ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۱۰ اعدام در چند روز اخیر

در چند روز گذشته بیش از ۱۰ زندانی در زندان‌های مختلف ایران اعدام شده‌اند. دو زندانی متهم به «تجاوز» نیز روز ۱۳ تیر در تربت حیدریه در ملاء عام به دار آویخته شده‌اند.

امروز و در چند روز گذشته، بیش از ۱۰ زندانی در زندان‌های مختلف ایران اعدام شده‌اند. دستکم ۷ تن از زندانیان امروز در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند. دو زندانی متهم به «تجاوز» نیز روز ۱۳ تیر در تربت حیدریه در ملاء عام به دار آویخته شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که خبر اعدام‌ها را منتشر کرده، دستکم ۷ تن از این زندانیان چهارشنبه ۱۴ تیر در زندان رجایی شهر کرج اعدام شده‌اند. روز ۱۳ تیر نیز یک مرد در زندان قائمشهر و دو زندانی متهم به قتل در زندان مرکزی ارومیه اعدام شده‌اند.

در گزارش هرانا گفته شده که در چند روز اخیر چند زندانی نیز در زندان‌های کرمان، زاهدان، اصفهان، زنجان و رشت اعدام شده‌اند.

اعدام شدگان در زندان رجایی شهر کرج در زمره ۱۱ زندانی محکوم به قصاص بودند که روز ۱۱ تیر به سلول‌های انفرادی منتقل شدند. هرانا نوشته است امروز صبح هنگامی که قرار بود احکام اعدام در محوطه زندان انجام شود، مقابل زندان میان خانواده‌های زندانیان و شاکیان درگیری صورت گرفت و نیروی انتظامی برای متفرق کردن افراد تیراندازی هوایی کرد.

 اسامی دو تن از اعدام شدگان چهارشنبه ۱۴ تیر را هرانا قهرمان علی عباسپور و عباس یوسفی اعلام کرده است. یکی دیگر از آنان قهرمان علی عباسپور نام داشته که در پی یک درگیری قبیله‌ای به قتل متهم شده است. اسناد کافی علیه او وجود نداشته و پس از برگزاری مراسم قسامه ( یکی از راه‌های اثبات وقوع جنایت در فقه اسلامی و حقوق کیفری ایران) به مرگ محکوم شده است. نفر چهارم امید رستمی اهل اسلامشهر و متهم به قتل بود.

 بنا بر گزارش هرانا، ۴ تن از زندانیان منتقل شده به سلول انفرادی زندان رجایی شهر پس از رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافته و به بند بازگردانده شده‌اند. اسامی دو تن از آن‌ها عبارت است از رضا نیعتی، سید محمد سید عبدالله.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.