ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرخصی سکينه محمدی و بازگشت دوباره به زندان

<p>حجت&zwnj;الاسلام مالک اژدرشريفی، رئيس کل دادگستری آذربايجان شرقی گفته سکينه محمدی آشتيانی به مرخصی آمده و دوباره به زندان برگردانده شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>سکينه محمدی آشتيانی که به &laquo;خيانت به همسرش و قتل&raquo; وی متهم شده، سال گذشته به سنگسار محکوم شد اما اجرای اين حکم پس از واکنش&zwnj;های بين&zwnj;المللی متوقف شد.</p> <p><br /> به گفته مالک اژدرشريفی، سکينه محمدی آشتيانی که برای حضور در مراسم ختم مادرش به مرخصی آمده بود، هم&zwnj;اکنون در زندان مرکزی تبريز به&zwnj;سر می&zwnj;برد.</p> <p><br /> وی افزوده: &laquo;به&zwnj;رغم انتشار برخی اخبار کذب در رسانه&zwnj;های خارجی، متهمه در صحت و سلامتی کامل و بدون هيچ مشکلی از نظر جسمی در زندان است و هم&zwnj;چون ساير زندانيان از حق و حقوق خود به&zwnj;طور کامل برخوردار است.&raquo;</p> <p><br /> اين مقام قضايی گفته پرونده محمدی آشتانی، &laquo;روال عادی و طبيعی&raquo; خود را در دستگاه قضايی طی می&zwnj;کند و &laquo;هيچ تغييری&raquo; نسبت به گذشته در پرونده وی ايجاد نشده است.</p> <blockquote> <p>سکينه محمدی آشتيانی که به &laquo;خيانت به همسرش و قتل&raquo; وی متهم شده، سال گذشته به سنگسار محکوم شد اما اجرای اين حکم پس از واکنش&zwnj;های بين&zwnj;المللی متوقف شد</p> </blockquote> <p>دی ماه سال گذشته نيز غلام&zwnj;حسين محسنی اژه&zwnj;ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائيه ايران در يک نشست خبری در تهران گفت در پرونده محمدی آشتيانی، &laquo;تخفيف&raquo; مطرح نيست بلکه امکان &laquo;اعاده دادرسی&raquo; وجود دارد.</p> <p><br /> پيش&zwnj;تر نيز محمد جواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در گفت&zwnj;وگو با شبکه پرس&zwnj;تی&zwnj;وی، تلويزيون انگليسی زبان جمهوری اسلامی ايران گفته بود: &laquo;شورای حقوق بشر ايران بسيار تلاش کرده است تا در حکم آشتيانی تخفيف ايجاد کند و ما فکر می&zwnj;کنيم اين شانس وجود دارد که زندگی او نجات پيدا کند.&raquo;</p> <p><br /> در همين حال زهره الهيان، رئيس کميته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ايران سال گذشته طی نامه&zwnj;ای به ديلما روسف، رئيس&zwnj;جمهور برزيل از &laquo;تعليق&raquo; حکم اعدام سکينه محمدی آشتيانی به دليل &laquo;گذشت اوليای دم&raquo; خبر داد.</p> <p><br /> زهره الهيان در ادامه نامه از اعتراضات جهانی به حکم سکينه محمدی آشتيانی به عنوان &laquo;جار و جنجال با ظاهر حقوق بشری، دروغ&zwnj;پراکنی و جنگ روانی و تبلغی عليه حکومت ايران&raquo; نام برده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين نماينده مجلس، افزوده بود روند محاکمه قضايی محمدی آشتيانی بر اساس &laquo;شواهد و مستندات&raquo; بوده و وی در جريان محاکمه نيز به &laquo;روابط نامشروع و مشارکت در قتل همسرش&raquo; به &laquo;صراحت&raquo; اعتراف کرده است.</p> <p>&nbsp;</p>

حجت‌الاسلام مالک اژدرشريفی، رئيس کل دادگستری آذربايجان شرقی گفته سکينه محمدی آشتيانی به مرخصی آمده و دوباره به زندان برگردانده شده است.

سکينه محمدی آشتيانی که به «خيانت به همسرش و قتل» وی متهم شده، سال گذشته به سنگسار محکوم شد اما اجرای اين حکم پس از واکنش‌های بين‌المللی متوقف شد.

به گفته مالک اژدرشريفی، سکينه محمدی آشتيانی که برای حضور در مراسم ختم مادرش به مرخصی آمده بود، هم‌اکنون در زندان مرکزی تبريز به‌سر می‌برد.

وی افزوده: «به‌رغم انتشار برخی اخبار کذب در رسانه‌های خارجی، متهمه در صحت و سلامتی کامل و بدون هيچ مشکلی از نظر جسمی در زندان است و هم‌چون ساير زندانيان از حق و حقوق خود به‌طور کامل برخوردار است.»

اين مقام قضايی گفته پرونده محمدی آشتانی، «روال عادی و طبيعی» خود را در دستگاه قضايی طی می‌کند و «هيچ تغييری» نسبت به گذشته در پرونده وی ايجاد نشده است.

سکينه محمدی آشتيانی که به «خيانت به همسرش و قتل» وی متهم شده، سال گذشته به سنگسار محکوم شد اما اجرای اين حکم پس از واکنش‌های بين‌المللی متوقف شد

دی ماه سال گذشته نيز غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائيه ايران در يک نشست خبری در تهران گفت در پرونده محمدی آشتيانی، «تخفيف» مطرح نيست بلکه امکان «اعاده دادرسی» وجود دارد.

پيش‌تر نيز محمد جواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در گفت‌وگو با شبکه پرس‌تی‌وی، تلويزيون انگليسی زبان جمهوری اسلامی ايران گفته بود: «شورای حقوق بشر ايران بسيار تلاش کرده است تا در حکم آشتيانی تخفيف ايجاد کند و ما فکر می‌کنيم اين شانس وجود دارد که زندگی او نجات پيدا کند.»

در همين حال زهره الهيان، رئيس کميته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ايران سال گذشته طی نامه‌ای به ديلما روسف، رئيس‌جمهور برزيل از «تعليق» حکم اعدام سکينه محمدی آشتيانی به دليل «گذشت اوليای دم» خبر داد.

زهره الهيان در ادامه نامه از اعتراضات جهانی به حکم سکينه محمدی آشتيانی به عنوان «جار و جنجال با ظاهر حقوق بشری، دروغ‌پراکنی و جنگ روانی و تبلغی عليه حکومت ايران» نام برده بود.

اين نماينده مجلس، افزوده بود روند محاکمه قضايی محمدی آشتيانی بر اساس «شواهد و مستندات» بوده و وی در جريان محاکمه نيز به «روابط نامشروع و مشارکت در قتل همسرش» به «صراحت» اعتراف کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.