ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست کم ۲۴ پناهجو در آب‌های لیبی جان باختند

روز دوشنبه و سه شنبه حدود پنج هزار پناهجو از سوی سرویس‌های امدادرسانی، نیروی دریایی ایتالیا و گروه‌های امدادی و قایق‌های خصوصی نجات داده شده‌اند.

داوطلبان هلال احمر، اجساد ۲۴ مهاجر را که روز سه شنبه در حومه شرقی پایتخت لیبی، طرابلس به ساحل افتادند، پیدا کردند.

ساکنان تاجورا گفته اند که این اجساد از اواخر هفته گذشته به ساحل رسیدند. تعدادی از آنها را سگ‌های ولگرد بلعیده بودند. تلفات به دلیل اینکه قایق‌های حمل پناهجویان اغلب بیش از ۱۰۰ نفر را بر خود حمل می‌کنند، قابل پیش‌بینی بود.

به گفته یک گروه امداد آلمانی، دوشنبه شب سه پناهجو در مدیترانه غرق شدند و هزاران نفر دیگر نجات داده شدند.

به گفته سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا، روز دوشنبه حدود پنج هزار پناهجو از سوی سرویس‌های امدادرسانی، نیروی دریایی ایتالیا و گروه‌های امدادی و قایق‌های خصوصی نجات داده شده‌اند و عملیات نجات، روز سه شنبه هم ادامه پیدا کرده است.

گروه «جوانان نجات‌بخش»، یکی از ۹ گروه امدادی است که در دریاهایی که قاچاقچیان انسان بیش از نیم میلیون پناهجو و مهاجر را با قایق‌های بسیار خطرناک به سمت اروپا می‌فرستند، فعالیت می‌کند.

این گروه می‌گوید: «ظرفیت کشتی‌های ما تمام شده در حالی که همکاران ما هنوز قایق‌های پناهجویان را در افق می‌بینند.»

تعداد کل پناهجویانی که از راه دریا به اروپا می‌آیند، نصف تعداد پناهجویان رسیده به اروپا در مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ است. این کاهش به دلیل توافق اتحادیه اروپا و ترکیه برای بستن مسیر یونان اتفاق افتاده، اما تعداد کسانی که به ایتالیا می‌آیند، بیشتر شده است.

حدود ۷۲ هزار پناهجو در فاصله میان ژانویه تا ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷ از مسیر لیبی به ایتالیا آمده‌اند: ۲۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶. به گفته سازمان جهانی مهاجرت، دو هزار نفر در مسیر مرده‌اند.

گروه‌های مجرم، از بی‌قانونی در لیبی استفاده کرده اند تا تجارتی پرسود راه بیندازند. آنها مردمان جنوب صحرای آفریقا و بنگلادش را با قایق‌های ناامن خود به اروپا می‌برند.

وزارت دفاع اسپانیا گفته که کشتی ویکتوریا متعلق به نیروی دریایی اسپانیا، مستقر در ماموریت مدیترانه اتحادیه اروپا، به کمک شش قایق پناهجویان رفته، پناهجویان را بالا کشیده و اکنون ظرفیت آن پر شده است.

این کشتی با ۹۰۷ مسافر به جزیره لمپدوسا در جنوب ایتالیا رفته است.

ایتالیا و اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند با مقامات لیبی برای مبارزه با قاچاقچیان انسان همکاری کنند اما همان آشفتگی‌هایی که به قاچاقچیان امکان فعالیت داده، مانع به نتیجه رسیدن این تلاش‌ها شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.