ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه مسئولیت گلوله‌باران اقلیم کردستان عراق را پذیرفت

فرمانده نیروی زمینی سپاه می‌گوید سپاه پاسداران این حق را برای خودش قائل است که «ضد انقلاب» را در هر نقطه‌ای از جهان مورد هدف قرار دهد.

نیروی زمینی سپاه پاسداران مسئولیت گلوله‌باران اقلیم کردستان عراق را پذیرفت.  سردار پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه اعلام کرد که سپاه پاسداران این حق را برای خودش قائل است که «اشرار» و «تروریست‌ها» را در هر نقطه‌ای از جهان از جمله در کردستان عراق مورد حمله قرار دهد.

عکس: آرشیو

بامداد دوشنبه، ۱۲ تیر/ ۳ ژوئیه توپخانه سپاه پاسداران، دامنە کوه هلگورد در منطقه بالکایتی در اقلیم کردستان در مجاورت اربیل در منطقه مرزی ایران با کردستان عراق را گلوله‌باران کرد. رسانه‌‌های اقلیم کردستان گزارش داده بودند که در این گلوله‌باران یک زن مجروح شده و چند خانه روستایی نیز آسیب دید.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با پذیرش مسئولیت گلوله‌باران مناطقی در اقلیم کردستان عراق گفته است:

«ما بر این راهبرد خود پافشاری می‌کنیم و این حق را برای خود قائلیم که ضد انقلاب، اشرار و تروریست‌هایی که در حال آموزش، ‌برنامه‌‌ریزی و طراحی برای ناامن کردن مناطق مرزی ما باشند را در هر نقطه‌ای [از جهان] مورد هدف قرار دهیم».

دولت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای که یک روز بعد از گلوله‌باران دامنه کوه هلگورد منتشر کرد، این اقدام ایران را محکوم و اعلام کرد که مایل نیست بخشی از مناقشه بین گروه‌های مسلح کرد ایرانی و جمهوری اسلامی باشد. در این بیانیه گفته شده بود: «ما مایل نیستیم که روستائیان و غیرنظامیان در این مناقشات قربانی بشوند.»

فرمانده نیروی زمینی سپاه اکنون در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس دلیل گلوله‌باران اقلیم کردستان را فاش کرد: ظاهراً قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه با یک گروه مسلح  در سنندج درگیر می‌شود و فرمانده این تیم که در این درگیری زخمی شده بوده، در اعترافات خود به این نکته اشاره می‌کند که اعضای این گروه از دامنه کوه هلگورد وارد ایران شده بودند.

محمد پاکپور گفته است:

«دو روز پیش که گلوله‌باران شمال عراق صورت گرفت، همان مناطقی بود که آن تیم تروریستی از آنجا وارد مرزهای ما شده بود و عناصر تروریستی دیگری نیز برای نا امن کردن مرزهای ما در حال تدارک بودند.»

عزت کرمانج، فرماندار شهر سوران در واکنش به گلوله‌باران کوهپایه هلگورد توسط توپ‌های خودکششی ایران گفته بود که هدف ایران از این حملات پیشمرگه‌های وابسته به حزب دموکرات کردستان بوده است.

حزب دموکرات کردستان ایران مرداد ۹۵ اعلام کرده بود که حضور نیروهای نظامی‌اش را در خاک کردستان ایران «در سطحی وسیع‌تر و در راستای یک تاکتیک دفاعی»‌ افزایش دادە است.

دولت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای که یک روز بعد از گلوله‌باران دامنه کوه هلگورد منتشر کرد، اعلام کرد که مایل نیست بخشی از مناقشه بین گروه‌های مسلح کرد ایرانی و جمهوری اسلامی باشد. در این بیانیه آمده است: «ما مایل نیستیم که روستائیان و غیرنظامیان در این مناقشات قربانی بشوند.»

دولت اقلیم کردستان با احضار سرکنسول ایران در اربیل این پیام را به تهران ابلاغ کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    سی و ۸سال یک اقلیت٬ بزور چماق وسو استفاده از احساسات مذهبی وبا شعار(مرگ بر....)حکومت میکند و با سو مدیریت ، کشور را درگیرگروگانگیری و جنگ و بحران اتمی و صدور حکومت ولایت به منطقه کرده و باعث خروج یا بباد دادن میلیاردها دلار سرمایه ملی و کشته شدن یا خروج دهها هزار نیروی انسانی جوان و متخصص ازکشور شده است. باتش در منطقه باعث رقابت صادر گننده های نفت و فروش ارزان ان برای خرید میلیاردها اسلحه از ۵ + ۱شدند. در حالیکه طی این مدت کشورهای عربی خلیج فارس صاحب صدها میلیارد دلار ذخیره شده اند و کشورهایی مثل ترکیه و هند و مالزی و اندونزی و.....به پیشرفت ادامه میدهند! خبر ـبه گزارش بلومبرگ در روز دوشنبه، طبق اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا بزرگترین صادر کننده نفت جهان، یعنی عربستان سعودی، تا ماه مارس ۲۰۱۶ به میزان ۱۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه آمریکا را نزد خود داشته است. واشنگتن بیش از چهار دهه رقم بدهی های آمریکا نزد عربستان سعودی را مخفی نگه داشته بود.! خبر - ایگور سچین، مدیر روس نفت، می گوید اوپک مرده است!