ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل خواستار رسیدگی به بازداشت‌شدگان درگیری سنندج شد

عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای خواستار شفاف‌شدن وضعیت رامین حسین‌پناهی، عضو بازداشت‌شده کومله شد و بازداشت چهار تن از آشنایان خانوادگی او را مصداق «ناپدیدشدن اجباری» خواند.

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت بازداشت‌شدگان درگیری سپاه پاسداران با چهارتن از اعضای حزب کومله کردستان ایران ابراز نگرانی کرد.

رامین حسین‌پناهی (راست) و صباح حسین‌پناهی (چپ)

عفو بین‌الملل جمعه، ۳۰ ژوئن با انتشار بیانیه‌ای خواستار شفاف‌شدن وضعیت رامین حسین‌پناهی، عضو بازداشت‌شده کومله شد و بازداشت چهار تن از آشنایان خانوادگی او را مصداق «ناپدیدشدن اجباری» خواند.

دبیرخانه کمیته مرکزی حزب کومله کردستان ایران شنبه، سوم تیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «جمعی از پیشمرگان و فعالان تشکیلاتی مخفی حزب» روز پیش از آن، جمعه دوم تیرماه هدف حمله نیروهای امنیتی ایران در سنندج قرار گرفتند و سه تن از آنها در این درگیری جان باختند. حزب کومله کردستان ایران نام جان‌باختگان را«صباح حسین پناهی»، «حامد سیف پناهی» و «بهزاد نوری»  اعلام کرد.

بعدتر مشخص شد که چهار عضو این حزب در درگیری حضور داشته اند و رامین حسین‌پناهی پس از مجروحیت بر اثر اصابت سه گلوله از ناحیه کمر و پا بازداشت شده.

به گزارش وب‌سایت خبری «هرانا»، وابسته به فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی این کشور پس از درگیری به خانه پدری رامین حسین‌پناهی در روستای قره‌چای سنندج هجوم بردند و افشین حسین‌پناهی، برادر او را بازداشت کردند. سه تن دیگر از اعضای خانواده حسین‌پناهی نیز در حملات دیگر نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

عفو بین‌الملل نسبت به این بازداشت‌ها اعتراض کرده و آنها را توام با خشونت توصیف کرده است.

بنابر گزارش‌ها، خانه پدری حسین‌پناهی هنوز در محاصره نیروهای امنیتی است.

خانواده رامین حسین‌پناهی از وضعیت او اطلاعی در دست ندارند. به گزارش هرانا، این بازداشتی زخمی برای مدت کوتاهی در بیمارستانی در سنندج بستری بوده و سپس بنا بر گزارش‌های تأییدنشده، جایی در خارج از استان کردستان «رویت شده است».

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    حکومت ایران بخاطر دیکتاتوریش و و بزور حکومت کردن برای چپاول از همه چی میترسد: گرفته از سالگرد کیارستمی و فروهرها و سحابی ها و آب بازی جوانان واقوام ایرانی اعم از کرد و فارس و عرب و ترکمن و بلوچ وترک و...ویادآوری کشتار ۶۷ و ترورهای زنجیری مثل فرخزاد و اینترنت و انتخابات آزاد و پیاده روی مسالمت آمیز مردم وهم چنان ازبنی صدر و مجاهدین و..... رضا یثربی که از مصادیق افسران جنگ نرم در گفته‌های علی خامنه‌ای تلقی می‌شود در کامنت خود که نمونه تمکین از فرمان آتش به اختیار است، ضمن انتقاد از تلاش‌های خانم علی‌نژاد در رابطه با چهارشنبه‌های سفید می‌نویسد: «آیا فکر کرده‌اید پیدا کردن شما در انگلستان سخت است؟ آیا فکر می کنید حذف کردن شما از کره زمین برای ما مشکل است؟ شما دارید با طرح چهارشنبه‌های سفید همه زحمت ما را به خاک سیاه می نشانید. شما نباید از داشتن رسانه استفاده بر علیه اسلام بکنی، دقت کن کاری که با فرخزاد کردیم روزی با تو نکنیم!