ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همه شهرهای استان یزد با مشکل کم‌آبی مواجه‌اند

رضا ربانی، نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها اصلی‌ترین مشکل این استان را کم‌آبی و خشکسالی دانست و گفت همه شهر‌های این استان با کمبود آب شرب و کشاورزی مواجه هستند.

رضا ربانی، نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها اصلی‌ترین مشکل این استان را کم‌آبی و خشکسالی دانست و گفت همه شهر‌های این استان با کمبود آب شرب و کشاورزی مواجه هستند.

عکس از آرشیو

به گفته رضا ربانی در سال زارعی جاری کم‌باران‌ترین استان کشور، یزد و کم‌باران‌ترین نقطه این استان شهرستان ابرکوه بوده است.

او از مسئولان جهاد کشاورزی خواست تا نسبت به تغییر کاربری زمین‌های استان یزد و شهرستان ابرکوه «که ده‌ها سال از خشک شدن آن‌ها می‌گذرد» اقدام کنند.

هفته گذشته علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته بود که بحران آب در ایران بدل به «مقوله‌ای امنیتی» شده است. او همچنین گفته بود ایران جزو کشورهای کم‌آب جهان است و منابع آبی «بسیار محدودی» دارد.

پیش از او علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز اعلام کرده بود که بحران آب در ایران مسئله‌ای امنیتی است.

مقامات ایران تأیید کرده‌اند که این کشور برای تأمین آب آشامیدنی و صنعتی شهروندانش دچار مشکل‌ است. بر اساس آماری که دو  سال پیش اعلام شده بود آبرسانی به دست‌کم هفت میلیون روستایی ایران از طریق تانکر انجام می‌شود.

این در حالی است که تنها ۱۰ درصد از کل آب مصرفی در ایران در بخش صنعتی و آشامیدنی استفاده می‌شود و مابقی به بخش کشاورزی تعلق دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.