ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت امور خارجه آمریکا: ایران استانداردهای مبارزه با قاچاق انسان را رعایت نمی‌کند

در گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در مورد قاچاق انسان در کشورهای مختلف به استفاده ایران از مردان و جوانان افغانستانی در جنگ سوریه توجه ویژه شده است.

جنگجویان افغانستانی تحت حمایت ایران در جنگ داخلی سوریه

در عین حال اما گفته شده است برخی قدم‌ها از سوی دولت ایران برای مبارزه با قاچاق انسان برداشته شده که از جمله آنها می توان به ایجاد مراکزی اشاره کرد که در آن قربانیان قاچاق انسان می‌توانند خدمات دریافت کنند.

در این گزارش اما به استفاده دولت ایران و سپاه پاسداران از مردان افغانستانی مقیم ایران در جنگ سوریه توجه ویژه ای شده است و از جمله آمده است:

«دولت ایران و سپاه با تهدید مهاجران و پناهندگان به بازداشت و بازگردانده شدن به افغانستان آنها را در تیپ های نظامی به خدمت می گیرد. در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، دولت ایران به شبه نظامیان عصائب اهل الحق که بنا بر گزارش‌ها اردوگاه های آموزشی برای دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان تشکیل داده اند نیرو داده که برخی از آنها ممکن است زیر ۱۸ سال داشته باشند.»

به گفته یک منبع مستقر در عراق، ایران در جنوب این کشور شبه نظامیان گردان ابوالفضل العباس را که کودک-سرباز هستند تحت حمایت مالی قرار داده است.

بر اساس این گزارش جمهوری اسلامی با چند کشور منطقه توافق کرده تا با قاچاق انسان مبارزه کنند اما اطلاعات درباره مبارزه با قاچاق انسان را منتشر نمی‌کند:

«اطلاعاتی که از طریق سازمان‌های مردم نهاد، رسانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به دست آمده، نشان می‌ دهد تلاش‌های دولت در این زمینه کافی نیست. قربانیان قاچاق انسان اغلب عاقبتی جز مرگ در نتیجه همین قاچاق ندارند.»

اما نکته قابل اعتنا در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره قاچاق انسان استفاده از مردان افغانستانی برای نبرد در سوریه و حمایت مالی از گروه‌های شبه نظامی در عراق است که از کودک-سرباز استفاده می‌کنند.

تیلرسون گفته است بدتر از همه اینها در قاچاق انسان از بین رفتن آزادی و کرامت انسان هاست و به همین دلیل باید عواقب قاچاق انسان را بسیار جدی گرفت: «امروز ما گام دیگری برای رسیدن به این هدف برمی داریم. گزارش سال ۲۰۱۷ قاچاق انسان، نتایج موفقیت آمیز و چالش های باقی مانده در زمینه قاچاق انسان را برجسته می کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.