ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت علوم باز هم تأیید مجوز ۲۳۰۰ رشته ـ محل دانشگاه آزاد را تکذیب کرد

چالش وزارت علوم و دانشگاه آزاد بر سر حذف رشته ـ محل‌های این دانشگاه ادامه دارد. معاون آموزشی وزیر علوم که گفته بود این رشته ـ محل‌ها مجوز دارند باز هم آن را تکذیب کرد.

در حالی‌که یک هفته پیش معاون آموزشی وزیر علوم از تأیید مجوز ۲۳۰۰ رشته ـ محل دانشگاه آزاد خبر داده بود باز هم آن را تکذیب کرد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم ایران روز جمعه ۱۶ تیر تأیید مجوز ۲۳۰۰ رشته ـ محل دانشگاه آزاد را که به‌تازگی از قول او در رسانه‌ها عنوان شده بود تکذیب کرد.

رسانه‌های ایران روز دوشنبه ۱۲ تیر گزارش دادند که مجوز رشته ـ محل‌های دانشگاه آزاد در جلسه‌ای که میان کمیسیون آموزش مجلس با دانشگاه آزاد برگزار شده تأیید شده است.

شریعتی نیاسر می‌گوید این جلسه بیشتر «جلسه تفاهمی و برای توجیه نمایندگان مجلس بود تا آن‌ها در جریان و چگونگی وضعیت این موضوع قرار بگیرند».

او گفت: «مجلس شورای اسلامی یک نهاد قانونگذاری و نظارتی است، نه نهاد اجرایی؛ بنابراین نهاد قانونگذاری نمی‌تواند جانشین شوراها و مراکز تصمیم‌گیری اجرایی باشد.»

به‌گفته او چنین تأییدی باید در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط نظیر شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تصمیم‌گیری شوند.

در روزهای گذشته چالشی جدی میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد بر سر حذف حدود سه هزار رشته - محل از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در گرفته بود.

علی محمد نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد در یک نوبت خبر از توافق میان این دانشگاه و وزارت علوم برای بازگرداندن رشته - محل‌های حذف‌شده داده بود اما وزارت علوم گفته‌های او را تکذیب کرد.

در ادامه این کشمکش‌ها علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد گفت که اقدام وزارت علوم قانونی نیست و دانشگاه آزاد ثبت‌نام را انجام می‌دهد و کاری به نظر وزارت علوم ندارد.

مجتبی شریعتی نیاسر با بیان این‌که آمار رشته محل‌های جدید دانشگاه آزاد فردا (شنبه) اعلام خواهد شد، گفت با دانشگاه آزاد توافق شده تا «بر اساس اعتماد متقابل» اطلاعات اولیه رشته ـ محل‌های جدید این دانشگاه ظرف ۴۵ روز آینده مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته او اگر مدیریت گسترش شورای عالی آموزش وزارت علوم متوجه اشتباه و خطایی در اطلاعات منعکس‌شده از سوی دانشگاه به این وزارتخانه شود ظرفیت آن رشته ـ محل‌ها صفر خواهد شد.

با قبضه شدن قدرت در دانشگاه آزاد اسلامی در دستان علی‌اکبر ولایتی، سیاستمدار باسابقه و نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی روند تغییرات در این دانشگاه نیز آغاز شد و در مقابل دولت نیز شمار زیادی از رشته -محل‌های دانشگاه آزاد را حذف کرد.

این کشمکش‌ها و اختلافات پس از مرگ اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین هیأت امنای دانشگاه آزاد و آمدن ولایتی از سوی رهبر جمهوری اسلامی به‌جای او بالا گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • افسر

    سرانجام سه هزار تا بورس غیرقانونی چه شد؟ با تندی و سرزنش رهبر برگزیده خدا قضیه را کش ندادند ؟