ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قطر به عربستان سعودی و متحدانش پاسخ داد

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر به کویت سفر کرد که نامه امیر قطر را به دست امیر کویت برساند. این احتمال وجود دارد که دوحه نیز به اجلاس قاهره دعوت شود.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر به کویت سفر کرد که نامه امیر قطر را به دست امیر کویت برساند. این احتمال وجود دارد که دوحه نیز به اجلاس قاهره دعوت شود.

وزرای خارجه قطر و کویت: رایزنی برای حل یک بحران عمیق

صبح دوشنبه ۵ ژوئن ابتدا عربستان سعودی و سپس بحرین اعلام کردند برای حفاظت از منافع ملی، مبارزه با افراطی‌گری، و دخالت قطر در مسائل داخلی کشورشان با این کشور رابطه سیاسی‌شان را قطع می‌کنند. ساعتی بعد امارات متحده عربی و مصر هم روابط سیاسی خود با قطر را قطع کردند. راه‌های زمینی و حریم هوایی این کشورها بر روی قطر مسدود شده است. عربستان سعودی و متحدانش فهرستی از ۱۳ درخواست تهیه کرده‌اند. از جمله کاهش روابط قطر با ایران، انحلال پایگاه نظامی ترکیه در قطر و تعطیلی شبکه الجزیره. مهلت تعیین‌شده برای اجابت این خواسته‌ها شامگاه گذشته به پایان رسید، اما با پادرمیانی صباح احمد جابر صباح، امیر کویت ضرب‌الاجل تعیین شده دو روز تمدید شد.

خبرگزاری الجزیره گزارش داده است که امیر کویت پاسخ امیر قطر را دریافت کرد. سپس وزاری خارجه قطر و کویت جلسه‌ای هم برگزار کردند. بعد از این جلسه، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر مجدداً به دیدار امیر کویت رفت.

چهارشنبه ۵ ژوئن وزاری خارجه چهار کشور عربی که قطر را تحریم کرده‌اند با یکدیگر در قاهره دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. این احتمال وجود دارد که وزیر خارجه قطر هم در این اجلاس شرکت کند.

کاخ سفید از همه طرف‌های درگیر با این بحران خواسته است، زمینه‌های گفت‌وگوی سازنده دیپلماتیک را فراهم کنند. کاخ سفید همچنین اعلام کرده از وساطت کویت در حل این بحران کاملاً حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.