ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد از محاکمه‌نشدن مرتضوی، «متهم بازداشت‌گاه کهريزک»

<p>روزنامه شرق در شماره شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۰ گفت&zwnj;وگويی با عبدالحسين روح&zwnj;الامينی پدر يکی از کشته&zwnj;شدگان بازداشت&zwnj;گاه کهريزک انجام داده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>روح&zwnj;الامينی در گفت&zwnj;وگو با <a href="http://sharghnewspaper.ir/News/90/04/25/5535.html" target="_blank" rel="noopener">شرق </a>از محاکمه&zwnj;نشدن سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران که متهم &laquo;اصلی&raquo; بازداشت&zwnj;گاه کهريزک معرفی شده، انتقاد کرده و گفته است وی به جای حضور در دادگاه، مورد &laquo;تکريم&raquo; قرار گرفته است.</p> <p><br /> بازداشتگاه کهريزک پس از آن مشهور شد که دست&zwnj;کم سه نفر از معترضان به نتيجه انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران، در آن بر اثر &laquo;شکنجه&raquo; جان دادند.</p> <p><br /> روح&zwnj;الامينی گفته سعيد مرتضوی پس از دستور آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی برای تعطيل&zwnj;کردن بازداشت&zwnj;گاه کهريزک، اين بازداشت&zwnj;گاه را &laquo;به&zwnj;موقع&raquo; تخليه نکرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای پس از انتشار خبرهايی درباره &laquo;شکنجه&raquo; بازداشت&zwnj;شدگان در کهريزک، پنجم مرداد ١٣٨٨ دستور تعطيلی اين بازداشت&zwnj;گاه را صادر کرد.</p> <p><br /> وی تعليق سه مقام قضايی &laquo;مرتبط&raquo; با بازداشت&zwnj;گاه کهريزک را &laquo;دستاورد بزرگ&raquo; اين پرونده دانسته و گفته &laquo;ما به دستيابی چنين دستاورد بزرگی قانع نيستيم تا اينکه دادستان سابق تهران به عنوان متهم اصلی اين پرونده در دادگاه علنی حضور پيدا کند و به اتهاماتش پاسخ دهد.&raquo;</p> <p><br /> &laquo;سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران؛ حسن زارع&zwnj; دهنوی مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنيت دادستان تهران و علی&zwnj;اکبر حيدری&zwnj;فر، قاضی شعبه اول دادياری دادگاه انقلاب&raquo; سه مقام قضايی هستند که شهريور ۱۳۸۹ در رابطه با پرونده کهريزک از کارشان تعليق شدند.</p> <p><br /> مخالفان حکومت ايران از سعيد مرتضوی به عنوان &laquo;متهم اصلی&raquo; اين پرونده نام می&zwnj;برند.</p> <p><br /> سعيد مرتضوی پس از انتصاب آيت&zwnj;الله صادق لاريجانی به سمت رياست قوه قضاييه از دادستانی تهران کنار گذاشته شد. محمود احمدی نژاد، رئيس&zwnj;جمهور ايران پس از برکناری مرتضوی، او را به عنوان رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب کرد.</p> <p><br /> عبدالحسين روح&zwnj;الامينی گفته &laquo;اگر به موقع جلو آن جهالت و سوءتدبير کسانی که لياقت برخی مسووليت&zwnj;ها را نداشتند، گرفته نمی&zwnj;شد شايد جان هزار نفر ديگر به خطر می&zwnj;افتاد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&laquo;امير جوادی&zwnj;فر، محسن روح&zwnj;الامينی و محمد کامرانی&raquo; سه نفری هستند که در بازداشتگاه کهريزک بر اثر &laquo;شکنجه&raquo; کشته شدند.</p> <p><br /> <strong>مطالب ديگر مطبوعات:<br /> جام جم؛ <a href="http://www.jamejamonline.ir/papertext.aspx?newsnum=100848867971" target="_blank" rel="noopener">دبيرستان&zwnj;های ويژه دختران متأهل ايجاد می&zwnj;شود</a></strong></p> <p><strong>کيهان؛ <a href="http://www.kayhannews.ir/900425/14.HTM#other1410">مجروح شدن سفير ايران در بغداد در يک حادثه مشکوک</a></strong></p> <p>&nbsp;</p>

روزنامه شرق در شماره شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۰ گفت‌وگويی با عبدالحسين روح‌الامينی پدر يکی از کشته‌شدگان بازداشت‌گاه کهريزک انجام داده است.

روح‌الامينی در گفت‌وگو با شرق از محاکمه‌نشدن سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران که متهم «اصلی» بازداشت‌گاه کهريزک معرفی شده، انتقاد کرده و گفته است وی به جای حضور در دادگاه، مورد «تکريم» قرار گرفته است.

بازداشتگاه کهريزک پس از آن مشهور شد که دست‌کم سه نفر از معترضان به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران، در آن بر اثر «شکنجه» جان دادند.

روح‌الامينی گفته سعيد مرتضوی پس از دستور آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برای تعطيل‌کردن بازداشت‌گاه کهريزک، اين بازداشت‌گاه را «به‌موقع» تخليه نکرده است.

آيت‌الله خامنه‌ای پس از انتشار خبرهايی درباره «شکنجه» بازداشت‌شدگان در کهريزک، پنجم مرداد ١٣٨٨ دستور تعطيلی اين بازداشت‌گاه را صادر کرد.

وی تعليق سه مقام قضايی «مرتبط» با بازداشت‌گاه کهريزک را «دستاورد بزرگ» اين پرونده دانسته و گفته «ما به دستيابی چنين دستاورد بزرگی قانع نيستيم تا اينکه دادستان سابق تهران به عنوان متهم اصلی اين پرونده در دادگاه علنی حضور پيدا کند و به اتهاماتش پاسخ دهد.»

«سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران؛ حسن زارع‌ دهنوی مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنيت دادستان تهران و علی‌اکبر حيدری‌فر، قاضی شعبه اول دادياری دادگاه انقلاب» سه مقام قضايی هستند که شهريور ۱۳۸۹ در رابطه با پرونده کهريزک از کارشان تعليق شدند.

مخالفان حکومت ايران از سعيد مرتضوی به عنوان «متهم اصلی» اين پرونده نام می‌برند.

سعيد مرتضوی پس از انتصاب آيت‌الله صادق لاريجانی به سمت رياست قوه قضاييه از دادستانی تهران کنار گذاشته شد. محمود احمدی نژاد، رئيس‌جمهور ايران پس از برکناری مرتضوی، او را به عنوان رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب کرد.

عبدالحسين روح‌الامينی گفته «اگر به موقع جلو آن جهالت و سوءتدبير کسانی که لياقت برخی مسووليت‌ها را نداشتند، گرفته نمی‌شد شايد جان هزار نفر ديگر به خطر می‌افتاد.»

«امير جوادی‌فر، محسن روح‌الامينی و محمد کامرانی» سه نفری هستند که در بازداشتگاه کهريزک بر اثر «شکنجه» کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>سیاست شما رسانه های گروهی در تمامی دنیا نه فقط در ایران سیاستی ست در کناره قدرت با قدرت ها پیش میرود<br /> و در خدمته انهاست<br /> برای شما که این مقاله را نوشتید....ایا پدر روح المینی در گروه...مخالفان حکومت بشمار میرود؟</p> <p>همین که شما از این نام و واژ ...مخالفان...استفاده میکنید خود دارای فلسفه ئیست. اقایان....سیاست و نوع انجام وظائف....سیستمه کاری شما رادیو و یا روزنامه را قدرت ها تعین و رونویسی میکنند .این که این جمله بندی شما......مخالفان حکومت ایران.....چه نقشی در وزارت اطلاعات یران .و دستگاه مافیائیه ایران بازی کرده و اینان چه واکنشی به این مقوله خواهند داشت و ایا به نفع ملت ایران و ایرانیان است در ازادی و یا نه خود داستانی ست.همیشه در تاریخ صد ساله دنیا رسانه های هر کشوری بزرگترین ضربه ها و صدمات را به جنبش های ازادی خواهی ملت ها زده اند.شاهدش در ایران همین مقاله است که خیلی ها فقط میخوانند اما به عمق این خبر و سیاستی که در پشت قرار دارد ....بی خبرند</p>