ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز خروج تدريجی نیروهای آمریکایی از افغانستان

<p>نخستين گروه از نظاميان آمريکايی خاک افغانستان را ترک کردند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>دفتر مطبوعاتی نيروهای آمريکايی مستقر در پايگاه بگرام در شمال کابل امروز جمعه ۲۴ تيرماه با انتشار اطلاعيه&zwnj;ای اعلام کرد که نخستين گروه از سربازان آمريکايی از پايگاه عازم آمريکا شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس اين اطلاعيه، خروج سربازان آمريکايی مطابق با تصميم دولت آمريکا به صورت تدريجی ادامه خواهد يافت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آمريکا تصميم گرفته است تا پايان سال جاری ميلادی ۱۰ هزار نظامی اين کشور را از افغانستان خارج سازد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در حال حاضر حدود ۹۷ هزار نظامی آمريکايی در افغانستان حضور دارند و قرار است اين نيروها تا پايان سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج شوند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سال گذشته دولت افغانستان و سازمان پيمان آتلانتيک شمالی يا ناتو به توافق رسيدند که نظاميان زير پوشش اين سازمان تا پايان سال ۲۰۱۴ به&zwnj;صورت تدريجی افغانستان را ترک کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پيش از اين کشورهای کانادا و هلند نيز به حضور نظامی&zwnj;شان در افغانستان پايان داده بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در يک ماه گذشته مقامات ارشد بريتانيا و فرانسه نيز در سفر به کابل اعلام کردند که مطابق با استراتژی ناتو، نظاميان خود را از افغانستان خارج خواهند ساخت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>برپايه توافق دولت افغانستان با نيروهای ناتو، با آغاز خروج تدريجی نظاميان عضو اين پيمان، تأمين امنيت مناطق مختلف افغانستان نيز به&zwnj;شکل تدريجی به نيروهای امنيتی افغانستان واگذار خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان در فروردين&zwnj;ماه سال جاری فهرستی از چهار شهر و سه ولايت را اعلام کرد که قرار است نخستين مرحله اين روند در آن&zwnj;ها عملی شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شهرهای هرات، لشکرگاه، مهترلام و مزار شريف و ولايات کابل (بدون شهرک سروبی)، پنجشير و باميان در نخستين مرحله قرار دارند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دولت افغانستان ابراز آمادگی کرده است که تا يک هفته ديگر مسئوليت تأمين امنيت اين شهرها و ولايات را برعهده گيرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما در روزهای اخير با شدت گرفتن حملات شورشيان، به&zwnj;ويژه گروه طالبان، نگرانی&zwnj;ها در افغانستان در مورد بحرانی&zwnj;تر شدن وضعيت امنيتی اين کشور نيز رو به افزايش نهاده است.<br /> &nbsp;</p>

نخستين گروه از نظاميان آمريکايی خاک افغانستان را ترک کردند.

دفتر مطبوعاتی نيروهای آمريکايی مستقر در پايگاه بگرام در شمال کابل امروز جمعه ۲۴ تيرماه با انتشار اطلاعيه‌ای اعلام کرد که نخستين گروه از سربازان آمريکايی از پايگاه عازم آمريکا شدند.

بر اساس اين اطلاعيه، خروج سربازان آمريکايی مطابق با تصميم دولت آمريکا به صورت تدريجی ادامه خواهد يافت.

آمريکا تصميم گرفته است تا پايان سال جاری ميلادی ۱۰ هزار نظامی اين کشور را از افغانستان خارج سازد.

در حال حاضر حدود ۹۷ هزار نظامی آمريکايی در افغانستان حضور دارند و قرار است اين نيروها تا پايان سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج شوند.

سال گذشته دولت افغانستان و سازمان پيمان آتلانتيک شمالی يا ناتو به توافق رسيدند که نظاميان زير پوشش اين سازمان تا پايان سال ۲۰۱۴ به‌صورت تدريجی افغانستان را ترک کنند.

پيش از اين کشورهای کانادا و هلند نيز به حضور نظامی‌شان در افغانستان پايان داده بودند.

در يک ماه گذشته مقامات ارشد بريتانيا و فرانسه نيز در سفر به کابل اعلام کردند که مطابق با استراتژی ناتو، نظاميان خود را از افغانستان خارج خواهند ساخت.

برپايه توافق دولت افغانستان با نيروهای ناتو، با آغاز خروج تدريجی نظاميان عضو اين پيمان، تأمين امنيت مناطق مختلف افغانستان نيز به‌شکل تدريجی به نيروهای امنيتی افغانستان واگذار خواهد شد.

حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان در فروردين‌ماه سال جاری فهرستی از چهار شهر و سه ولايت را اعلام کرد که قرار است نخستين مرحله اين روند در آن‌ها عملی شود.

شهرهای هرات، لشکرگاه، مهترلام و مزار شريف و ولايات کابل (بدون شهرک سروبی)، پنجشير و باميان در نخستين مرحله قرار دارند.

دولت افغانستان ابراز آمادگی کرده است که تا يک هفته ديگر مسئوليت تأمين امنيت اين شهرها و ولايات را برعهده گيرد.

اما در روزهای اخير با شدت گرفتن حملات شورشيان، به‌ويژه گروه طالبان، نگرانی‌ها در افغانستان در مورد بحرانی‌تر شدن وضعيت امنيتی اين کشور نيز رو به افزايش نهاده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.