ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استاندار خوزستان: در برخی مناطق استان آب برای حمام کردن وجود ندارد

غلامرضا شریعتی از سهمیه بندی آب در حوزه های بالادستی و پایین دستی در استان خوزستان خبر داده و گفته است کسانی که مانع این سهمیه بندی بشوند به دادستانی معرفی خواهند شد.

استاندار خوزستان از کمبود آب در برخی مناطق این استان خبر داده و گفته است تامین آب شرب یکی از مهمترین مشکلات مناطق مختلف این استان از جمله شهر اهواز است.

کمبود آب در اهواز

به گفته غلامرضا شریعتی در برخی از مناطق آب برای حمام کردن وجود ندارد.

مشکل کمبود آب در اقصا نقاط ایران از جمله نواحی مرکزی و جنوبی از جمله مسائل اثرگذار بر سطح و کیفیت زندگی مردم به خصوص در فصل تابستان است.

گرمای طاقت فرسای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی ایران در کنار مشکل بی آبی شرایط زندگی مردم را به خصوص در میان دهک های پایین دشوار کرده است.

استاندار خوزستان درباره این مشکلات گفته است موضوع آب در طول دو سال آینده به یکی از مشکلات اصلی تبدیل می‌شود: «ضرورت دارد در این زمینه مدیریت لازم به کار گرفته شود. در راستای ساماندهی سردهنه‌ها به یک و نیم میلیارد تومان اعتبار احتیاج است و با این میزان اعتبار مشکلات رفع می‌شوند. نباید از صرف این میزان هزینه دریغ شود و باید با زمان بندی و نظم اقدامات لازم را برای سهمیه بندی آب در استان انجام دادو

شریعتی با تقسیم حوزه آبی مورد نظرش به بالا دستی و پایین دستی شرایط را برای پایین دستی ها سخت خوانده و از کشاورزان بالادستی خواسته است به سهم خود قانع باشند و وارد نظام نوبتی شوند.

استاندار خوزستان:

«معاون عمرانی جلسه‌ای را با جهاد کشاورزی، آب و برق، بخشداران و ... برگزار و سهمیه بندی لازم را اعلام کرده است. افرادی که مانع این سهمیه بندی بشوند باید به دادستانی معرفی شوند و برخورد لازم با آنها صورت بگیرد.»

یکی دیگر از مقام های محلی استان هم درباره این جلسه گفته است مدت‌هاست مردم مناطق مختلف اهواز از نبود آب شرب کافی گلایه مند هستند.

استاندار خوزستان اما یکی از راه حل های مشکلات موجود را «حاکمیت ملی» خوانده و چنین حاکمیتی را به معنای یکسان نگاه کردن به مردم تمام مناطق دانسته است.

او همچنین گفته است مقام های محلی وظیفه دارند به همه مردم استان با یک دید نگاه کنند: «مسئولان و مدیران ذیربط نیز مأمور دفاع از حقوق و منافع مردم هستند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کرماشانی

    کمبود آب در استان خوزستان در شرایطی است که در این استان 17 سد بزرگ ساخته شده و آب این استان به استان های مرکزی و شرقی ایران سرازیر می شود. طرح های انتقال آب از سرچشمه های کارون این رودخانه را خشک کرده و طبیعت خوزستان را نابود کرده اند. اگر در تهران فقط 3 ماه آب جیره بندی شود فوراً همۀ امکانات ایران بسیج می شود تا مشکل حل شود. (دهۀ 70 را به یاد داریم که آب در تهران جیره بندی می شد) اما برای خوزستان که نه فقط آب، بلکه برق و هوا و غذا و پوشاک هم ندارد، معاون دولت مردم را به خویشتنداری دعوت می کند!! و این در حالیست که بحران های سیاسی هر روز بالاتر و بالاتر میگیرد.