ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین کشته و زخمی در درگیری مسلحانه و راهپیمایی اعتراضی در کشمیر هند

در درگیری مسلحانه ارتش هند با شورشیان کشمیری و سپس مواجهه پلیس هند با معترضان در این منطقه دست‌کم دو غیرنظامی کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند. دو شورشی اسلام‌گرا هم از پای درآمدند.

در درگیری مسلحانه ارتش هند با شورشیان کشمیری و سپس مواجهه نیروهای امنیتی هند با معترضان این منطقه، دست‌کم دو غیرنظامی کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند. دو شورشی مسلح نیز به دست ارتش هند از پای درآمدند.

کشمیر، بخش هندی - عکس آرشیوی

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ارتش هند، شنبه، یکم ژوئیه اعلام کرد که در درگیری‌هایی در یک روستا در منطقه تحت حاکمیت این کشور در کشمیر توانسته یک فرمانده شبه‌نظامیان شورشی را از پای درآورد. «آسوشیتدپرس» اما گزارش داده که در این عملیات افراد غیرنظامی نیز آسیب دیده‌اند.

سربازان هندی در حال محاصره یک روستای محل اختفای شورشیان در جنوب کشمیر بودند که درگیری مسلحانه بین دو طرف آغاز شد. افراد مسلح حاضر در روستا در خانه‌ای همراه با چندین غیرنظامی از جمله زنان پناه گرفتند. دو غیرنظامی از جمله یک زن در تیراندازی سربازان هندی کشته شدند.

با این حال زنان و مردان محلی در حمایت از شورشیان مسلح به سمت این خانه هجوم آوردند و خواستار اعطای گذرگاه امن برای خروج شورشیان شدند. همزمان صدها تن از روستاهای مجاور در حمایت از شورشیان و اهالی این روستا در اعتراض به سمت محل درگیری راهپیمایی کردند.

نیروهای پلیس نیز با گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور با معترضان درگیر شدند. هفت معترض در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند. حال یک تن وخیم است.

مذاکره بین مردم محلی و ارتش نیز به جایی نرسید و در نهایت، ارتش و پلیس هند از کشته‌شدن دو شورشی مسلح متعلق به گروه اسلام‌گرای جهادی «لشکر طیبه» خبر دادند.

منطقه بسیار پرتنش کشمیر به صورت غیررسمی به بخش‌های هندی و پاکستانی تقسیم شده. کشمیر در منطقه هیمالیا، منطقه‌ مورد مناقشه هر دو دولت هند و پاکستان است و گرچه بین این دو کشور تقسیم شده، هر دو دولت ادعای مالکیت تمام آن را دارند. هند و پاکستان تا کنون سه بار با یکدیگر جنگیده‌اند که دو بار آن بر سر کنترل کشمیر بوده.

این دو سال ۲۰۰۳ آتش‌بس بر سر نزاع‌های کشمیر را پذیرفتند اما باز هم تاکنون بارها به روی یکدیگر و غیرنظامیان کشمیر آتش گشوده‌اند.

تا کنون ۷۰ هزار تن در اثر درگیری‌ها در این منطقه کشته شده‌اند.

واکنش رهبر حزب‌المجاهدین به قرارگرفتن در فهرست تروریستی ایالات متحده

سید صلاح‌الدین، رهبر شبه‌نظامیان اسلام‌گرای «حزب‌المجاهدین» شنبه، یکم ژوئیه در کنفرانسی خبری در مظفرآباد، در بخش تحت کنترل پاکستان از کشمیر گفت که تصمیم واشنگتن برای قراردادن او در فهرست تروریست‌های بین‌المللی «احمقانه» است. او این اقدام دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را «هدیه‌»ای به نارندرا مودی، نخست‌وزیر هندوستان دانست.

سید صلاح‌الدین در حال ورود به مظفرآباد برای کنفرانس خبری - عکس: afp

سید صلاح‌الدین در آستانه سفر مودی به واشنگتن در فهرست تروریست‌های بین‌المللی قرار گرفت.

او گفت که «هیچ مدرکی دال بر تروریست‌بودن ما وجود ندارد» و بار دیگر تأکید کرد که هندوستان باید حق تعیین سرنوشت را به مردم کشمیر برای استقلال یا پیوستن به پاکستان به رسمیت بشناسد.

گروه‌های کشمیری مخالفی وجود دارند که خواهان استقلال کشمیر هستند و برخی از آنها دست به بمب‌گذاری و ترور می‌زنند. دولت‌های پاکستان و هند هر دو بارها در سرکوب معترضان کشمیری و فعالان آنها مشارکت کرده‌اند.

پس از آنکه برهان وانی، رهبر شبه‌نظامیان استقلال‌طلب «حزب المجاهدین» در ۸ ژوئیه ۲۰۱۶ در درگیری با نیروهای امنیتی هند کشته شد، خشونت‌ها در کشمیر هند بالا گرفته است. برهان وانی به خاطر فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی علیه حکمرانی دولت هند محبوب شده‌بود.

هندوستان پاکستان را به حمایت از جدایی‌طلبان فعال در ناحیه تحت کنترل خود متهم می‌کند. اسلام‌آباد اما این اتهام‌ها را رد کرده.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.