ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتیجه بررسی آتش‌سوزی در پالایشگاه اصفهان: «کلیه نکات ایمنی رعایت شده»

علت آتش‌سوزی وزش باد اعلام شده است. روز دوشنبه اخبار متفاوتی از گستره‌ آتش‌سوزی در انبار گوگرد پالایشگاه منتشر شد، تعداد مصدومان حادثه نیز از ۸ تا ۱۰۰ تن اعلام شده بود.

روز دوشنبه ۵ تیر اخبار متفاوتی از گستره‌ آتش‌سوزی در انبار گوگرد پالایشگاه اصفهان و تعداد مصدومان آن اعلام شده بود. گزارش اداره کار استان اصفهان درباره این آتش‌سوزی که امروز در رسانه ها انعکاس یافته، حاکی ست آتش‌سوزی محدود بوده و در فضای باز رخ داده است.

عکس از آرشیو

گفته شده است «کلیه نکات ایمنی در پالایشگاه اصفهان رعایت شده و حادثه مذکور خسارت مالی قابل توجهی نیز به همراه نداشته است.»

علت آتش‌سوزی نیز وزش باد اعلام شده است.

امروز سه‌شنبه ۶ تیر، خبرگزاری های داخلی اعلام کردند پس از این حادثه، علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خواسته است موضوع را به سرعت پیگیری و بررسی کند.

گزارش بررسی بازرسان اداره کار که همراه مدیر کل اداره کار استان اصفهان در محل حاضر و حادثه را بررسی کرده‌اند از این قرار است:

«مقارن ساعت ۱۱ صبح روز ۵ تیرماه ۱۳۹۶ بر اثر گرمای هوا، گوگرد‌های دپو شده (یکی از محصولات پالایشگاه) در محوطه رو باز، دچار خودسوزی شده که بلافاصله توسط تیم آتش‌نشانی داخلی پالایشگاه (بدون اطلاع و استمداد از شبکه امداد شهری) ظرف مدت ۱۰ دقیقه {آتش} اطفا می‌شود.»

صبح دیروز خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از آتش‌سوزی گسترده در پالایشگاه اصفهان خبر داده بود و محل آن را انبار گوگرد پالایشگاه اصفهان گزارش کرده بود.

ایلنا نوشته بود در این آتش سوزی حدود ۱۰۰ کارگر در اثر تنفس گازهای حاصل از سوختن گوگرد دچار مصدومیت شدید شده اند.

در این خبر ذکر شده بود به علت نبود امکانات اورژانس در این شرکت و پالایشگاه اصفهان، تعدادی آمبولانس از صنایع همجوار پالایشگاه برای کمک به مصدومان اعزام شده‌اند.

در خبر غروب روز دوشنبه ایلنا اما نه حرف آتش‌سوزی که موضوع مسمومیت کارگران در اثر استنشاق گازهای گوگردی در «انبار گوگرد پالایشگاه اصفهان» مطرح و شمار مصدومان ۲۰ نفر اعلام شده بود: «۲۰ نفر دچار مسمومیت با گازهای گوگردی مثل سرو۲۲ شده که به بهداری شرکت‌های همجوار منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.»

گزارش اداره کار استان اصفهان اما حاکی است که حریق در فضای باز و در اثر وزش باد رخ داده و مصدومیت شدید برجای نگذاشته است:

«وزش باد، دود و غبارات حاصل از این خودسوزی را نزد کارگرانی که در فاصله  ۸۰ متری محل مشغول کار بودند برده و ۱۰ نفر از کارگران مذکور با استنشاق دود حاصله دچار سوزش چشم و گلو شدند که با انتقال به بهداری پالایشگاه و استفاده از ماسک اکسیژن بهبود یافتند و به محل کار بازگشتند. یک نفر هم به بیمارستان گلدیس شاهین شهر منتقل شده که وی نیز حدود ساعت ۱۳ روز گذشته از بیمارستان ترخیص شد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.