ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قم رتبه دوم طلاق در ايران را دارد

<p>مديرکل بهزيستی استان قم گفت اين استان پس از تهران رتبه دوم طلاق در ايران را داراست.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش تارنمای خبرآنلاين، ابراهيم حاج&zwnj;مظفری، مديرکل بهزيستی استان قم گفت: &laquo;در کشور از هر شش ازدواج يکی به طلاق منجر می&zwnj;شود در حالی که در قم از هر ۴.۷ ازدواج، يک ازدواج سرنوشت طلاق را دارد.&raquo; </p> <p><br /> وی افزود: &laquo;هر سال حدود ۱۲ هزار ازدواج در استان قم ثبت می&zwnj;شود که در سال ۸۹ بيش از ۲۱ درصد آن&zwnj;ها به طلاق منجر شده است. اين در حالی است که ميانگين طلاق در کشور بيش&zwnj; از ۱۷ درصد است.&raquo;</p> <p><br /> مديرکل بهزيستی استان قم همچنين گفت: &laquo;در استان قم نزديک به ۳۰ درصد ازدواج&zwnj;ها در سال&zwnj;های اول زندگی به فروپاشی می&zwnj;رسد در حالی که ميانگين کشوری ۱۲ درصد است.&raquo;</p> <p><br /> حاج&zwnj;مظفری اعتياد را مهم&zwnj;ترين دليل طلاق در قم دانست و از عدم شناخت زوج&zwnj;ها از يکديگر به&zwnj;عنوان دومين عامل مهم طلاق نام برد.</p> <blockquote> <p><br /> بر پايه تازه&zwnj;ترين آمار ثبت احوال ايران ميزان طلاق در پنج سال گذشته، ۳۷ درصد رشد داشته است</p> </blockquote> <p>وی گفت: &laquo;افسردگی از جمله پيامدهای طلاق است و عمدتأ مردان بعد از طلاق به مواد مخدر روی می&zwnj;آورند و اعتياد دامن&zwnj;گير جامعه می&zwnj;شود.&raquo;</p> <p><br /> به گفته وی بين ۲۵ تا ۴۰ هزار معتاد در قم وجود دارد. </p> <p><br /> بر پايه تازه&zwnj;ترين آمار ثبت احوال ايران ميزان طلاق در پنج سال گذشته، ۳۷ درصد رشد داشته است.</p> <p><br /> اين آمار نشان می&zwnj;دهند که در سال ۱۳۸۴ آمار طلاق در ايران ۸۴ هزار مورد بوده که در سال ۱۳۸۹ به ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ مورد رسيده است.</p> <p><br /> افزايش طلاق در سال ۸۸ به اوج خود رسيده و ۱۲۶ هزار زوج در کشور از هم جدا شده&zwnj;اند که اين آمار در سال ۱۳۸۹ به ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ مورد افزايش يافته و رکورد بی&zwnj;سابقه&zwnj;ای را در ميزان طلاق در ايران به&zwnj;جای گذاشته است. بدين ترتيب ميزان طلاق در طول اين پنج سال ۳۷.۵۹ درصد رشد مثبت داشته است.</p> <p><br /> همچنين در سال ۸۹ بيش&zwnj;ترين آمار طلاق برای هر دو گروه مردان و زنان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده که ۶۵ هزار مورد از طلاق را تشکيل می&zwnj;دهد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مجيد ابهری، رفتارشناس و آسيب&zwnj;شناس اجتماعی در گفت&zwnj;وگو با تارنمای جهان&zwnj;نيوز از وقوع روزانه ۳۵۰ طلاق در ايران خبر داده و گفته است: &laquo;با توجه به آمارهای اعلام شده در دو ماه گذشته، ۲۱ هزار فقره طلاق در کشور اتفاق افتاده است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی &laquo;اين تعداد طلاق بدون احتساب روزهای تعطيل، پنج&zwnj;شنبه و جمعه&zwnj;ها، ۳۵۰ طلاق در روز می&zwnj;شود و اين يعنی حدود ۱۵ طلاق در ساعت.&raquo;<br /> &nbsp;</p>

مديرکل بهزيستی استان قم گفت اين استان پس از تهران رتبه دوم طلاق در ايران را داراست.

به گزارش تارنمای خبرآنلاين، ابراهيم حاج‌مظفری، مديرکل بهزيستی استان قم گفت: «در کشور از هر شش ازدواج يکی به طلاق منجر می‌شود در حالی که در قم از هر ۴.۷ ازدواج، يک ازدواج سرنوشت طلاق را دارد.»

وی افزود: «هر سال حدود ۱۲ هزار ازدواج در استان قم ثبت می‌شود که در سال ۸۹ بيش از ۲۱ درصد آن‌ها به طلاق منجر شده است. اين در حالی است که ميانگين طلاق در کشور بيش‌ از ۱۷ درصد است.»

مديرکل بهزيستی استان قم همچنين گفت: «در استان قم نزديک به ۳۰ درصد ازدواج‌ها در سال‌های اول زندگی به فروپاشی می‌رسد در حالی که ميانگين کشوری ۱۲ درصد است.»

حاج‌مظفری اعتياد را مهم‌ترين دليل طلاق در قم دانست و از عدم شناخت زوج‌ها از يکديگر به‌عنوان دومين عامل مهم طلاق نام برد.

وی گفت: «افسردگی از جمله پيامدهای طلاق است و عمدتأ مردان بعد از طلاق به مواد مخدر روی می‌آورند و اعتياد دامن‌گير جامعه می‌شود.»

به گفته وی بين ۲۵ تا ۴۰ هزار معتاد در قم وجود دارد.

بر پايه تازه‌ترين آمار ثبت احوال ايران ميزان طلاق در پنج سال گذشته، ۳۷ درصد رشد داشته است.

اين آمار نشان می‌دهند که در سال ۱۳۸۴ آمار طلاق در ايران ۸۴ هزار مورد بوده که در سال ۱۳۸۹ به ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ مورد رسيده است.

افزايش طلاق در سال ۸۸ به اوج خود رسيده و ۱۲۶ هزار زوج در کشور از هم جدا شده‌اند که اين آمار در سال ۱۳۸۹ به ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ مورد افزايش يافته و رکورد بی‌سابقه‌ای را در ميزان طلاق در ايران به‌جای گذاشته است. بدين ترتيب ميزان طلاق در طول اين پنج سال ۳۷.۵۹ درصد رشد مثبت داشته است.

همچنين در سال ۸۹ بيش‌ترين آمار طلاق برای هر دو گروه مردان و زنان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده که ۶۵ هزار مورد از طلاق را تشکيل می‌دهد.

مجيد ابهری، رفتارشناس و آسيب‌شناس اجتماعی در گفت‌وگو با تارنمای جهان‌نيوز از وقوع روزانه ۳۵۰ طلاق در ايران خبر داده و گفته است: «با توجه به آمارهای اعلام شده در دو ماه گذشته، ۲۱ هزار فقره طلاق در کشور اتفاق افتاده است.»

به گفته وی «اين تعداد طلاق بدون احتساب روزهای تعطيل، پنج‌شنبه و جمعه‌ها، ۳۵۰ طلاق در روز می‌شود و اين يعنی حدود ۱۵ طلاق در ساعت.»
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>با سلام</p> <p>این بار از دهان خودشان در امدو خود گفته را علاجی نیست جز اینکه قبول کند که اموزه های دینی که در شهر قم در نهایت هستند رابطه مستقیم با این پدیده دارند. حتما هرروز طلبه ها.... از یک دست میگیرند و با دست دیگر طلاق میدهند. نفقه اش هم در حدود 10-20دلار است که که به احتمالا خیلی کمتر از قیمتی است که زنان خودفروش در غرب از مشتری انهم برای مدت کوتاهی آمیزش میگیرند.</p> <p>این مدارس علمیه درست جایگزین شهرنو و دیگر کانون های خود فروشی شده اند و افزایش میزان &quot;طلاق&quot; که البته اگز بتوان نامش را طلاق گذاشت احتمالا مرتبط با فعالیت های صیغوی و حوزوی میباشد.</p> <p>خداوند ایرانیان را بیدار کند</p>

  • کاربر مهمان

    <p>از فراوانی آثار تعالیم عالیه اسلام، و از برکت وجود نورانی آیات عظام و حجج اسلام و روحانیت معظم است. افزون براین، خود آقایان با امکانات گسترده ای که دارند، زود به زود زن عوض میکنند. آیا خبر دارید و یادتان هست چقدر از بوسنی هرزه گوین زن می گرفتند؟<br /> شهروند ( محروم از زن ) درجه سه ، از پایمنبر جمهوری اسلامی</p>

  • کاربر مهمان

    <p>شهر قم به دلیل حضور 40 هزار طلبه ی جوان و ساختار مذهبی بسیار شدید همواره یکی از شهر های ایران است که علیرغم ظاهر مدهبی اش بستر بسیاری از مصادیق آسیب های اجتماعی است. طلبه های جوان و نیروهای مذهبی هرکدام به فراخور زندگی خود توصیه پذیر این مسئله هستند که "برای آنکه در دام شیطان نیافتید یا اینکه تا به گناه آلوده نشده اید ازدواج کنید" که این مسئله به نظر من در افزایش این امار بسیار موثر است. همچنین جدای از اینکه امار هم جنس گرایی و صیغه های موقت در این شهر بسیار بالاست و یافتن مورد های ازدواج موقت بسیار در دسترس است میتوان این شهر را به همراه شهر مشهد که سومین آمار طلاق در کشور را پس تهران و قم دارد یکی از اروتیک ترین شهر های کشور نامید. </p> <p>نکته جالب دیگر در این رابطه این است که همواره از سوی سنت گرا های و اسلامگرایان ایرانی تاکید شده است که میزان باور های مذهبی و ازدواج بر اساس قواعد مذهبی تاثیری زیادی بر کاهش مشکلات پس از ازدواج دارد که این امر نشان دهنده شکست یا بطلان این نگرش با توجه به فضای بسیار مدهبی این شهر و تعداد زیاد طلاق و اسیب های اجتماعی آن است.</p>