ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

٢٨٩ شهر ایران با بحران کم‌آبی مواجه شده‌اند

اصفهان، بوشهر، بندر عباس، شیراز کرمان و مشهد با بحران کم‌آبی مواجه‌اند. این شهرها در مناطق «درگیر با تنش آبی» قرار دارند.

وزارت نیرو اعلام کرده که در تابستان سال جاری ٢٨٩ شهر ایران، از جمله اصفهان، بوشهر، بندر عباس، شیراز کرمان و مشهد با بحران کم‌آبی مواجه‌اند. این شهرها در مناطق «درگیر با تنش آبی» قرار دارند.

بحران کم‌آبی در ایران

رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ساکنان این شهرها را به مدیریت مصرف آب در تابستان دعوت کرده است. او در توضیح معنای «تنش آبی» گفته است:

«منابع آب موجود و مصرف آنها در حالت سربه‌سر قرار دارد و در این وضعیت، کنترل مصرف از سوی مشترکان به‌ویژه در ساعت‌های پیک مصرف برای پایداری خدمات بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.»

 وزارت نیرو اعلام کرده که در بعضی از شهرها و کلانشهرهای ایران ممکن است تنش آبی و کاهش فشار آب ایجاد شود. از طرفی در بسیاری از شهرها ممکن است مصرف بیش از حد آب، افت فشار را در پی داشته باشد. قدیمی‌بودن شبکه آب‌رسانی در این شهرها هم مشکل دیگری‌ست که افزایش فشار آب را دشوار می‌کند.

هم‌زمان، سازمان هواشناسی خبر داده که دمای هوا در ایران در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور بین ٥/ ٠ تا ٥/ ١ درجه سانتیگراد گرم‌تر خواهد شد.

متوسط مصرف آب هر ایرانی در روز ١٩٠ لیتر و ٤٠ لیتر بالاتر از استاندارد جهانی است. شهروندان ساکن تهران در روز حداقل ٢٢٠ لیتر آب مصرف می‌کند که ٧٠ لیتر از الگوی جهانی بالاتر است.

متوسط مصرف آب خانگی در دنیا برای هر نفر در روز ١٥٠ لیتر است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تشنه به اختیار

    اکنون که باید در فکر نابودی امریکا و اسرائیل باشیم، اکنون که با برادران روس باید با هزینه ملت فتنه گر ایران حکومت بعثی برادر بشار اسد را حفظ کنیم، باید در عراق گنبدها و ضریح و مناره های طلایی و هتلها و بزرگراهها و پارکها و بیمارستان بسازیم، همین کارها را باید در لبنان و سوریه بکنیم، باید در غزه خدمت کنیم، باید برای گسترش مسجدهای باشکوه و ساختمان های حوزه های علمیه و امامزاده ها و برای روحانیت معظم و سپاه پاسداران و برای حفظ نظام مقدس کار و هزینه کنیم ، شما برای آب شهرها و آبادیها دادتان درآمده ؟! در سوریه برای دفاع از حرم نیاز به شهید داریم. آنجا حرم داریم ! بجای اینکه بروید آنجا شهید بشوید میگویید آب ندایم ؟! مگر شما مسلم نیستید ؟ مگر ذوب در ولایت نیستید؟ مگر در کربلا آب بود؟ خوب، یک چند وقت مردم آب نخورند! روزه بگیرند ! با تیمم نماز بخوانند! بعضی از کارها را نکنند که نیاز به آب باشد ! مگر ما برای آب انقلاب کردیم؟ مگر برای اقتصاد انقلاب کردیم؟ ما برای مکتبمان انقلاب کردیم. برای نظام مقدس انقلاب کردیم. ما انقلاب کردیم که همه شهید بشویم تا نظام مقدس و ولی امر مسلمین جهان و حاکم برگزیده خدا بماند. آدم چه بگوید ؟! آتش به اختیار .... ! آب ندارند ؟ نداشته باشند! مگر در کربلا آب بود ؟