ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت چندین تن در تجمع اعتراضی سالروز «بابک خرمدین» در قلعه‌بابک

تجمعی در دفاع از حق آموزش به زبان مادری و اعتراض به حبس یک فعال ترک (آذری) در سالروز بابک خرمدین در قلعه‌بابک برگزار شد. مأموران امنیتی ۱۲ تن از جمله کودکی ۱۱ ساله را بازداشت کردند.

بیش از ۱۲ تن در مراسم بزرگداشت بابک خرمدین در قلعه بابک در آذربایجان شرقی بازداشت شدند.

قلعه بابک، تصویر آرشیوی

به گزارش وب‌سایت «هرانا»، وابسته به فعالان حقوق بشر ایران، مأموران امنیتی ۱۲ تن از حاضران در سالروز بابک خرمدین در قلعه بابک، واقع در شهرستان کلیبر آذربایجان شرقی را توام با خشونت بازداشت کردند.

بنابر این گزارش، کودکی ۱۱ ساله نیز در میان بازداشت‌شدگان است.

بنا بر گزارش هرانا، تجمعی در دفاع از حق آموزش به زبان مادری و اعتراض به حبس سیامک میرزایی، فعال ترک (آذری) در سالروز بابک خرمدین در قلعه بابک برگزار شد. تجمع‌کنندگان با در دست‌داشتن پلاکارد و سردادن شعار خواهان آزادی این زندانی در حال اعتصاب غذا بودند که تجمع آنها با مداخله نیروهای امنیتی و بازداشت ۱۲ تن پایان یافت.

میرزایی آذرماه سال گذشته از سوی مأموران وزارت اطلاعات در پارس‌آباد مغان، نزدیک مرز ایران با جمهوری آذربایجان بازداشت شد. او از سوی دادگاه به ۱۰ سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد. او از چهارم تیرماه دست به اعتصاب غذا زده است.

اتهام اصلی میرزایی «اقدام علیه امنیت ملی» به دلیل شرکت در یک مراسم روز جهانی زبان مادری در سال ۱۳۹۵ است.

بازداشت‌شدگان تجمع سالروز بابک خرمدین به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز و نیز زندان اهر منتقل شده‌اند. کودک ۱۱ ساله بازداشت‌شده نیز پس از ۱۵ ساعت بازداشت، شنبه صبح به خانواده‌اش تحویل داده شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bijan

    جمهوری اسلامی یک نظام آپارتاید است . قائل به امتیاز و رانت برای بخشی که خودی محسوب میشوند و ظلم و بیداد برای غیر خودی . قانون اساسی کشور هم بر این پایه است که روحانیت در راس امور است و ترکیب مجلس خبرگان هم از فقیهان تشکیل شده که یک حق ویژه برای آنها در بالا ترین سطح قدرت است که همه امور و سیاست گذاری های کشور را در اختیار دارند ! . در این حالت که نه رسانه ملی و مردمی هست و نه آزادی بیان و قلم مردم چگونه میتوانند خواسته های منطقی و حقوق بنیادین انسانی خودرا مطالبه کنند ؟!

  • جمشید

    بجای این گونه برخوردها، باید موضوع شناخته و رسیدگی گردد و با کمک و همکاری خود مردم منطقه ، بویژه جوانان ، راه حل منطقی پیشنهاد شود. این جور برخورد وضع را بدتر میکند. تبلیغات دروغین و نادرست رسانه های دولت باکو و برخی نویسندگان و رسانه ها در ترکیه با برخوردهای نادرست و غیرمنطقی جمهوری اسلامی تکمیل کننده یکدیگرند ! مردم بویژه جوانان باید هشیار باشند. حاکمان و دستگاه های سرکوب و تبلیغاتچی های دروغگو و جعل کنندگان تاریخ در هر سو که باشند از بین خواند رفت ، این مردم هستند که باید آگاهانه و هشیارانه هم امروزشان را دریابند و هم تا جایی که مقدور باشد برای نسل های بعدی وظیفه روشنگری و زمینه سازی زندگی بهتر را انجام دهند .