ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترور دو مسئول محلی حزب عدالت و توسعه در جنوب شرق ترکیه

دو مقام ارشد محلی حزب حاکم ترکیه در استان‌های دیاربکر و وان ترور شدند. هنوز گروهی مسئولیت این ترورها را برعهده نگرفته، اما وزیر انرژی ترکیه پ ک ک را متهم کرده است.

دو مقام ارشد محلی حزب عدالت و توسعه ترکیه در جنوب شرق این کشور ترور شدند. مقام‌های دولت ترکیه ادعا کردند که مخالفان کرد حزب کارگران کردستان (پ ک ک) مسئول این ترورها هستند.

ترورها در وان و دیاربکر انجام شد

دو مقام ارشد محلی حزب عدالت و توسعه (آ ک پ)، حزب حاکم ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور در دو روز گذشته در استان‌های جنوب شرقی این کشور ترور شدند.

اورهان مرجان، معاون آ ک پ در منطقه لیجه از استان دیاربکر جمعه شب، ۳۰ ژوئن در برابر خانه‌اش هدف گلوله قرار گرفت و در بیمارستان جان داد.

آیدین آهی، معاون آ ک پ در منطقه اوزالپ از استان وان نیز شنبه‌شب، یکم ژوئیه به دست مردان مسلح از خانه‌اش ربوده شد و در محلی نزدیک به آن هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این ترورها را برعهده نگرفته است.

با این حال، برات البیرک، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه و داماد اردوغان در حساب توئیتری خود اعضای پ ک ک را به ترور این افراد متهم کرد.

پ ک ک هنوز واکنشی نشان نداده است.

وزیر انرژی پ ک ک را متهم کرده - تصویر توئیت او

آتش‌بس بین پ ک ک و دولت ترکیه ژوئیه ۲۰۱۵ و با توقف فرآیند صلح شکسته شد. چریک‌های کرد پ ک ک خواستار خودآیینی و به‌رسمیت‌شناخته‌شدن حقوق کردها در این کشور هستند و بیش از سه دهه است که علیه دولت ترکیه دست به مبارزه مسلحانه برده‌اند.

ترکیه پ ک ک را گروهی «تروریستی» می‌داند.

تا کنون بیش از ۴۰ هزار تن در درگیری‌های بین ارتش ترکیه و پ ک ک کشته شده‌اند که اکثریت غالب آنها را کردها تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.