ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش ظریف به فرمان ترامپ: ممنوعیت ورود مسلمانان، آمریکا را امن نمی‌کند

وزیر خارجه ایران تصمیم اخیر دیوان عالی آمریکا در ایجاد محدودیت برای ورود شهروندان شش کشور مسلمان به آمریکا را موجب تقویت افراطی‌ها دانست.

محمدجواد ظریف و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش‌هایی به تصمیم اخیر دیوان عالی آمریکا در ایجاد محدودیت برای ورود شهروندان شش کشور مسلمان به آمریکا، این تصمیم را «توهین‌آمیز» و در جهت تقویت تندروها دانستند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران

محمدجواد ظریف در صفحه در توئیتر خود نوشت: «ممنوعیت ورود مسلمانان، آمریکا را امن نمی‌کند.»

وزیر امور خارجه ایران همچنین افزود: «به جای سیاست‌هایی که افراطی‌ها را تقویت می‌کند، ایالات متحده باید به جنگ واقعی علیه آن‌ها بپیوندد.»

دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه ۲۶ ژوئن / ۵ تیر تصمیم گرفت تقاضای وکلای دولت دونالد ترامپ در پرونده «فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا» را در فرصت مقتضی بررسی کند. تا آن زمان فرمان مهاجرتی ترامپ در مورد مهاجرانی از شش کشور مسلمان که در آمریکا دارای هیچ‌گونه پیوندی نیستند، اجرا می‌شود.

بر این اساس مهاجران مسلمانی که می‌توانند ثابت کنند خانواده و خویشاوندانی در آمریکا دارند، فرمان مهاجرتی ترامپ شامل آن‌ها نمی‌شود.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز این تصمیم دیوان عالی آمریکا را نشان‌دهنده «تصمیم حاکمیت آن کشور در برخورد تبعیض‌آمیز با مسلمانان و نگاه غیرمنصفانه نسبت به آنان» دانست.

قاسمی گفت اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان مقیم آمریکا و مسلمانانی که به آن کشور سفر می‌کنند، از جمله ایرانیان، «قانون‌مدار، مسالمت‌جو و گریزان از افراط و خشونت بوده و هستند» اما «نگاه حاکمان آمریکا به آنان همواره با بدبینی، توهین و تحقیر همراه بوده است.»

او همچنین تأکید کرد که دولت آمریکا به دلایل اقتصادی و تجاری، «چشم خود را بر مسببین اصلی اقدامات تروریستی در آمریکا بسته است و آشکارا آدرس غلط می‌دهد.»

به‌گفته قاسمی، جمهوری اسلامی اقدامات متقابل و متناسب را در این زمینه انجام خواهد داد.

دونالد ترامپ در اوایل دوران ریاست جمهوری‌اش یک فرمان اجرایی امضاء کرد که بر اساس آن اتباع شش کشور عمدتاً مسلمان به‌طور موقت از ورود به خاک ایالات متحده منع شده بودند.

بر اساس این فرمان، ورود اتباع کشورهای ایران، سودان، لیبی، سوریه، سومالی و لیبی به خاک آمریکا به مدت ۹۰ روز ممنوع شد.

ایالت‌های ماساچوست، نیویورک و واشنگتن با فرمان مهاجرتی ترامپ مخالفت کردند. در ژوئن ۲۰۱۷ در پی نتیجه نگرفتن دولت ترامپ از دادگاه‌های فدرال، پرونده به دیوان عالی آمریکا ارجاع داده شد. ترامپ از دادگاه خواسته بود که فوراً فرمان منع سفر را تأیید کند. ترکیب دیوان عالی، همسو با دولت ترامپ است و به همین جهت رأی آن دور از انتظار نبود.

دولت ترامپ از رأی اخیر دیوان عالی آمریکا استقبال کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.