ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت گسترده ترور برادر رئیس جمهور افغانستان

<p>مقامات بلندپايه بسياری از کشورهای جهان، ترور احمد ولی کرزی، برادر حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان و از چهره&zwnj;های برجسته سياسی اين کشور را محکوم کردند.</p> <!--break--> <p><br /> احمد ولی کرزی، برادر کوچک حامد کرزی روز سه&zwnj;شنبه ۲۱ تيرماه پس از خروج از نشستی با بزرگان قندهار، از سوی رئيس محافظانش کشته شد.</p> <p><br /> گروه طالبان بلافاصله اعلام کرد که عامل اين حمله از مدت&zwnj;ها پيش با اين گروه در تماس بود.</p> <p><br /> رؤسای جمهور روسيه، تاجيکستان، فرانسه و پاکستان، نخست&zwnj;وزير هند، پاکستان، وزير امور خارجه و رئيس کميته روابط خارجی سنای آمريکا اين رويداد را محکوم کردند و آمريکا متعهد شده است در پیگرد عوامل اين رويداد با دولت افغانستان همکاری کند.</p> <p><br /> عبدالله عبدالله، رهبر ائتلاف تغيير و اميد، از مخالفان سياسی حامد کرزی و ده&zwnj;ها تن از رهبران و بزرگان ولايات مختلف افغانستان قتل احمد ولی کرزی را محکوم کرده و خواهان برخورد جدی دولت با طالبان شدند.</p> <blockquote> <p><br /> حامد کرزی، در مراسم خاک&zwnj;سپاری برادرش گفت با وجود اين&zwnj;که طالبان مسئوليت اين سوء قصد را برعهده گرفته&zwnj;اند اما از آن&zwnj;ها می&zwnj;خواهد صلح را بپذيرند و دست از خشونت بردارند</p> </blockquote> <p>پيکر احمد ولی روز چهارشنبه ۲۲ تير با تدابير شديد امنيتی و با حضور حامد کرزی، بسياری از مقامات ارشد دولت افغانستان و هزاران تن از مردم قندهار در زادگاه خانوادگی وی در روستای کرز قندهار به خاک سپرده شد.</p> <p><br /> حامد کرزی، در اين مراسم گفت با وجود اين&zwnj;که طالبان مسئوليت اين سوء قصد را برعهده گرفته&zwnj;اند اما از آن&zwnj;ها می&zwnj;خواهد صلح را بپذيرند و دست از خشونت بردارند.</p> <p><br /> رئيس جمهور افغانستان کشته شدن احمد ولی را ادامه برنامه کشتن مقامات بلندپايه و بزرگان قومی اين کشور خواند که بگفته وی از سوی دشمنان صلح صورت می&zwnj;گيرد.</p> <p><br /> در ماه&zwnj;های اخير شماری از مقامات ارشد امنيتی افغانستان، از جمله فرمانده پليس قندهار، فرمانده پليس حوزه شمال، فرمانده پليس ولايت تخار و فرمانده پليس ولايت قندوز و چند تن از بزرگان قبيله&zwnj;ای در حملاتی که طالبان مسئوليت آن را بر عهده گرفتند کشته شدند.</p> <p><br /> احمد ولی کرزی که ۵۰ سال سن داشت طی شش سال فعاليت به&zwnj;عنوان عضو و سپس رئيس شورای ولايتی قندهار، همچون سياستمداری قدرتمند ظاهر شد.</p> <p><br /> قاچاق مواد مخدر، فساد اداری، نقش داشتن در تقلب در جريان دومين دور انتخابات رياست جمهوری به نفع حامد کرزی از جمله اتهاماتی بود که به وی نسبت داده می&zwnj;شد اما احمد ولی اين اتهامات را بی&zwnj;پايه می&zwnj;خواند.</p> <p><br /> وابسته بودن به سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا از ديگر اتهامات احمد ولی کرزی بود اما رئيس شورای ولايتی قندهار ضمن تأييد کمک به آمريکايی&zwnj;ها، تحت پوشش بودن از سوی سازمان سيا را رد می&zwnj;کرد.<br /> &nbsp;</p>

مقامات بلندپايه بسياری از کشورهای جهان، ترور احمد ولی کرزی، برادر حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان و از چهره‌های برجسته سياسی اين کشور را محکوم کردند.

احمد ولی کرزی، برادر کوچک حامد کرزی روز سه‌شنبه ۲۱ تيرماه پس از خروج از نشستی با بزرگان قندهار، از سوی رئيس محافظانش کشته شد.

گروه طالبان بلافاصله اعلام کرد که عامل اين حمله از مدت‌ها پيش با اين گروه در تماس بود.

رؤسای جمهور روسيه، تاجيکستان، فرانسه و پاکستان، نخست‌وزير هند، پاکستان، وزير امور خارجه و رئيس کميته روابط خارجی سنای آمريکا اين رويداد را محکوم کردند و آمريکا متعهد شده است در پیگرد عوامل اين رويداد با دولت افغانستان همکاری کند.

عبدالله عبدالله، رهبر ائتلاف تغيير و اميد، از مخالفان سياسی حامد کرزی و ده‌ها تن از رهبران و بزرگان ولايات مختلف افغانستان قتل احمد ولی کرزی را محکوم کرده و خواهان برخورد جدی دولت با طالبان شدند.

پيکر احمد ولی روز چهارشنبه ۲۲ تير با تدابير شديد امنيتی و با حضور حامد کرزی، بسياری از مقامات ارشد دولت افغانستان و هزاران تن از مردم قندهار در زادگاه خانوادگی وی در روستای کرز قندهار به خاک سپرده شد.

حامد کرزی، در اين مراسم گفت با وجود اين‌که طالبان مسئوليت اين سوء قصد را برعهده گرفته‌اند اما از آن‌ها می‌خواهد صلح را بپذيرند و دست از خشونت بردارند.

رئيس جمهور افغانستان کشته شدن احمد ولی را ادامه برنامه کشتن مقامات بلندپايه و بزرگان قومی اين کشور خواند که بگفته وی از سوی دشمنان صلح صورت می‌گيرد.

در ماه‌های اخير شماری از مقامات ارشد امنيتی افغانستان، از جمله فرمانده پليس قندهار، فرمانده پليس حوزه شمال، فرمانده پليس ولايت تخار و فرمانده پليس ولايت قندوز و چند تن از بزرگان قبيله‌ای در حملاتی که طالبان مسئوليت آن را بر عهده گرفتند کشته شدند.

احمد ولی کرزی که ۵۰ سال سن داشت طی شش سال فعاليت به‌عنوان عضو و سپس رئيس شورای ولايتی قندهار، همچون سياستمداری قدرتمند ظاهر شد.

قاچاق مواد مخدر، فساد اداری، نقش داشتن در تقلب در جريان دومين دور انتخابات رياست جمهوری به نفع حامد کرزی از جمله اتهاماتی بود که به وی نسبت داده می‌شد اما احمد ولی اين اتهامات را بی‌پايه می‌خواند.

وابسته بودن به سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا از ديگر اتهامات احمد ولی کرزی بود اما رئيس شورای ولايتی قندهار ضمن تأييد کمک به آمريکايی‌ها، تحت پوشش بودن از سوی سازمان سيا را رد می‌کرد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.