ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شش زن ایرانی به عضویت در آکادمی اسکار دعوت شدند

دعوت شدگان : شش زن: لیلا حاتمی، گلشیفته فراهانی، هنگامه پناهی، نازنین بنیادی، رخشان بنی اعتماد، هایده صفی یاری؛ و سه مرد: محمد رضا دلپاک، محسن موسوی و محمد رسول‌اف.

 در میان ۷۷۴ نفری که آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) برای عضویت در این آکادمی دعوت کرده، ۹ ایرانی حضور دارند.

لیلا حاتمی

آکادمی اسکار هر سال، از افراد متخصص در رشته‌های مختلف حوزه سینما، دعوت می‌کند تا در این آکادمی عضو شوند.

ایرانیان دعوت شده به آکادمی اسکار لیلا حاتمی، گلشیفته فراهانی، هنگامه پناهی، نازنین بنیادی، رخشان بنی اعتماد، هایده صفی یاری، محمد رضا دلپاک، محسن موسوی و محمد رسول اف از جمله افراد دعوت شده به این دوره از آکادمی هستند.

حضور شش زن بازیگر، کارگردان و تدوینگر از ایران قابل توجه است.

یکی از انتقاداتی که همواره به اسکار شده این است که چرا تعداد زنان و رنگین پوستان در آن کم است. گفته می‌شود که امسال فهرست اعضای دعوت شده برای عضویت، شامل ۳۹ درصد زن و ۳۰ درصد رنگین پوست است.

در هشتادوهشتمین دوره اسکار، که در ۲۸ فوریه / ۹ اسفند ۱۳۹۴ برگزار شد همه ۲۰ کاندیدای بهترین بازیگران نقش اصلی و نقش مکمل زن و مرد سفیدپوست بودند و یک نفر سیاه‌پوست یا لاتینی‌تبار و آسیایی‌تبار نیز در میان آن‌ها دیده نمی‌شد.

در سال ۲۰۱۶ اعضای آکادمی اسکار ۹۲ درصد سفیدپوست و ۷۵ درصد مرد بودند.

در بیانیه‌ای که به مناسبت اعلام نام دعوت شدگان منتشر شده، بر تنوع جنسیتی و نژادی دعوت شدگان تاکید شده است.

رئیس آکادمی اسکار گفته بود که می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰ شمار اعضای غیرسفیدپوست و زن آکادمی را دو برابر کند و گام نخست در این راه را اکنون برداشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سپیده

    خیلی اقدام لوس و نمایشی ای بود، سینمای ایران اصلاً در چنین سطحی نیست که شش نفر در اندازه و سطح داوری اسکار داشته باشد.برای هنر متأسفم.

  • امیرحسین

    تاریخ به ایرانی ها این درس تاریخی داده.که وابسته به بیگانگان نباشند.این درست است.چون الان رسانه ها گسترش یافته فهم سیاسی مردم بیشتر شده دمکراسی ها گسترش یافتند واز همه مهم تر انها برای رشد اقتصادی خود محتاج رشد اقتصادی ما هستند.زمانه تغییر کرده