ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد مطهری از شعرخوانی عید فطر: تخطئه برجام تخطئه کل نظام است

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اشعار خوانده‌شده توسط یک مداح در مراسم نماز عید فطر تهران که در آن به عملکرد دولت حمله شده بود انتقاد کرد و آن را یک بیانیه سیاسی خواند.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اشعار خوانده‌شده توسط یک مداح در مراسم نماز عید فطر تهران که در آن به عملکرد دولت حمله شده بود انتقاد کرد و آن را یک بیانیه سیاسی خواند.

به‌گفته علی مطهری رفتارهای توهین‌آمیز اخیر با مقامات دولتی موجب شدند تا رهبر جمهوری اسلامی مجبور شود در عید فطر درباره تعبیر «آتش به اختیار» توضیح دهد.

علی مطهری در یادداشتی با عنوان «عید فطر یا روز عقده‌گشایی» که در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منتشر شد نوشت این شعرخوانی تناسبی با این روز نداشت و «بیشتر یک بیانیه سیاسی بود».

او با بیان این‌که این اشعار از نظر مضمون و محتوا هم «ناراستی‌هایی داشت» در مورد توافق هسته‌ای موسوم به برجام که در شعرخوانی به آن تاخته شده بود گفت: «توافق برجام تصمیم کل نظام و تخطئه آن تخطئه کل نظام است. نقاط قوت و نقاط ضعف آن نیز به کل نظام برمی‌گردد نه این که نقاط ضعف آن مربوط به آقای روحانی و آقای ظریف است و نقاط قوت آن مربوط به بخش دیگر نظام.»

شعرخوانی نماز عید فطر دوشنبه ۵ تیر در مصلی تهران اجرا شد و در آن افزون بر هشدار به «صف اول‌نشینان»، علیه نزدیکی به غرب، برجام و سند ۲۰۳۰ یونسکو نیز مطالبی عنوان شد.

مطهری همچنین موضع‌گیری علیه یونسکو را درست ندانست و در پاسخ به اشعار خوانده‌شده گفت: «مسئله این است که با سازمان‌های بین‌المللی باید ارتباط داشته باشیم یا نه؟ اگر با یونسکو نباید ارتباط داشته باشیم پس با سازمان ملل هم نباید ارتباط داشته باشیم.»

نایب رئیس مجلس در همین حال افزود هیچ دولتی در جمهوری اسلامی توصیه‌نامه‌های یونسکو را به‌عنوان برنامه تعلیم و تربیت خود تلقی نمی‌کند و آن بخش از توصیه‌نامه‌ها را که منطبق بر اسلام نباشد رد می‌کند و برای خود حق تحفظ قائل می‌شود.

علی مطهری پرداختن به موضوع «کاخ‌نشینان» و «کوخ‌نشینان» را هم که در اشعار مراسم عید فطر آمده بود «دیدگاه مارکسیستی» دانست و گفت: «جهت‌گیری اسلام و نهضت اسلامی به سود مستضعفان است اما خاستگاه اسلام و یک نهضت اسلامی صرفاً مستضعفان نیستند بلکه همه طبقات جامعه در رشد آن شرکت دارند.»

به‌گفته مطهری رفتارهای توهین‌آمیز با رئیس جمهوری و برخی دیگر از مقامات دولتی در روزهای اخیر  موجب شدند تا رهبر جمهوری اسلامی مجبور شود که در خطبه‌های نماز عید فطر درباره تعبیر «آتش به اختیار» توضیح دهد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که تا پیش از این از راست‌ افراطی و ولایتمداران خودسر خواسته بود هرگاه اخلالی دیدند، مانند لشکر در حال هزیمت، به فرمان «آتش به اختیار» عمل کنند، یعنی به هر شکل که تشخیص دادند عمل کنند، در فرازی از خطبه‌های نماز عید فطر از نظر خود برگشت و راست افراطی و خودسران را به تن دادن به قانون دعوت کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.