

    درست مثل عربستان سعودی ...