ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمان مهاجرتی ترامپ با اصلاحات به اجرا گذاشته شد

از شهروندان شش کشور مسلمانی که سفر آن‌ها به آمریکا ممنوع اعلام شده تنها کسانی می‌توانند به آمریکا بروند که در این کشور «خویشاوند نزدیک» و یا «روابط کاری» دارند.

از نیمه‌شب پنج‌شنبه ۲۹ ژوئن / ۸ تیر در آمریکا اجرای فرمان بحث‌برانگیز ترامپ در مورد اتباع شش کشور مسلمان آغاز شد. این فرمان پیش از اجرا تغییراتی کرد.

اجرای دستور مهاجرتی ترامپ برندگان ایرانی لاتاری این کشور را با دردسر مواجه کرد

پس از ماه‌ها بحث سرانجام دیوان عالی آمریکا در واشنگتن بخش‌هایی از فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور درباره ممنوعیت سفر شهروندان شش کشور مسلمان را پذیرفت.

این ممنوعیت شامل شهروندان ایران، لیبی، سومالی، سوریه، سودان و یمن می‌شود و آن‌ها اجازه نخواهند داشت که به‌مدت ۹۰ روز به آمریکا سفر کنند. این مدت برای پناهجویان ۱۲۰ روز خواهد بود.

مرزبانان آمریکا گفته‌اند که در فرودگاه‌ها انتظار رفت‌وآمد متداول را خواهند داشت و احتمال نداده‌اند که هرج‌ومرجی حاکم شود.

بنا به دستور وزارت خارجه آمریکا، از شهروندان این شش کشور مسلمان، کسانی که در آمریکا «خویشاوند نزدیک» دارند و یا «روابط حرفه‌ای و کاری» دارند می‌توانند به این کشور سفر کنند.

ابتدا گفته شد که منظور از «خویشاوند نزدیک» والدین، همسر، فرزند، داماد، عروس، خواهر یا برادر است. نامزد هم  در آخرین لحظه به لیست خویشاوندان نزدیک اضافه شد. دادستان ایالت هاوایی فعلا معترض شده که پدربزرگ، مادربزرگ نیز باید به شمار «خویشاوند نزدیک» افزوده شوند.

پیش از آن، ایالت‌های ماساچوست، نیویورک و واشنگتن با فرمان مهاجرتی ترامپ مخالفت کرده بودند. در ژوئن ۲۰۱۷ در پی نتیجه نگرفتن دولت ترامپ از دادگاه‌های فدرال، پرونده به دیوان عالی ارجاع داده شد. ترامپ از دادگاه خواسته بود که فوراً فرمان منع سفر را تأیید کند.

دیوان عالی آمریکا دوشنبه ۲۶ ژوئن / ۵ تیر اعلام کرد که فرمان مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا در مورد اتباع شش کشور مسلمان که در آمریکا دارای پیوندی نیستند قابل اجراست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.