ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله نیروهای امنیتی به یزله‌خوانی جوانان ملاشیه اهواز مقابل خانه اعدامیان

در منطقه ملاشیه اهواز نیروهای امنیتی به مراسم عید فطر حمله کردند و ۱۳ نفر را هم بازداشت کردند. یزله‌خوانی عید فطر در منطقه زویه اهواز اما با پایکوبی ادامه یافت.

در منطقه ملاشیه اهواز نیروهای امنیتی به مراسم عید فطر حمله کردند و ۱۳ نفر را هم بازداشت کردند. یزله‌خوانی عید فطر در منطقه زویه اهواز اما با پایکوبی ادامه یافت.

یزله‌خوانی مقابل خانه اعدامیان در اهواز در سال ۹۳ (عکس: آرشیو)

فعالان عرب گزارش داده‌اند که شامگاه گذشته نیروهای امنیتی به مراسم عید فطر در منطقه ملاشیه اهواز هجوم بردند و ۱۳ نفر را بازداشت کردند.   در میان بازداشت‌شدگان تعدادی از فعالان فرهنگی، سیاسی که پیشتر سابقه بازداشت داشته‌اند، حضور دارند.

اسامی بازداشت‌شدگان نیز در برخی گزارش‌های تأیید نشده اعلام شده است: احمد حزباوى، ناصر اسدی، مرتضى سیلاوی، مرتضى حردانی، محمد عفراوی، ماهر مسعودی، علی زهیری، عدنان حردانى، احمد براجعه، علی شریفى، محمد مسعودى، احمد مسعودی وعبیده اسکین غزلاوى.

در منطقه ملاشیه از یک دهه پیش تاکنون سنتی رواج پیدا کرده: همزمان با عید فطر جوانان این منطقه مقابل منزل خانواده‌های محکوم به اعدام و خانواده زندانیان سیاسی و فعالان عرب اعدام شده تجمع می‌کنند و به شعرخوانی و یزله می‌پردازند.

یَزله یا هوسه یکی از گونه‌های رایج موسیقی محلی جنوب ایران است. یزله به وسیله گروهی از خوانندگان غیر حرفه‌ای اجرا می‌شود و فقط با دست زدن همراه است. در این موسیقی، نغمه است که اهمیت دارد نه متن اشعار.

در منطقه زویه اهواز، جوانان دید و بازدید را با پایکوبی و شعرخوانی و یزله از در خانه‌ای که عزیزی را از دست داده باشند آغاز کردند. این یزله‌خوانی پیامد امنیتی نداشت.

— روزنامه شهروند (@shahrvand_paper) 26. Juni 2017

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.