ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناتو چهار هزار سرباز به افغانستان اعزام می‌کند

از آن‌جا که طالبان در افغانستان قوی‌تر شده، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قصد دارد مأموریت‌های آموزشی خود در این کشور را افزایش دهد.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌خواهد با اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان آموزش نیروهای افغان در برابر افزایش فعالیت طالبان و گروه‌های تندرو تقویت کند.

گفته می‌شود که در آینده حدود ۱۶ هزار سرباز از سوی ناتو در آموزش نیروهای امنیتی افغانستان شرکت خواهند کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در نشست روز پنج‌شنبه ۲۹ ژوئن / ۸ تیر اعضای ناتو در بروکسل گفت: «من افزایش حضورمان در افغانستان را می‌توانم تأیید کنم.» بر این اساس ۱۵ کشور عضو ناتو با تقویت مأموریت‌های آموزشی در افغانستان موافقت کردند.

استولتنبرگ افزود: «ما به‌دنبال بازگشت به عملیات جنگی نیستیم بلکه می‌خواهیم مأموریت‌های آموزشی موجود در افغانستان را تقویت کنیم.»

به‌گفته دبیرکل ناتو، اگر به‌جای اعزام شمار زیادی سرباز برای انجام عملیات جنگی در افغانستان، افغان‌ها خود امنیت کشور را در دست بگیرند این امنیت بسیار پایدارتر خواهد.

طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان گفته بود که دولت این کشور در نبرد با تندروها پیروز خواهد شد.

دلیل اصلی اعزام نیروهای جدید توسط ناتو، وضعیت فاجعه‌بار امنیتی در افغانستان و قدرت‌گیری مجدد گروه طالبان در این کشور است.

با توجه به داده‌های محافل نزدیک به ناتو، در آینده حدود ۱۶ هزار سرباز در آموزش نیروهای امنیتی افغانستان شرکت خواهند کرد. این تعداد تا کنون حدود ۱۲ هزار نفر بود.

وضعیت امنیتی افغانستان از زمان پایان یافتن عملیات جنگی نیروهای بین‌المللی در پایان سال ۲۰۱۴ رو به وخامت نهاده است. با این حال دبیرکل ناتو پایان عملیات نظامی نیروهای خارجی در افغانستان را «تصمیم درست» خواند.

دو تا سه هزار سرباز آمریکایی بیشتر

مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا پیش از این اعلام کرده بود که این کشور می‌خواهد حدود ۱۰۰ نفر به شمار سربازان خود در افغانستان که در حال حاضر ۵۰۰ نفر هستند بیفزاید. جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا از افزایش شمار سربازان آمریکایی در افغانستان رقمی ارائه نداده اما گفته است که می‌خواهد این نیروها را تقویت کند. او می‌گوید این موضوع قابل پیش‌بینی نیست و «من نقشه‌ی زمانی برای جنگ تعیین نمی‌کنم.»

بنابراین به نظر می‌رسد متیس از استراتژی قبلی ایالات متحده دور می‌شود. آن‌چه استراتژی‌های خروج نامیده می‌شد و کاهش نیروها در تاریخ مشخصی را در نظر داشت، به گفته کارشناسان، در مبارزه با تروریسم در افغانستان معکوس عمل کرده چرا که فکر می‌کردند با خروج نیروهای خارجی طالبان نیز عملیات خود را کاهش خواهد داد.

ناتو روی تعهدات بیشتر آمریکا در این زمینه حساب باز کرده و به‌گفته محافل نزدیک به ناتو این کشور می‌تواند دو تا سه هزار سرباز جدید به افغانستان اعزام کند. این انتظار از کشورهای دیگر افزایش ۷۰۰ تا ۸۰۰ سرباز دیگر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.