ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمخانی: اقتصاد مهم‌ترین مسئله امنیت ملی ایران است

دبیر شورای عالی امنیت ملی معتقد است که هیچ تهدید نظامی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای امنیت ایران را تهدید نمی‌کند. مهم‌ترین عامل تهدیدکننده فساد اقتصادی و معیشت مردم است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران معتقد است که هیچ تهدید نظامی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای امنیت ایران را تهدید نمی‌کند. مهم‌ترین عامل تهدیدکننده به نظر او وضع اقتصاد و معیشت مردم است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، عصر یکشنبه ۱۱ تیر در جلسه شورای اداری خراسان رضوی گفت:

«دستاوردهای امنیتی ما بسیار مناسب است، اما فاصله زیادی در مقابل میان این امنیت با آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، برای مثال خراسان رضوی پس از تهران جمعیت حاشیه‌نشین بالایی دارد و البته بسیاری از این آسیب‌ها از مسائل معیشتی و رفاهی ناشی می‌شود. امروز مهم‌ترین مسئله امنیت ملی ما اقتصاد است و در درون این موضوع مسئله فساد نیز وجود دارد که پاشنه آشیل اقتصاد است.»

نخستین بار، سال گذشته احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی  نسبت به «فساد سیستمی» در ایران هشدار داده و گفته بود آینده نظام جمهوری اسلامی را حمله نظامی، تحریم، تجاوز خارجی یا انقلاب مخملی تهدید نمی‌کند بلکه فساد سیستماتیک  تهدیدآمیز است.

او گفته بود که جامعه به همزیستی مسالمت‌آمیز با فساد و مفسدان تن داده است.

اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری اسلامی نیز سال گذشته در همایشی که در پرتو رسوایی‌هایی مانند اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان، اختلاس رئیس قوه قضائیه و پرونده حقوق‌های نجومی برگزار شده بود گفته بود:

«هیچ خطری همانند فساد نظام جمهوری اسلامی را تهدید نمی‌کند و دشمنان این نظام در تلاش هستند با بزرگ‌نمایی برخی تخلفات صورت گرفته اعتماد مردم را خدشه‌دار کنند.»

جهانگیری برای مبارزه با فساد اقتصادی خواهان شفافیت شده بود.

عدم شفافیت یکی از عوامل عمده گسترش فساد در ایران به شمار می‌آید. ایران در رتبه‌بندی سازمان شفافیت بین‌المللی بین ١۶٨ کشور جهان در رده ١٣٠ جای گرفته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، شامگاه گذشته در جلسه شورای اداری خراسان رضوی پیشنهاد داده است که برای مبارزه با فساد به شیوه «اقتصاد مقاومتی» که رهبر جمهوری اسلامی پیشنهاد داده عمل شود:

«سال‌ها در مورد اینکه کدام شیوه اقتصادی برای اداره کشور مطلوب است بحث شد و در نهایت اقتصاد مقاومتی از دل جامعه بیرون آمد و مراحل تدوین دانشگاهی خود را طی کرد و امروز از نظر راهبرد اقتصادی مشکلی نداریم.»

مقامات رسمی جمهوری اسلامی تخمین زده‌اند که فقط ٢۰ درصد اقتصاد ایران در دست بخش خصوصی و ۸٠ درصد آن اقتصاد دولتی، نیمه دولتی و وابسته به ارگان‌های در رأس قدرت از جمله نهادهای وابسته به بیت رهبری، سپاه و سازمان‌های تحت نظارت است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسئله

    م یکی از مهرتنی مسائل مسال ایران قاتصادبیمار فاسد سیسمی و رانتی واردزدحانه نظاکظم ولایی از جمل نهادهای رهبر ی سپاه استانها و بنیادها است ولی ام المفساد مستئل از نظا ولیفقیه است راه هرگونه اصلح گرفته البته پاپه خوران اعتدالی و اصلاح طلبی با رای مردم کاسبی میکنند کسی مثل ددزادن صفدر حسینی و زنجانی و .. دهیره انقلاب معرفی یمیکنند! مسئله سپاه دزد و شاید حس روحانی است 90 هزار میلیارد تومان درامد یارانه یک سئمش با منت به ملت میدهد. مسئله سه هزار میلایارد دلار حسارت 38 حکومت متوهانه ایدئلوزی احمقاننه ولای است بحران ساز است و 500 میایلارد ثرون میل که عارت شدبه شکل نفت خام با فروش یشکرتهای نفتی. فساد ای است سهام دروغیم سهام عدالت ده سال کش دادید به طور یبسیار یمردند! مسئله اینست 150 میلارد ذخیره راشض و 100 میلیادر ثورت صنایع شرکتها و بینش از این تاسیات نقتی و گاز یمال ملت است و لی دولت شیاد روحانی نمیخواهد سهامش رایگان بعنوان حق ملت به ملت بدهد و دادر چوب حراج میزند و میفروشد به سمریهداری هیاخصولیت و حرج تروریسم نظام ولایی میکند.

  • بابکان

    درست می فرمایید ولی بنیانگذار این حکومت مقدس و امت حزب اله حاضر در صحنه و سرانشان فرمودند ما برای اقتصاد انقلاب نکردیم، ما برای اسلام انقلاب کردیم و .... و کار را به اینجا کشاندند. جانشین ایشان هم هنوز هم ول کن نیست ! تا آقای خامنه ای یا مانند وی و شریکانش بیشترین قدرت را در دست دارند، یعنی ساختار حکومتی و تمرکز قدرت همین باشد، امیدی به اصلاح نیست. کمک کنید تا قانون اساسی اصلاح شود یا دست کم ایشان بگذارند نمایندگان واقعی مردم برگزیده شوند و کشور را اداره کنند و خود و منصوب شدگانشان این همه زحمت و بحران درست نکنند.

  • امیر

    بالاخره متوجه شدند که خودشان بزرگترین تهدید کننده خودشان هستند! تو روز روشن پول مردم رو هپولی می کنند، بعد اعلام می شه که دشمنان بزرگنمائی می کنند. لوله متعفن فاضلاب فساد از بیت رهبری و دارو دسته ایشان بیرون زده، هیچ کاریش نمی شه کرد. یک جراحی نیاز است،