ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگردانده شدن ۲۵۰۱ رشته-محل حذف شده به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد ۲۵۰۱ رشته محل حذف شده، مورد تایید دوباره قرار گرفته است.

پس از گسترده شدن اعتراض‌ها به اقدام بی سابقه وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در حذف حدود سه هزار رشته-محل از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی، در تازه‌ترین تحول روی داده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۲۵۰۱ رشته محل حذف شده، مورد تایید دوباره قرار گرفته است.

اقدام وزارت علوم در حذف شمار زیادی از رشته-شهرهای دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پاسخی به تحرکات دانشگاه آزاد در حذف بسیاری از مدیران نزدیک به علی اکبر هاشمی رفسنجانی ارزیابی شده بود.

علی محمد نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی

بیانیه علی محمد نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی درباره آخرین وضعیت مذاکرات دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون رشته-محل‌های حذف شده دانشگاه آزاد اسلامی، خبر از برگزاری «مذاکرات مثبت و سازنده» با مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌دهد. مذاکراتی که بنا بر این بیانیه قرار شده است بر مبنای آنها «کلیه رشته‌های مصوب در قبل از اسفند ماه سال ۱۳۹۴ قانونی و پایدار» بمانند.

همچنین مطابق بیانیه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته ویژه ارزیابی دانشگاه آزاد، ۳۹۹ رشته-محل را واجد استانداردهای لازم ندانسته که ظرفیت این رشته-محل‌ها به صفر خواهد رسید.

به این ترتیب ۲۵۰۱ رشته-محل حذف شده بار دیگر در سایت دانشگاه قرار داده شده است.

گفته می شود با مرگ علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس هیات امناء و موسس دانشگاه آزاد اسلامی، تلاش برای قبضه کردن قدرت در دانشگاه آزاد اسلامی توسط طیف نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی با انتساب علی اکبر ولایتی، سیاستمدار با سابقه و نزدیک به علی خامنه‌ای، به عنوان رئیس هیات موسس جدید آغاز شده است.

با این انتصاب روند ایجاد تغییرات گسترده در دانشگاه آزاد اسلامی کلید زده شد. پروژه‌ای که به «هاشمی زدایی از دانشگاه آزاد اسلامی» معروف شده حالا در حال اجراست. اقداماتی همچون برکناری جنجالی حمید میرزاده از ریاست دانشگاه و تغییرات گسترده در معاونت‌ها و روسای مناطق و دانشگاه‌های این مجموعه تا تغییر مدیران مسئول خبرگزاری و روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد همگی در همین راستا ارزیابی و دسته‌بندی شده‌اند:

بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • کاربر

      معاون وزارت علوم و رئیس سازمان سنجش گفته های سرپرست دانشگاه ازاد را تکذیب کردند و ولایتی هم اعلام کرد که در مقابل وزارت علوم میایستد وناگفته ها را را افشا میکند . میگویند هاشمی زدائی است. میگویند دانشگاه ازاد یک بنگاه اقتصادی نیست. میگویند دانشگاه ازاد هیات علمی مناسب با این رشته هارا در اختیار ندارد. میگویند در رشته هنر بیش از 10 برابر مورد نیاز دانشجو پذیرفته است.