ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰۰ هزار حاشیه‌نشین در اطراف شهر ۱۳۰هزار نفری یاسوج

شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۰هزار نفر جمعیت دارد. این در حالی است که جمعیت حاشیه‌نشین این شهر ۱۰۰هزار نفر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید یاسوج برای چندین سال متوالی در صدر لیست شهرهای مهاجرپذیر ایران قرار گرفته.

شهر یاسوج ۱۳۰هزار نفر جمعیت دارد، ۱۰۰ هزار حاشیه‌نشین

به گفته موسی خادمی بالا رفتن سطح رفاه شهری و میل به مهاجرت به شهرهای بزرگ، یاسوج را به یکی از اصلی‌ترین مقصدهای مهاجران بدل کرده.

همزمان استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به «افزایش پدیده حاشیه‌نشینی در شهرهای این استان و کمبود نیروی انسانی در مراکز تولید روستایی» نیز هشدار داد.

این مقام ارشد کهگیلویه و بویراحمد گفته پدیده مهاجرت در این استان باید مدیریت شود و با توزیع عادلانه امکانات در مناطق شهری و روستایی و ایجاد اشتغال روند مهاجرت به شهرها را کُند کرد.

ماه گذشته، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفته بود «شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۰هزار نفر جمعیت دارد و این در حالی است که جمعیت حاشیه نشین این شهر ۱۰۰هزار نفر است.»

به تصدیق مسئولان استانی مناطق حاشیه‌نشین کهگیلویه و بویراحمد عمدتاً فاقد امکانات اولیه آموزشی و بهداشتی و شهری هستند.

سالانه به طور متوسط یک میلیون نفر در داخل مرزهای ایران جابه‌جا می‌شوند. آن هم در شرایطی که بیش از نیمی از سکونت‌گاه‌های روستایی ایران از سکنه خالی شده است و همزمان جمعیت حاشیه‌نشینان ایران دو برابر؛ اگر ابتدای دهه ۸۰، جمعیت حاشیه‌نشینان این کشور نفت‌خیز هفت میلیون نفر بود، در حال حاضر به گواهی مقامات مسئول این رقم به ۱۵ میلیون نفر رسیده است، عددی معادل یک‌پنجم جمعیت ایران.

● پرونده ویژه: «مهاجرت اقلیمی» و ابعاد آن در ایران

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.