ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جانشین فرمانده کل ارتش: عملیات موشکی سپاه پاسخی به «کشورهای مرتجع» بود

احمدرضا پوردستان گفت که « اقدام اخیر سپاه گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور را به رخ دشمنان کشاند و پاسخی محکم و مقتدر به اظهارات خلاف واقع سران کشورهای مرتجع نیز محسوب می‌شود.»

یک مقام ارشد نظامی ایران حمله موشکی به دیرالزور سوریه را واکنشی به سخنان مقام‌های عربستان خواند.

احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش

احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش یکشنبه، ۱۱ تیرماه در گفت‌و‌گو خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران گفت که « اقدام اخیر سپاه گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور را به رخ دشمنان کشاند». او تأکید کرد که « عملیات موشکی سپاه، پاسخی محکم و مقتدر به اظهارات خلاف واقع سران کشورهای مرتجع نیز محسوب می‌شود.»

«کشورهای مرتجع» در ادبیات حکومت ایران اشاره‌ای به عربستان سعودی و برخی متحدان عربی آن در حوزه خلیج فارس همچون بحرین است.

شامگاه یکشنبه ۲۸ خرداد سپاه پاسداران با موشک‌های زمین به زمین از غرب ایران، به دیرالزور، واقع در شرق سوریه حمله کرد. در اطلاعیه‌ای که سپاه پاسداران ساعتی بعد از این حمله موشکی منتشر کرد گفته شد که این حمله در پاسخ به حمله ۱۷ خرداد گروه «دولت اسلامی» (داعش) به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی که در آن ۱۸ نفر کشته و ۵۲  نفر زخمی شدند، انجام شده است.

پیش از این نیز برخی از مقام‌های امنیتی و نظامی ایران حمله موشکی سپاه به دیرالزور را پیامی برای عربستان تعبیر کرده بودند. محسن رضایی در پیامی توئیتری گفته بود که « این شروع انتقام از داعش بود. سیلی بزرگتر در راه است. حامیان تروریسم نیز پیام اقتدار ایران را دریافت کنند.»

علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرد که « عربستان و دیگر کشورها که ژست حمایت از تروریست‌ها را می‌گیرند، بدانند جمهوری اسلامی با هیچ کسی شوخی ندارد. در حال حاضر وارد فاز مبارزه جدیدی با تروریست‌ها در منطقه شده‌ایم.»

محمد بن سلمان، ولیعهد جدید عربستان سعودی اردیبهشت‌ماه گفته بود که «منتظر نمی‌مانیم تا ایرانی‌ها جنگ را به داخل خاک عربستان بکشانند، بلکه تلاش می‌کنیم تا جنگ داخل خاک ایران روی دهد.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سام

    چیزی مضحک تر از این نیست که ایران( هیچ فرقی بین نظام حاکم با مردم قائل نمی شوم) سایر کشورهای منطقه را مرتجع بداند، طالبان را بخاطر فعالیت های اجرای شریعت به سخره بگیرد و اقدامات داعش را وحشتناک توصیف کند. هر چه پیرامون ما می گذرد آینه ای است که تصاویر را حتی کوچکتر هم نشان داده!