ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شبه‌نظامیان کرد حصار قدیمی رقه را شکستند

داعش در پشت حصار قدیمی شهر رقه که پیشینه‌اش به دوران خلافت هارون الرشید می‌رسد مواضع اش را مستحکم کرده بود. مرکز فرماندهی آمریکا می‌گوید شکستن حصار اجتناب‌ناپذیر بود.

«نیروهای دموکراتیک سوریه»، شبه‌نظامیان مورد حمایت ائتلاف به رهبری آمریکا حصار قدیمی شهر رقه را شکستند با این امید که بتوانند تسلط این شهر را از دست گروه دولت اسلامی (داعش) خارج کنند.

شبه‌نظامیان کرد حصار قدیمی رقه را شکستند

مرکز فرماندهی آمریکا در عملیات رقه شامگاه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است:

«نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت ائتلاف به رهبری آمریکا برای دسترسی به مواضع داعش ناچار شدند از دو محل حصار قدیمی شهر را بشکنند.»

یکشنبه ۲ ژوئن، دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده بود که نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از یگان‌های مدافع خلق کرد و ارتش آزاد سوریه موفق شدند با عبور از رود فرات وارد جنوب رقه شوند. این نخستین بار است که شبه‌نظامیان کرد به جنوب رقه رسیدند و کنترل بازار الهال را هم به دست گرفتند.

مرکز فرماندهی آمریکا در عملیات رقه اعلام کرده است که گروه دولت اسلامی (داعش) در پشت حصار قدیمی شهر رقه پناه گرفته بود و با کار گذاشتن تله‌های انفجاری و مین‌های ضد نفر مواضع خود را در این بخش از شهر مستحکم کرده بود.

چشم‌اندازی از حصار قدیمی شهر رقه پیش از داعش

در بیانیه مرکز فرماندهی آمریکا گفته شده که با شکستن حصار قدیمی شهر رقه، یگان‌های مدافع خلق کرد به بخش‌های قدیمی رقه دسترسی پیدا کرده‌اند و اکنون می‌توانند مانع از ایجاد تله‌های انفجاری و مین‌گذاری داعش بشوند و به این ترتیب جان ساکنان شهر رقه هم کمتر به خطر می‌افتد.

طول حصار قدیمی شهر رقه  ۲۵۰۰ متر است. نیروهای دموکراتیک سوریه ۲۵ متر از حصار را از بین برده‌اند. در بیانیه مرکز فرماندهی آمریکا آمده است که باقیمانده این اثر تاریخی حفظ می‌شود.

حصار رفیقه در شهر باستانی رقه در دوران خلافت ابو جعفر المنصور از خلفای عباسی  به دست صنعتکاران گمنام بغدادی ساخته شده و در دوران هارون الرشید بازسازی و تقویت شده است. حصار رفیقه قلمرو خلافت عباسی را از تعرض امپراتوری بیزانس مصون می‌کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.