ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشانه‌هایی از کاهش سرعت ابتلا به وبا در یمن

دست‌کم یک‌هزار و ۴۰۰ نفر بر اثر بیماری وبا در این فقیرترین کشور شبه‌جزیره عربستان جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به ۲۱۹ هزار مورد ابتلا به این بیماری ثبت شده است.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید نخستین نشانه‌های کاهش نسبی سرعت ابتلا به بیماری وبا در یمن، فقیرترین کشور شبه‌جزیره عربستان، دیده می‌شود. وبا تاکنون یک‌هزار و ۴۰۰ نفر را در این کشور به کشتن داده است.

یکی از عوامل شیوع وبا در یمن نابودی تجهیزات پزشکی و بهداشتی این کشور توسط جنگی است که دو سال است ادامه دارد.

تجهیزات پزشکی و بهداشتی یمن توسط جنگ ویران شده است. این جنگ بیش از دو سال است که بین نیروهای دولتی یمن با پشتیبانی عربستان سعودی و شیعیان حوثی با حمایت ایران در جریان است. این ضعف بزرگ از جمله اصلی‌ترین عوامل ظهور بیماری وبا در یمن است که برای دومین بار در یک سال اخیر از روزهای پایانی ماه آوریل شیوع پیدا کرده است.

با این حال خبرگزاری فرانسه گزارش داده که احمد زویتن، مشاور سازمان بهداشت جهانی در یمن روز سه‌شنبه ۲۷ ژوئن / ۶ تیر گفته است که میزان مرگ‌ومیر بر اثر بیماری وبا در این کشور از ۱,۷ درصد در ابتدای ماه مه به ۰,۶ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

به‌گفته احمد زویتن، این کاهش با انجام چند اقدام فوری کارکنان بهداشت به‌دست آمده است.

او افزود شمار موارد ثبت‌شده ابتلا به وبا در هفته گذشته ۳۹ هزار تن بود که در مقایسه با هفته‌های گذشته که به‌طور میانگین ۴۱ هزار تن به آن مبتلا می‌شدند کمتر شده است.

مشاور سازمان بهداشت جهانی در یمن با تأکید بر این‌که میزان ابتلا به وبا همچنان می‌تواند دو برابر شود، گفت این کاهشِ اندک نشان‌دهنده آن است که از آغاز ماه رمضان شمار کمتری به این بیماری مبتلا شده‌اند.

روز جمعه صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) پیش‌بینی کرد که بیماری وبا در یمن تا پایان ماه اوت به ۳۰۰ هزار مورد برسد.

سازمان بهداشت جهانی، در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) گفته بود که شمار مبتلایان به بیماری وبا در یمن نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر است و شمار موارد منجر به مرگ نیز به یک هزار و ۲۰۵ افزایش یافته است.

در روز یکشنبه ۱۸ ژوئن / ۲۸ خرداد این سازمان جهانی از مرگ ۷۸۹ نفر در ۱۹ استان یمن، بر اثر ابتلا به وبا خبر داده و گفته بود شمار افراد مشکوک به ابتلا به وبا ۱۰۱ هزار و ۸۰۲ نفر است.

از آغاز جنگ در یمن، ۱۷ میلیون نفر، یعنی دو سوم جمعیت این کشور وابسته به واردات مواد غذایی با کمبود این مواد روبه‌رو هستند که از آن میان ۷ میلیون نفر به گرسنگی نزدیک هستند.

به‌گفته سازمان ملل، جنگ یمن از آغاز دخالت ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی در ماه مارس ۲۰۱۵ تاکنون هشت هزار نفر کشته بر جای گذاشته که بیشتر آن‌ها را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند. در این جنگ همچنین ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.