ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته در حمله هوایی آمریکا به زندان داعش در دیرالزور

نیروهای ائتلاف می‌گویند با هدف از بین بردن مقر فرماندهی داعش برای انجام عملیات تروریستی در غرب بمباران‌ها را انجام داده‌اند. در این حملات ۵۷ نفر از غیرنظامیان کشته شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حمله هوایی جنگنده‌های شکاری آمریکا به شهر المیادین در شرق استان دیرالزور سوریه، زندان گروه دولت اسلامی (داعش) مورد اصابت قرار گرفته و ده‌ها نفر کشته شده‌اند.

نمایی از یکی از خیابان‌های شهر المیادین در استان دیرالزور سوریه: مقر فرماندهی داعش

ائتلاف به رهبری آمریکا می‌گوید شنبه و یکشنبه ۲۴ و ۲۵ ژوئن نقاطی را در شهر المیادین بمباران کرده، اما این بمباران‌ها به دقت انجام شده و با این حال گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه را بررسی می‌کند.

در گزارش سه‌شنبه ۲۷ ژوئنِ دیده‌بان حقوق بشر سوریه آمده است که در بمباران ائتلاف دست‌کم ۵۷ نفر در زندان داعش در شهر المیادین کشته شده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که بسیاری از رهبران داعش از رقه به شهر المیادین در استان دیرالزور پناه برده‌اند. در این منطقه که در ۸۰ کیلومتری مرز سوریه با عراق واقع شده، مقر فرماندهی داعش قرار دارد و از این محل است که عملیات داعش در شهرهای اروپایی فرماندهی می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده که نیروهای ائتلاف در سحرگاه دوشنبه ۲۶ ژوئن شهر المیادین را بمباران کردند. در این بمباران ساختمانی هدف قرار گرفت که داعش از آن به عنوان زندان شهروندان ناراضی المیادین استفاده می‌کرد.

شبکه الاخباریه تلویزیون سوریه هم در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرده که ساختمانی در المیادین توسط جنگنده‌های شکاری آمریکا بمباران شده. گزارشگر الاخباریه نیز که از محل بمباران‌ها گزارشی تهیه کرده بود، گفته بود که از این ساختمان به عنوان زندان داعش استفاده می‌شده است.

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه که عمدتاً از شبه‌نظامیان کرد تشکیل شده‌اند در حال حاضر در تلاش برای آزادسازی رقه‌اند.

یکی از فرماندهان ائتلاف به خبرگزاری رویترز گفته است که هدف از عملیات یاد شده، بمباران ساختمان‌ها و زیرساخت‌های فرماندهی داعش در شهر المیادین بوده است:

«نابودی این ساختمان‌ها باعث می‌شود که توانایی داعش در سازماندهی عملیات تروریستی علیه نیروهای ائتلاف و متحدان ما در غرب کاهش پیدا کند.»

سپاه پاسداران هم ۲۷ خرداد/ ۱۸ ژوئن مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی داعش در دیرالزور را با موشک‌های میان‌برد بالستیک هدف قرار داده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.