ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خبرهای مبهم در باره بازداشت پگاه آهنگرانی

<p>گفته می&zwnj;شود پگاه آهنگرانی، بازيگر جوان سينمای ايران بازداشت شده است.</p> <!--break--> <p><br /> تارنمای آينده از احتمال بازداشت بازيگر جوان سينمای ايران، پگاه آهنگرانی خبر داده است.</p> <p><br /> اين تارنما نوشته است در تماس با منيژه حکمت، مادر پگاه آهنگرانی، پيگير درستی اين خبر شده اما منيژه حکمت با گفتن &laquo;فعلأ حوصله ندارم، خداحافظ&raquo; توضيحی در اين باره نداده است.</p> <p><br /> در همين حال تارنمای شبکه تلويزيونی العربيه خبر بازداشت پگاه آهنگرانی را به نقل از &laquo;منابع آگاه&raquo; تأييد کرد.</p> <p><br /> العربيه نوشت پگاه آهنگرانی توسط نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی ايران بازداشت شده است.</p> <p><br /> اين &laquo;منابع آگاه&raquo; به نقل از خانواده آهنگرانی به العربيه گفته&zwnj;اند که اين بازيگر سينما سه روز است در بازداشت به&zwnj;سر می&zwnj;برد.</p> <blockquote> <p><br /> شبکه خبری دويچه&zwnj;وله چندی پيش از پگاه آهنگرانی دعوت کرده بود تا برای پوشش وبلاگی جام جهانی فوتبال زنان به آلمان برود اما &laquo;به دلايل گوناگون&raquo; سفر او به آلمان انجام نشد</p> </blockquote> <p>آن&zwnj;ها افزوده&zwnj;اند که در اين مدت خانم آهنگرانی با خانواده خود تماسی نگرفته و از محل نگه&zwnj;داری و اتهامات احتمالی وی اطلاعی در دست نيست.</p> <p><br /> پگاه آهنگرانی فرزند منيژه حکمت و جمشيد آهنگرانی، دو فيلم&zwnj;ساز سينمای ايران است که در دهمين دوره رياست جمهوری، در ستاد ميرحسين موسوی از نامزدان اصلاح&zwnj;طلب اين دوره از انتخابات فعال بود.</p> <p><br /> وی يک بار نيز در رويدادهای پس از انتخابات احضار شد و مورد بازجويی قرار گرفت.</p> <p><br /> شبکه خبری دويچه&zwnj;وله چندی پيش از پگاه آهنگرانی دعوت کرده بود تا از ۱۳ تا ۲۱ تيرماه جاری برای پوشش وبلاگی جام جهانی فوتبال زنان به آلمان برود.</p> <p><br /> اما دويچه&zwnj;وله پس از مدتی در اطلاعيه&zwnj;ای خبر داد که &laquo;به دلايل گوناگون&raquo; سفر او به آلمان انجام نشده است.</p> <p><br /> پيش از اين مريم مجد، عکاس مطبوعات ايران در تاريخ ۳۱ خردادماه، يک روز پيش از سفرش به آلمان برای عکاسی از جام جهانی فوتبال زنان در اين کشور، در منزل شخصی&zwnj;اش بازداشت شد.</p> <p><br /> وی پس از ۱۲ روز که هيچ تماسی با خانواده&zwnj;اش نداشت، هفته گذشته توانست چند دقيقه&zwnj;ای با آن&zwnj;ها ملاقات کابينی داشته باشد. با اين حال وضعيت روحی و جسمی وی &laquo;نامناسب&raquo; گزارش شده است.</p> <p><br /> پگاه آهنگرانی با فيلم &laquo;دختری با کفش&zwnj;های کتانی&raquo;، ساخته رسول صدرعاملی در سال ۱۳۷۷ مطرح شد.</p> <p><br /> وی تا کنون در ۱۴ فيلم بلند ايفای نقش کرده است. آخرين فيلم او &laquo;ورود آقايان ممنوع&raquo; ساخته رامبد جوان است که هم&zwnj;اکنون در سينماهای ايران نمايش داده می&zwnj;شود و يکی از پرفروش&zwnj;ترين فيلم&zwnj;های حال حاضر ايران به شمار می&zwnj;رود.<br /> &nbsp;</p>

گفته می‌شود پگاه آهنگرانی، بازيگر جوان سينمای ايران بازداشت شده است.

تارنمای آينده از احتمال بازداشت بازيگر جوان سينمای ايران، پگاه آهنگرانی خبر داده است.

اين تارنما نوشته است در تماس با منيژه حکمت، مادر پگاه آهنگرانی، پيگير درستی اين خبر شده اما منيژه حکمت با گفتن «فعلأ حوصله ندارم، خداحافظ» توضيحی در اين باره نداده است.

در همين حال تارنمای شبکه تلويزيونی العربيه خبر بازداشت پگاه آهنگرانی را به نقل از «منابع آگاه» تأييد کرد.

العربيه نوشت پگاه آهنگرانی توسط نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی ايران بازداشت شده است.

اين «منابع آگاه» به نقل از خانواده آهنگرانی به العربيه گفته‌اند که اين بازيگر سينما سه روز است در بازداشت به‌سر می‌برد.

آن‌ها افزوده‌اند که در اين مدت خانم آهنگرانی با خانواده خود تماسی نگرفته و از محل نگه‌داری و اتهامات احتمالی وی اطلاعی در دست نيست.

پگاه آهنگرانی فرزند منيژه حکمت و جمشيد آهنگرانی، دو فيلم‌ساز سينمای ايران است که در دهمين دوره رياست جمهوری، در ستاد ميرحسين موسوی از نامزدان اصلاح‌طلب اين دوره از انتخابات فعال بود.

وی يک بار نيز در رويدادهای پس از انتخابات احضار شد و مورد بازجويی قرار گرفت.

شبکه خبری دويچه‌وله چندی پيش از پگاه آهنگرانی دعوت کرده بود تا از ۱۳ تا ۲۱ تيرماه جاری برای پوشش وبلاگی جام جهانی فوتبال زنان به آلمان برود.

اما دويچه‌وله پس از مدتی در اطلاعيه‌ای خبر داد که «به دلايل گوناگون» سفر او به آلمان انجام نشده است.

پيش از اين مريم مجد، عکاس مطبوعات ايران در تاريخ ۳۱ خردادماه، يک روز پيش از سفرش به آلمان برای عکاسی از جام جهانی فوتبال زنان در اين کشور، در منزل شخصی‌اش بازداشت شد.

وی پس از ۱۲ روز که هيچ تماسی با خانواده‌اش نداشت، هفته گذشته توانست چند دقيقه‌ای با آن‌ها ملاقات کابينی داشته باشد. با اين حال وضعيت روحی و جسمی وی «نامناسب» گزارش شده است.

پگاه آهنگرانی با فيلم «دختری با کفش‌های کتانی»، ساخته رسول صدرعاملی در سال ۱۳۷۷ مطرح شد.

وی تا کنون در ۱۴ فيلم بلند ايفای نقش کرده است. آخرين فيلم او «ورود آقايان ممنوع» ساخته رامبد جوان است که هم‌اکنون در سينماهای ايران نمايش داده می‌شود و يکی از پرفروش‌ترين فيلم‌های حال حاضر ايران به شمار می‌رود.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>برای پگاه آهنگرانی </p> <p>امروز در بالاترین خبری نظرم را جلب کرد " پگاه آهنگرانی بازداشت شد" </p> <p>خبری که خاطرات زیادی را در ذهنم زنده کرد. </p> <p>جمشید آهنگرانی از آن مومنینی است که پیش از انقلاب نماز میخواند و کاری هم به این نداشت که دیگران نماز میخواندند یا نه، نماز خواندنش تظاهر نبود و یک مرتبه متوجه میشدیم که جمشید در جمع ما نیست؛ او گوشه دنجی را پیدا میکرد و با خدای خودش راز و نیاز میکرد. انسانی بسیار شریف و صادق است؛ بعد از انقلاب یک روز در تابستان 59 در یک عکاسی که با هم کار میکردیم آمد و گفت بچه ها من از منیژه خواستگاری کردم. یک عروسی ساده و بی آلایش و بعد شروع زندگی با دست خالی. با بسته شدن دانشگاه ها و ادامه چنگ داوطلبانه به هلال اجمر رفت و از آنجا به جهاد سازندگی و در کردستان مسئول کشیدن جاده شد. منیژه اولین فرزند خود را در راه داشت و نزدیک وضع حملش بود، اما جهاد نیرو کم داشت و اصرار داشتند که جمشید را برای اجرای پروژه در کردستان نگاه دارند. مادر جمشید من و برادر کوچک جمشید را راهی کردستان کرد تا جمشید را به اراک بیاوریم. یک هفته در مریوان با او بودیم تا راضی اش کنیم که به اراک بیاید. هر روز صبح بعد از عبور مین یابها به سر کار میرفت و با اخلاص تمام کار میکرد. سر انجام ما را راهی اراک کرد و گفت به زودی این جاده تمام میشود و من به اراک می آیم. منیژه حکمت همسرش در کنار خانواده جمشید به تنهائی بار زندگی و کودکش را به دوش میکشید. در اوج جنگ بود که دومین فرزند آنها پگاه قدم به این جهان نهاد، فکر کنم دو روز بعد از تولدش بود که به دیدن او رفتم و با یک هدیه کوچک برای تولد او، آرزو کردم که در صلح و آزادی زندگی کند و چند روز بعد ایران را برای همیشه ترک کردم.<br /> در این سالهای هجرت رابطه ها قطع شد و چندین سال است که با جمشید تماس ندارم ولی شنیده ام که هنوز نمازش قضا نمیشود.<br /> و امروز با خواندن خبر دستگیری پگاه آرزو کردم که سر انجام روزی همه در ایران در آزادی زندگی کنند. </p> <p>یک دوست </p>