ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشمکش نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس بر سر تخلف تحصیلی برادر رئیس‌جمهوری

محمد قمی، نماینده اصلاح‌طلب می‌گوید که تخلف تحصیلی حسین فریدون در کمیسیون آموزش محرز نشده و ابطحی، نماینده پایداری در این باره «خلاف گفته است.»

یک نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایران با رد اظهارات همکار خود گفت که تخلف تحصیلی حسین فریدون محرز نیست.

حسین فریدون در کنار حسن روحانی

محمد قمی، نماینده پاکدشت در مجلس ایران شنبه، ۱۰ تیر در گفت‌و‌گو با ایلنا تأکید کرد که تخلف تحصیلی حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری محرز نشده است.

این سخنان بر خلاف اظهارات جواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر و عضو کمیسیون آموزش است که شنبه، ۱۰ تیرماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تسنیم»، نزدیک به سپاه پاسداران گفت که تخلفات تحصیلی حسین فریدون «محرز» شده‌است.

او از تدوین گزارشی درباره پرونده تحصیلی او در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داده بود و گفت این گزارش پس از امضای رئیس این کمیسیون، به هیئت رئیسه کمیسیون و سپس هیئت رئیسه مجلس داده خواهد شد.

اما قمی می‌گوید که ابطحی خلاف گفته و «پیش از این نیز در دو یا سه مقطع چنین مصاحبه‌هایی داشته و از جانب خود به‌جای کمیته تحقیق اظهارنظر کرده است».

قمی از نمایندگان اصلاح‌طلب حامی دولت و ابطحی از اعضای جبهه پایداری، حزبی از محافظه‌کاران تندرو است.

دکترای بحث‌برانگیز از پردیس دانشگاه شهید بهشتی

محافظه‌کاران ادعا می‌کنند که حسین فریدون در سال ۱۳۹۳، یک‌سال پس از قدرت‌گرفتن برادر خود از طریق یک نامه از سازمان سنجش آموزش کشور برای تحصیل در رشته دکترای روابط بین‌الملل به دانشگاه شهید بهشتی معرفی شده است.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش اما گفته که فریدون با سهمیه ایثارگری در کنکور دکترای نیمه‌متمرکز شرکت کرده و نمرات او در این آزمون مبنای پذیرش او در «پردیس دانشگاه شهید بهشتی» بوده است. اگرچه او در آزمون دکترا و با محاسبه امتیاز ویژه ایثارگری توانسته بود در مرحله تکمیل ظرفیت حد نصاب نمره دانشگاه گیلان را کسب کند.

پردیس دانشگاه شهید بهشتی کنکور دکترای مستقلی را برگزار می‌کند و از بخش اصلی این دانشگاه مجزا است. دانشجویان پردیس شهید بهشتی باید برای تحصیل بین ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان شهریه بپردازند.

پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، فشارها بر او افزایش یافته است. محافظه‌کاران و حامیان علی خامنه‌ای، رهبر ایران در هفته‌های اخیر بارها به سیاست‌های داخلی و خارجی روحانی تاخته‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمشید

    اگر این قضیه هم بخشی از برنامه برخورد با روحانی نباشد و این گونه رسیدگی و برخورد قانونی شامل همه خلافکاران در هر رده و در هر سطحی از حاکمیت باشد خوب است. خدا قوت دهد. ولی به رسیدگی کنندگان یاداوری میکنم که این روش جاری شده که قسمت بزرگی از جای قبولیهای کنکور بعنوان سهمیه هایی به کسانی داده میشود که دارای شایستگی علمی نیستند. یعنی بچه های مردم با زحمت بسیار درس میخوانند و کنکور میدهند ولی عده ای دیگر بدون اینکه شایستگی آنها را داشته باشند با عنوانهای مختلف (در واقع نوعی دوپینگ) وارد دانشگاه شده اند و میشوند! نمیدانم، شاید سی سال باشد که چنین روش ناعادلانه و ظالمانه ای جاری است. بسیجی ها را در دانشگاه ها که می بینید ! (اگر در میانشان کسی در واقع درس خوانده و بدون دوپینگ وارد شده باشد را نمی گویم). همین حدود سه سال پیش افشا شد که پیشتر به سه هزار نفربدون شرایط قانونی و بدون شایستگی و بدون اینکه برخی رشته ها ارزش لازم را داشته باشند، بورس دوره دکترا حتا در خارج کشور داده اند! ولی امر مسلمین جهان و حاکم برگزیده خدا ناراحت شدند و فرمودند افشای این موضوع کار(گویا) زشتی بود و افشاکنندگان را سرزنش کردند ! وزیر علوم هم بدلیل اصرار بر پیگیری موضوع برکنار شدند! این موضوع هم مسکوت ماند و آن سه هزار نفر هم مشغول بهره برداری از مزایای بورس خارج و داخل شدند و به ریش ... ! یعنی موضوع گزینشی است. بعد آقایان و بالاتر و بیشتر از همه ولی امر مسلمین جهان دیندار و زاهد و پاک هستند و منتقدان آنها عامل امریکا و اسرائیل و فاسد و فتنه گرند !