ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکوميت چهار تن از دراويش به حبس و شلاق

<p>چهار تن از دراويش نعمت&zwnj;اللهی گنابادی از سوی دادگاهی در استان فارس به شش ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شدند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس) شعبه اول دادگاه عمومی سروستان در استان فارس، فرزاددرويش سروستانی، محمدعلی سعدی ، محمدجلال نيکبخت سروستانی و حجت&zwnj;الله سعيدی را به اتهام &laquo;اخلال در نظم عمومی&raquo; به حبس و شلاق محکوم کرده است.</p> <p><br /> اين دروايش به دليل تجمع اعتراضی مقابل فرمانداری سروستان محاکمه شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> مرداد ۱۳۸۹ در پی برگزاری نمايشگاهی در خصوص تصوف در سروستان، شماری از دراويش نعمت&zwnj;اللهی گنابادی مقابل فرمانداری اين شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.</p> <p><br /> جرس گزارش داده &laquo;پس از اين تجمع،&zwnj; نيروهای لباس شخصی اقدام به آتش زدن چادرهای اين نمايشگاه و شکستن پنجره&zwnj;های فرمانداری نمودند تا تجمع اعتراض&zwnj;آميز دراويش گنابادی را به اغتشاش و خشونت بکشانند.&raquo;</p> <p><br /> پس از اين اتفاقات ۲۴ نفر از دراويش به دادگاه احضار شدند که از ميان آن&zwnj;ها چهار نفر به حبس و شلاق محکوم شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> چند سالی است که دراويش گنابادی از سوی مأموران امنيتی جمهوری اسلامی &laquo;تحت فشار و محدوديت&raquo; قرار دارند و تعداد زيادی از آن&zwnj;ها نيز به حبس محکوم شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> نور علی تابنده، قطب دراويش نعمت&zwnj;اللهی گنابادی است که طرفدارانش از او به نام &laquo;مجذوب&zwnj;علی شاه&raquo; ياد می&zwnj;کنند. وی در سال&zwnj;های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حج و زيارت و دادگستری مشغول به کار بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رسانه&zwnj;های ايران چند سالی است که بنا به دستور شورای عالی امنيت ملی اين کشور از پوشش دادن اخبار دراويش گنابادی منع شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با اين حال مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت و آيت&zwnj;الله حسين&zwnj;علی منتظری از مراجع تقليد که سال ٨٨ درگذشت، بارها از تخريب حسينيه&zwnj;های دراويش و &laquo;آزار و اذيت&raquo; آن&zwnj;ها انتقاد کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پيشينه دراويش گنابادی به شاه نعمت&zwnj;الله ولی، عارف قرن نهم هجری قمری که هم&zwnj;اکنون آرامگاهش در شهر ماهان در نزديکی کرمان است، بر می&zwnj;گردد.</p> <p>&nbsp;</p>

چهار تن از دراويش نعمت‌اللهی گنابادی از سوی دادگاهی در استان فارس به شش ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس) شعبه اول دادگاه عمومی سروستان در استان فارس، فرزاددرويش سروستانی، محمدعلی سعدی ، محمدجلال نيکبخت سروستانی و حجت‌الله سعيدی را به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به حبس و شلاق محکوم کرده است.

اين دروايش به دليل تجمع اعتراضی مقابل فرمانداری سروستان محاکمه شده‌اند.

مرداد ۱۳۸۹ در پی برگزاری نمايشگاهی در خصوص تصوف در سروستان، شماری از دراويش نعمت‌اللهی گنابادی مقابل فرمانداری اين شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.

جرس گزارش داده «پس از اين تجمع،‌ نيروهای لباس شخصی اقدام به آتش زدن چادرهای اين نمايشگاه و شکستن پنجره‌های فرمانداری نمودند تا تجمع اعتراض‌آميز دراويش گنابادی را به اغتشاش و خشونت بکشانند.»

پس از اين اتفاقات ۲۴ نفر از دراويش به دادگاه احضار شدند که از ميان آن‌ها چهار نفر به حبس و شلاق محکوم شده‌اند.

چند سالی است که دراويش گنابادی از سوی مأموران امنيتی جمهوری اسلامی «تحت فشار و محدوديت» قرار دارند و تعداد زيادی از آن‌ها نيز به حبس محکوم شده‌اند.

نور علی تابنده، قطب دراويش نعمت‌اللهی گنابادی است که طرفدارانش از او به نام «مجذوب‌علی شاه» ياد می‌کنند. وی در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حج و زيارت و دادگستری مشغول به کار بوده است.

رسانه‌های ايران چند سالی است که بنا به دستور شورای عالی امنيت ملی اين کشور از پوشش دادن اخبار دراويش گنابادی منع شده‌اند.

با اين حال مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت و آيت‌الله حسين‌علی منتظری از مراجع تقليد که سال ٨٨ درگذشت، بارها از تخريب حسينيه‌های دراويش و «آزار و اذيت» آن‌ها انتقاد کردند.

پيشينه دراويش گنابادی به شاه نعمت‌الله ولی، عارف قرن نهم هجری قمری که هم‌اکنون آرامگاهش در شهر ماهان در نزديکی کرمان است، بر می‌گردد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>با درود </p> <p>این درویش ها از قدیم همیشه ادم هایی ارام و بی دردسر بودند. حالا چه شده که این چنین شده اند! اگر مهاتما گاندی هم در ایران بود این حکومت وی را به جرم اغتشاش و عربده کشی محکوم به شلاق و زندان میکرد و از وی یک اغتشاشگر وجنایتکار درست میکرد. </p> <p>این مزدورهای لباس شخصی که احتمالا بادستور بالادستی ها این جنایات را مرتکب شدند و به گردن درویش افتاد واقعا مستحق ترحم اند که این چنین دین و دنیای خود را به چند کیلو نخود و لوبیا و یک دوچرخه یا موتورسیکلت به باد میدهند. ان ها هم که این دراویش بی گناه را دستگیر و محاکمه کردند دست کمی از این اوباشان لباس شخصی ندارند. چه انها هم مزدوران همین رزیم اند و جیره و مواجب بزرگتری میگیرند. به این ترتیب خودرا خسره الدنیا والاخره کرده اند. </p>