ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهاجران اقلیمی خراسان جنوبی در شهر‌ها هم بیکار مانده‌اند

در ۱۵ سال اخیر خشک‌سالی فعالیت‌های ساکنان روستایی خراسان جنوبی را به شدت محدود کرده. روستاییان به امید کسب درآمد در شهر‌ها به آنجا کوچ کرده‌اند، اما در شهر نیز از شغل خبری نیست.

روستاییانی که در خراسان جنوبی به دلیل خشکسالی خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند، در شهرهای این استان هم بیکار مانده‌اند.

خشکسالی شدید روستاییان را به شهر کوچانده

محسن کدخدا، رئیس کانون شوراهای اسلامی خراسان جنوبی شنبه، ۱۷ تیرماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت که در ۱۵ سال اخیر خشک‌سالی فعالیت‌های ساکنان روستایی خراسان جنوبی را به شدت محدود کرده است.

به گفته کدخدا، روستاییان به امید کسب درآمد در شهر‌ها به آنجا کوچ کرده‌اند، اما در شهر نیز از شغل خبری نیست.

تغییرات آب‌و‌هوایی و به خصوص خشکسالی یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت روستانشینان به شهر‌ها است. مهاجرت‌های اقلیمی در ایران با افزایش روند گرم‌شدن و تشدید خشکسالی و بیابان‌زایی، به خصوص در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خوزستان شدت یافته است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی خراسان جنوبی خواستار سرمایه‌گذاری در این استان شد و گفت در حالی که روز به روز بر تعداد افراد جویای کار افزوده می‌شود، اما شغل‌آفرینی برای آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

بحران‌های اقلیمی ایران به مسئله امنیت ملی بدل شده است. ۹ سال است که ایران وارد دوران حاد خشکسالی شده است. اما روشن نیست چند درصد جابه‌جایی جمعیت و مهاجرت‌های داخلی ایران ناشی از مهاجرت‌های اقلیمی است، هرچند مهاجرت اقلیمی پدیده‌ای جمعی است که می‌تواند تعادل جمعیتی ایران را بر هم زند.

درباره مهاجرت‌های اقلیمی در پرونده ویژه زمانه بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.