ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت عیسی سحرخیز به شش ماه حبس به جرم توهین به رییس قوه قضاییه

وکیل آقای سحرخیز گفته است از قوه قضاییه خواسته شده برای این اتهام دادگاه رسیدگی به جرایم سیاسی تشکیل شود که این درخواست پذیرفته نشده است.

عیسی سحرخیز، روزنامه نگار و فعال سیاسی به جرم توهین به رییس قوه‌قضاییه به شش ماه حبس محکوم شده است.

عیسی سحرخیز

وکیل آقای سحرخیز گفته است از قوه قضاییه خواسته شده برای این اتهام دادگاه رسیدگی به جرایم سیاسی تشکیل شود که این درخواست پذیرفته نشده است.

محمود علیزاده طباطبایی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است دادگاه رسیدگی به اتهام عیسی سحرخیز مبنی بر توهین او به رییس قوه قضاییه هفته گذشته برگزار شده است:

علیزاده طباطبایی:

«در جلسه هفته گذشته دادگاه {عیسی سحرخیز} به جرم توهین به رییس قوه قضاییه به شش ماه حبس محکوم شد. ما معتقد بودیم که اتهام ایشان مصداقی از جرم سیاسی است و دادگاه باید با حضور هیات منصفه برگزار شود در حالی که دادگاه اعتقاد داشت جرم سیاسی بودن ایشان باید احراز شود. در واقع دادگاه معتقد بود انتقاد ایشان از رییس قوه قضاییه حالت شخصی داشته است.»

وکیل عیسی سحرخیز گفته است در مدت زمان قانونی به نیابت از آقای سحرخیز نسبت به این حکم اعتراض خواهد کرد و درخواست تجدیدنظر خواهد داد.

عیسی سحرخیز که از روزنامه‌نگاران باسابقه ایران است آخرین بار ۱۱ آبان‌ ماه سال گذشته از سوی نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در جریان پروژه‌ای با عنوان پروژه نفوذ، همراه با آفرین چیت‌ساز، احسان مازندرانی، سامان صفرزایی و داود اسدی بازداشت شد.

او چند روز پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ نیز بازداشت شده بود. او در دو حکم جداگانه به سه سال و سپس یک سال و نیم زندان محکوم شد و در نهایت مهرماه ۱۳۹۲ از زندان آزاد شد.

سحر‌خیز در دوران زندان چندین بار دست به اعتصاب غذای تر خشک زده است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.