ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آژانس اتمی درخواست تازه ايران را نپذيرفت

<p>آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی می&zwnj;گويد نمی&zwnj;تواند درخواست ايران را مبنی بر اینکه تأييد کند ایران در زمینه برنامه هسته&zwnj;ای&zwnj;اش با آژانس همکاری کرده، بپذیرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران روز سه&zwnj;شنبه ۱۲ جولای ۲۰۱۱ (۲۱ تير ۱۳۹۰) پس از ديدارش با يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی در وين گفت برای تداوم گفت&zwnj;وگوها، &laquo;آژانس بايد ابتدا اعلام کند که همه&zwnj; سؤالات مربوط به برنامه هسته&zwnj;ای ايران پاسخ داده شده است.&raquo;</p> <p><br /> اما یوکیا آمانو در بيانيه&zwnj;ای با رد کردن اين درخواست صالحی گفته &laquo;آژانس در جایگاهی نیست که بتواند چنین چیزی را اعلام کند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی &laquo;مسئله اصلی و اساسی به جای خود باقی است و هنوز هم حل نشده است. ایران به تعهدات خود عمل نمی&zwnj;کند.&raquo;</p> <p><br /> صالحی همچنين گفته است: &laquo;ما به يکديگر قول داده&zwnj;ايم که شور و مشورت&zwnj;هايمان را حفظ کنيم و به دنبال روش خلاقانه&zwnj;ای برای تعامل با يکديگر و کار با يکديگر باشيم تا بتوانيم اين مسئله را حل کنيم.&raquo;</p> <blockquote> <p>آمانو: مسئله اصلی و اساسی به جای خود باقی است و هنوز هم حل نشده است، ايران به تعهدات خود عمل نمی&zwnj;کند</p> </blockquote> <p>مديرکل آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی همچنین در يکی از آخرين گزارش&zwnj;های خود که خرداد امسال منتشر شد، اعلام کرد ايران به&zwnj;طور &laquo;مخفيانه&raquo; در حال ساخت &laquo;کلاهک اتمی&raquo; است.</p> <p><br /> آمانو در اين گزارش گفته آژانس نمی&zwnj;تواند تأييد کند که همه برنامه هسته&zwnj;ای ايران، صلح&zwnj;آميز باشد.</p> <p><br /> به گفته وی ممکن است ايران در حال ساخت &laquo;کلاهک اتمی&raquo; برای نصب روی موشک شهاب سه باشد.</p> <p><br /> اما رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران در پاسخ به اين اظهارات آمانو گفت موشک&zwnj;های ايران قادر به حمل کلاهک اتمی نيستند.</p> <p><br /> علی&zwnj;اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی نيز گزارش آژانس درباره احتمال فعاليت&zwnj;های نظامی ايران در برنامه هسته&zwnj;ای را &laquo;مطالب تکراری و خسته&zwnj;کننده و اتهامات بی&zwnj;اساس&raquo; ناميد.</p> <p><br /> برنامه اتمی ايران همواره موضوعی بحث&zwnj;برانگيز بوده است. آمريکا و کشورهای غربی می&zwnj;گويند اين احتمال وجود دارد که برنامه هسته&zwnj;ای ايران در جهت &laquo;مقاصد نظامی&raquo; باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر همين اساس، علاوه بر شورای امنيت سازمان ملل که تاکنون با صدور چهار قطعنامه، به تحريم&zwnj;ها عليه برنامه اتمی ايران و افراد و سازمان&zwnj;های مرتبط به آن رأی داده، آمريکا، اتحاديه اروپا و برخی ديگر از کشورها تحريم&zwnj;های يک&zwnj;جانبه&zwnj;ای نيز عليه ايران اعمال کرده&zwnj;اند. اما ايران می&zwnj;گويد که برنامه هسته&zwnj;ای&zwnj;اش، صلح&zwnj;آميز است.</p>

آژانس بين‌المللی انرژی اتمی می‌گويد نمی‌تواند درخواست ايران را مبنی بر اینکه تأييد کند ایران در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش با آژانس همکاری کرده، بپذیرد.

علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران روز سه‌شنبه ۱۲ جولای ۲۰۱۱ (۲۱ تير ۱۳۹۰) پس از ديدارش با يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در وين گفت برای تداوم گفت‌وگوها، «آژانس بايد ابتدا اعلام کند که همه‌ سؤالات مربوط به برنامه هسته‌ای ايران پاسخ داده شده است.»

اما یوکیا آمانو در بيانيه‌ای با رد کردن اين درخواست صالحی گفته «آژانس در جایگاهی نیست که بتواند چنین چیزی را اعلام کند.»

به گفته وی «مسئله اصلی و اساسی به جای خود باقی است و هنوز هم حل نشده است. ایران به تعهدات خود عمل نمی‌کند.»

صالحی همچنين گفته است: «ما به يکديگر قول داده‌ايم که شور و مشورت‌هايمان را حفظ کنيم و به دنبال روش خلاقانه‌ای برای تعامل با يکديگر و کار با يکديگر باشيم تا بتوانيم اين مسئله را حل کنيم.»

آمانو: مسئله اصلی و اساسی به جای خود باقی است و هنوز هم حل نشده است، ايران به تعهدات خود عمل نمی‌کند

مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی همچنین در يکی از آخرين گزارش‌های خود که خرداد امسال منتشر شد، اعلام کرد ايران به‌طور «مخفيانه» در حال ساخت «کلاهک اتمی» است.

آمانو در اين گزارش گفته آژانس نمی‌تواند تأييد کند که همه برنامه هسته‌ای ايران، صلح‌آميز باشد.

به گفته وی ممکن است ايران در حال ساخت «کلاهک اتمی» برای نصب روی موشک شهاب سه باشد.

اما رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران در پاسخ به اين اظهارات آمانو گفت موشک‌های ايران قادر به حمل کلاهک اتمی نيستند.

علی‌اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی نيز گزارش آژانس درباره احتمال فعاليت‌های نظامی ايران در برنامه هسته‌ای را «مطالب تکراری و خسته‌کننده و اتهامات بی‌اساس» ناميد.

برنامه اتمی ايران همواره موضوعی بحث‌برانگيز بوده است. آمريکا و کشورهای غربی می‌گويند اين احتمال وجود دارد که برنامه هسته‌ای ايران در جهت «مقاصد نظامی» باشد.

بر همين اساس، علاوه بر شورای امنيت سازمان ملل که تاکنون با صدور چهار قطعنامه، به تحريم‌ها عليه برنامه اتمی ايران و افراد و سازمان‌های مرتبط به آن رأی داده، آمريکا، اتحاديه اروپا و برخی ديگر از کشورها تحريم‌های يک‌جانبه‌ای نيز عليه ايران اعمال کرده‌اند. اما ايران می‌گويد که برنامه هسته‌ای‌اش، صلح‌آميز است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>درجواب "ج پی گیر":<br /> - کسی که کار خلاف ميکند که اعلام عمومی نميکند.<br /> - اينهمه اصرار بر غنی سازی در صورتيکه سوخت نيروگاه بوشهررا روسها تامين ميکنند و مرکز دانشگاه تهران هم قبلا تامين شده چيست ؟<br /> - خريد و پرتاب موشک و تحريک و کمک به تروريستهای عراقی و افغانی و.. برای چيست ؟<br /> - رد کردن بازرسان سازمان ملل از جمله حقوق بشر چيست ؟<br /> -.......</p>

  • ج پی گیر

    <p>سایت وزین زمانه بهتر نبود خبر خود را منحصر به عبارات گنگ و ناروشن همیشگی در باره موضوع هسته ای ایران نمی کرد و بیشتر سعی در باز کردن و تبیین دلایل پافشاری های آژانس می کرد. به ما بگوئید اصل سوالاتی که آزانس از ایران کرده و ایران از پاسخ به آن ها طفره میرود چیست. آزانس که یک سازمان فنی است چیزی در این زمینه یافته است یا مورد شک قرار داده است که صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را زیر سوال میبرد؟ بسیاری معتقد هستند آژانس سوالی ندارد که از ایران بکند فقط به ایران فشار می آورد که صلح آمیز بودن برنامه هسته ایش را ثابت کند و این مثل این است که شخصی را بدن داشتن مدرکی وادر کنیم که بی گناهی خود را ثابت کند. البته این روش در ایران بسیار رواج دارد. به عبارتی تمام مردم ایران مجرمند مگر این که ثابت کنند گناهی نکرده اند. به هرکسی گیر میدهند و از این راه برایش پرونده می سازند برای روز مبادا. آیا آژانس هم از ایران تقلید روش کرده است؟ </p>

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    <p>پاسخ مسخره اما یوکیا به صالی:<br /> اژانس در جایگاهی نیست که بتواند چنین چیزی را اعلام کند.<br /> چند خط پائین تر<br /> مسئله اصلی و اساسی به جای خود باقی است و هنوز هم حل نشده است.ایران به تعهدات خود عمل نمیکند.</p>