ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی صلیب سرخ از افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان

<p>کميته بين&zwnj;المللی صليب سرخ با ابراز نگرانی شديد از افزايش شمار تلفات غيرنظاميان در افغانستان، از طرف&zwnj;های درگير خواست تا به حقوق غيرنظاميان احترام بگذارند.</p> <!--break--> <p><br /> هم&zwnj;زمان سازمان ملل نيز با انتشار گزارشی، شش ماه نخست سال جاری ميلادی را مرگبارترين دوره برای غيرنظاميان از آغاز جنگ ۱۰ ساله در اين کشور اعلام کرد.</p> <p><br /> پی&zwnj;ير کراهنبول، رئيس بخش اجرايی بين&zwnj;المللی صليب سرخ در يک نشست خبری در کابل گفت که منازعه افغانستان وارد مرحله جديدی شده است و بحران ناامنی غيرنظاميان را تهديد می&zwnj;کند.</p> <p><br /> وی گفت که مردم به علت روبه&zwnj;رو شدن با بمب&zwnj;های کنار جاده&zwnj;ای، انتظار در پاسگاه&zwnj;های ايست و بازرسی، محدوديت دسترسی به خدمات بهداشتی و يا گرفتار شدن در ميان طرف&zwnj;های درگير، با خطرات جدی مواجه شده&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p><br /> گروه&zwnj;های شورشی از جمله طالبان مسئول ۸۰ درصد و نيروهای دولتی به&zwnj;ويژه ناتو مسئول مرگ ۱۴ درصد از تلفات غيرنظاميان می&zwnj;باشند</p> </blockquote> <p>کراهنبول با بيان اين که دسترسی به خدمات مختلف از حقوق غيرنظاميان است گفت که &laquo;حفظ غيرنظاميان ازحملات انتحاری و تروريستی&raquo; وظيفه طرفين درگير است.</p> <p><br /> رئيس بخش اجرايی کميته بين&zwnj;المللی صليب سرخ در واکنش به ناخشنودی مردم در مورد بروز تلفات غيرنظاميان بر اثر بمباران و عمليات نظاميان خارجی گفت که آن&zwnj;ها با مقامات نظامی آمريکا و ناتو در اين باره صحبت کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> پی&zwnj;ير کراهنبول تأکيد کرد که ادامه بمباران و عمليات شبانه که باعث قتل غيرنظاميان می&zwnj;شود پذيرفتنی نيست و صليب سرخ نگرانی&zwnj;اش را در اين مورد با مقامات نظامی آمريکا و ناتو در ميان گذاشته است.</p> <p><br /> بر پايه گزارش جديدی که از سوی هیأت معاونت سازمان ملل برای افغانستان و يا &laquo;يوناما&raquo; در کابل منتشر شده آمده است که از ابتدای ژانويه ۲۰۱۱ تا پايان ژوئن، يک هزار و ۴۶۲ غيرنظامی کشته شده&zwnj;اند که در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود ۲۸ درصد افزايش را نشان می&zwnj;دهد.</p> <p><br /> دراين گزارش گفته شده که گروه&zwnj;های شورشی از جمله طالبان مسئول ۸۰ درصد و نيروهای دولتی به&zwnj;ويژه ناتو مسئول مرگ ۱۴ درصد از تلفات می&zwnj;باشند. </p> <p><br /> بررسی&zwnj;های سازمان ملل نشان می&zwnj;دهد که طی شش ماه گذشته ۷۹ غيرنظامی در جريان عمليات نظاميان خارجی زير فرمان ناتو کشته شده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p>

کميته بين‌المللی صليب سرخ با ابراز نگرانی شديد از افزايش شمار تلفات غيرنظاميان در افغانستان، از طرف‌های درگير خواست تا به حقوق غيرنظاميان احترام بگذارند.

هم‌زمان سازمان ملل نيز با انتشار گزارشی، شش ماه نخست سال جاری ميلادی را مرگبارترين دوره برای غيرنظاميان از آغاز جنگ ۱۰ ساله در اين کشور اعلام کرد.

پی‌ير کراهنبول، رئيس بخش اجرايی بين‌المللی صليب سرخ در يک نشست خبری در کابل گفت که منازعه افغانستان وارد مرحله جديدی شده است و بحران ناامنی غيرنظاميان را تهديد می‌کند.

وی گفت که مردم به علت روبه‌رو شدن با بمب‌های کنار جاده‌ای، انتظار در پاسگاه‌های ايست و بازرسی، محدوديت دسترسی به خدمات بهداشتی و يا گرفتار شدن در ميان طرف‌های درگير، با خطرات جدی مواجه شده‌اند.

کراهنبول با بيان اين که دسترسی به خدمات مختلف از حقوق غيرنظاميان است گفت که «حفظ غيرنظاميان ازحملات انتحاری و تروريستی» وظيفه طرفين درگير است.

رئيس بخش اجرايی کميته بين‌المللی صليب سرخ در واکنش به ناخشنودی مردم در مورد بروز تلفات غيرنظاميان بر اثر بمباران و عمليات نظاميان خارجی گفت که آن‌ها با مقامات نظامی آمريکا و ناتو در اين باره صحبت کرده‌اند.

پی‌ير کراهنبول تأکيد کرد که ادامه بمباران و عمليات شبانه که باعث قتل غيرنظاميان می‌شود پذيرفتنی نيست و صليب سرخ نگرانی‌اش را در اين مورد با مقامات نظامی آمريکا و ناتو در ميان گذاشته است.

بر پايه گزارش جديدی که از سوی هیأت معاونت سازمان ملل برای افغانستان و يا «يوناما» در کابل منتشر شده آمده است که از ابتدای ژانويه ۲۰۱۱ تا پايان ژوئن، يک هزار و ۴۶۲ غيرنظامی کشته شده‌اند که در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود ۲۸ درصد افزايش را نشان می‌دهد.

دراين گزارش گفته شده که گروه‌های شورشی از جمله طالبان مسئول ۸۰ درصد و نيروهای دولتی به‌ويژه ناتو مسئول مرگ ۱۴ درصد از تلفات می‌باشند.

بررسی‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که طی شش ماه گذشته ۷۹ غيرنظامی در جريان عمليات نظاميان خارجی زير فرمان ناتو کشته شده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.